Archief - 850W PSU + gtx580 SLI

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cryp

Legacy Member
Simpele vraag. Kan ik met een 850W voeding 2 GTX 580's in SLI zetten?

Cryp

Legacy Member
dat verbaast mij nu wel. Kzag in een review dat 2 kaarten samen 719w verbruiken. maar das goed nieuws want een voeding tege de 1000w kost al redelijk wat geld

mdgf

Legacy Member
Ik betwijfel het ten zeerste, geef eens het exacte model.

Bovendien halen ze op anandtech effectief 850W uit de muur (AnandTech - Bench - GPU11).

Wordt wss tijd voor iets nieuws en deze keer een goed beestje.

mdgf

Legacy Member
Er is niks over te vinden, is niet 80+ certified,...

Dat kan ik dus zeker niet aanraden.

Cryp

Legacy Member
Begin ook te twijfelen aangezien het geen 80+ certified is zal hem dat wss niet kunnen trekken. Dat word dus een 1000w kopen.

mdgf

Legacy Member
Gaat je wel geld kosten natuurlijk vanwege het beperktere aanbod tov lager gewatteerde voedingen.
Iets als een corsair HX 1050W kost al 170€.

Zijn certificaat geeft enkel info over de efficientie, niet over het werkelijke vermogen, maar een 850W voeding in 2011 die niet eens het standaard 80+ label (tenzij ze hem natuurlijk niet eens hebben laten testen, maar dat zou me toch verbazen) haalt lijkt me niet echt super.

Cryp

Legacy Member
Kaart + voeding zijn besteld
voeding is een Enhance Power Supply ATX/EPS 1000W 13.5cm Fan 80+

TehJoker

Legacy Member
is ook niet eens een merk, laat staan 80+ gecertificeerd ...
als ik jou was, had ik eerder geinvesteerd is een merkvoeding, bv, corsair, of gelijk(w)aardige merken

Cryp

Legacy Member
is niet echt een merk weetk maar met 1000w kunde toch ni verkeerd zitten

TehJoker

Legacy Member
Tjah, merk of geen merk kan het verschil maken tussen 4 en 5 jaar levensduur en tussen 750 en 850 watt effectief

Trolle

Legacy Member
die voeding kan mss 1kw aan maar wie zegt dat hij ook 1kw kan produceren?
met een merkvoeding ben je tenminste zeker,u voeding kan mss maar max 850watt produceren,ofwel kan er veel ripple op de rails zitten,of ze is onstabiel etc

Yank

Legacy Member
TehJoker zei:
is ook niet eens een merk, laat staan 80+ gecertificeerd ...
als ik jou was, had ik eerder geinvesteerd is een merkvoeding, bv, corsair, of gelijk(w)aardige merken
1) Enhance heeft de Antec Truepower Quattro (850/1000/1200w) gemaakt en maakt ook de meeste silverstone voedingen (oa ook de Strider van 1000W en meer), 't is niet omdat ze zelf niet vaak modellen uitbrengen dat ze geen goede voedingen maken.
2) zeer zeker wel 80+ gecertificeerd, kan bronze, silver of gold zijn afhankelijk van het precieze model

TehJoker

Legacy Member
Yank zei:
1) Enhance heeft de Antec Truepower Quattro (850/1000/1200w) gemaakt en maakt ook de meeste silverstone voedingen (oa ook de Strider van 1000W en meer), 't is niet omdat ze zelf niet vaak modellen uitbrengen dat ze geen goede voedingen maken.
2) zeer zeker wel 80+ gecertificeerd, kan bronze, silver of gold zijn afhankelijk van het precieze model

corsair heeft ook veel voedingen "gemaakt" (laten maken) maar niet alle zijn daarom goeie voedingen.

'k heb gisterenavond na een half uurtje eindelijk de een site gevonden waar ze die verkopen, geen enkele aanduiding van een 80+ certificaat terwijl bij bv antec en corsair voedingen er wel bij vermeld stond, dus denk ik niet dat die voeding een certificaat heeft

Als jij nu kan bewijzen (met bv de site van de fabrikant, die heb ik niet gevonden) dat deze voeding wel een goeie is, dan herzie ik mijn mening.

Musk

Legacy Member
Gewoon voor de nieuwsgierigheid:


What the fuck ga je met 2 580's aanvangen?

Yank

Legacy Member
TehJoker zei:
corsair heeft ook veel voedingen "gemaakt" (laten maken) maar niet alle zijn daarom goeie voedingen.

'k heb gisterenavond na een half uurtje eindelijk de een site gevonden waar ze die verkopen, geen enkele aanduiding van een 80+ certificaat terwijl bij bv antec en corsair voedingen er wel bij vermeld stond, dus denk ik niet dat die voeding een certificaat heeft

Als jij nu kan bewijzen (met bv de site van de fabrikant, die heb ik niet gevonden) dat deze voeding wel een goeie is, dan herzie ik mijn mening.
Ik wil zeggen dat Enhance de Antec Truepower Quattro en Silverstone Strider ontwerpt/maakt (en Antec en Silverstone respectievelijk verkopen die dan), zeker niet de minste reeksen, dus ze zijn wel capabel om een degelijke 1000W voeding te maken.
En op de site van 80Plus zelf staat Enhance in de lijst met 3 modellen van 1000W: Ecos Plug Load Solutions modelnr EPS-1210, ENP-6610G en EPS-1610.

Verder vind ik ook geen reviews, maar naar alle waarschijnlijkheid gaan ze op hetzelfde platform van de Truepower Quattro of Strider gebouwd zijn.

Iphigeneia

Legacy Member
Musk zei:
Gewoon voor de nieuwsgierigheid:


What the fuck ga je met 2 580's aanvangen?

Ik heb meer een andere vraag... What the fuck doe je zo moeilijk over een dure voeding als je 2 kaarten van bijna 400 euro het stuk koopt... Loop je dan wat te zeiken over dat de voeding misschien te duur is... sorry maar uw prioriteiten lopen spaak man.

Zonder fatsoenlijke voeding gaan die 2 krachtpatsers NIETS te weeg brengen dan bluescreens
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan