Archief - 7800GS geen beeld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Twinturbo

Legacy Member
Heb 2 weken geleden een 7800GS gekocht voor mijn Powermac G5.
Link

Logischer wijze is het dan een ook een PC versie die geflasht is aangezien er nooit mac versies zijn uitgegeven. website zegt duidelijk dat hij werkt met mac G4/G5. Na een week in discussie met de verkoopster omdat de Y power splitter die er normaal moest bij zijn (wat ook noodzakelijk is) er niet bij was, ben ik er zelf toch vandaag één gaan kopen.

Na installatie van de kaart krijg ik nu gewoonn geen beeld. Alles is goed aangesloten en de kaart krijgt stroom (blauw lichtje en koeler draait). De standaard FX5200 kaart er terug ingezet en kreeg weer beeld.

Heb een vermoeden dat de kaart gewoon niet geflasht is met een mac rom.

Iemand een idee?

GTXpower

Legacy Member
Kan, mac moederbord? Trouwens eerste keer da'k ervan hoor dat roms op de videokaarten in mac's verschillen tov 'gewone' pc's

Twinturbo

Legacy Member
Standaard G5 moederbord (laatste versie met AGP slot).
Is altijd al zo geweest 'pc' grafische kaart =/= mac grafische kaart.

GTXpower

Legacy Member
Mja lol kunne wij niveel aan doen he. :) In windows pc steken & flashen naar ne mac rom, als ge ene kunt vinden.. FX5200 vd mac allis in ne gewone pc geprobeerd? En probeer dieje 7800GS ook is in ne gewone pc. (vriend ofzo

Twinturbo

Legacy Member
Zal de kaart eerder terugsturen dan, aangezien ze die verkocht als een Mac versie.
(Wist zelf wel dat het enkel mogelijk was door een PC versie te flashen). Ik betaalde nu eenmaal voor een al werkende kaart, zonder deze zelf nog te moeten flashen.

Deze ochtend een chatsessie gehad met de verkoper voor ik moest gaan werken.
Blijkbaar hebben ze de kaart eerst getest met een pc voor ze hem opstuurde... Geen mac dus.

Ik concludeer hier dan ook uit dat het geen geflashte kaart met mac rom is, wat dan ook de reden is waardoor ik geen beeld krijg.

Ze hebben de kaart als "mac" kaart verkocht omdat "others say: works on mac too".
Toen moest ik doorgaan.

Het zal dus nog een staartje krijgen, want dan had ik evengoed een goedkoper 7800gs pc kaart kunnen kopen en zelf flashen. Maar omdat ik hiervoor de hardware niet heb, had ik dus deze gekocht. Zou ik de 20% restocking fee moeten betalen als ik een volledige vergoeding terugeis door bedriegelijke verkoop?

GTXpower

Legacy Member
Heb je gene maat waarbij je da kan doen? Anders kan ik da voor u doen, ma dan moeje mij wel den bios geven. Kdenk da u da goedkoper ga uitkome hehe. Ge moogt altijd is langskomen, wel iets laten weten want kmoe thuis zijn.

edit// ah neje agp, :/ crap, kheb alleen pci-e soz m8

Kunt ge ze echt zelf ni flashen met nvflash? Dualboot me windows op uwe pc maken & in windows flashen. zelf al letterlijk 50x gedaan met succes.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan