Archief - 8800 GTS 512 temp

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wasbeer

Legacy Member
dude reborn tis nie alleen u mhz wa uitmaakt hoor
als hij zijn vcore op 1.5v zet dan ist nog maar 800mhz maar wel e stuk warmer der zijn zoveel dingen wat uitmaken van welk moederbord en hoe zuiver u stroom toekomt tot welke heatspreader en welke koelpasta ...

btw als ge ne stock koeler hebt dan verwachtk nie anders ,20€ en ge hebt ne artic freezer die de temps idle ma ff 10-15 graden omlaag doet

flyingdutchman zei:

trut :p
ma em loopt wel OC'ed en nie met die cool n ...
en naast de verwarming doet ma na :p

Reborn

Legacy Member
SXe zei:
Lees wat Wasbeer zegt...

en alsof ik da ni weet ofwa? :doh: het is vrij logisch als ge uw vcore hoger zet da uw temps hoger zijn en als ge uw vcore lager zet da uw temps lager zijn, ik heb het daar ni over, ik heb het over het feit da het logisch is da zijn temps laag zijn aangezien hij maar zijn cores op 800 mhz laat draaien, vanaf het moment dat hij alle 6 cores op 3.2 ghz laat draaien he dan ist ineens een ander verhaal ;) ik wil wel een ss zien met die temps op 3.2 ghz :)

Phaetor

Legacy Member
Wat proberen jullie hier nu duidelijk maken wasbeer & flyingdutchman?
Hebben jullie misschien ook wat advies voor reborn i.p.v. die uber "ik heb x en x" posts.

Relevation

Legacy Member
Als advies voor reborn zet je fan van je gpu wat meer met msi afterburner.Je kan zelfs je eigen fan profiel aan maken. Bij mijn 9800gtx staat het normaal idle op 35% en dat geeft als temp 60°C, maar nu op 40% geeft dat 50°C.

Fromzon

Legacy Member
Reborn zei:
Hey

Wa zijn de "normale" idle en max temps voor die graka?

http://gpuz.techpowerup.com/10/12/11/eu.png

Moet ik mij zorgen maken? Die temps lijken veel te hoog voor idle ...

Grtz

Vergeet alles wat er hier tot nu toe al gezegd is.
De "normale" idle temps voor die graka is.... 75 °C

Is een bekend probleem.
Enige dat u kan helpen is de koeler van deze Graka zelf te vervangen, want daar zit het probleem.

Ik had dezelfde kaart, ik haalde 90 °C in COD: Modern Warfare 2 Singleplayer laagste graphic settings....
Ik heb een hardware-kenner laten komen, hij heeft de volledige koeling eraf gehaald, koelpasta eraf gehaald.
Nieuwe koelpasta erop, een totaal andere custom koeler erop gezet.

Resultaat: Call of Duty: Modern Warfare 2 Single player, hoogste graphic settings, fully stressed..... 50 °C


Het is dus niet het stof, het is niet uw case, het is niet uw airflow, niet uw radiator.
Het is puur de koeler op uw kaart ;)


Je hebt eigelijk 2 opties:
- Ofwel die koeler dus vervangen door een nieuwe koeler te kopen en te (laten) monteren.
- Ofwel uw kaart verkopen, is nog altijd 50 euro waard minstens ( als je hem in de huidige staat verkoopt). Er zijn genoeg mensen die zo'n kaart nog willen om in SLI te zetten en die zullen dan zelf de koeling wel vervangen. En dan kan je een totaal nieuwe kaart kopen.

Ik ben voor de 2de optie gegaan en heb mijzelf een GTX 460 gekocht.

Wasbeer

Legacy Member
DUde plz ... ne hardware kenner ... ene die u gwn ne aftermarket koeler aansmeerde ...

geene zever maak de koeler zuiver en steekt ander koelpaste probleem opgelost


kzal een voorbeeld van mij geven

8800gtx --> werd ook 90° en ging kapot natuurlijk gevolg ik stak die in de oven en bakte die (goudbruin :p) daarna maakte ik de koeler zuiver en smeerde nieuwe koelpasta --> nu word die max 50° !!

Fromzon

Legacy Member
Wasbeer zei:
geene zever maak de koeler zuiver en steekt ander koelpaste probleem opgelost

1) Die meegeleverde stock koeler stond overal in de reviews beschreven als een probleem geval [ Lees: koeler past gewoon niet bij de specificaties van de kaart]

Wasbeer zei:
DUde plz ... ne hardware kenner ... ene die u gwn ne aftermarket koeler aansmeerde ...

2) Dieje hardware-kenner heeft mij nix aangesmeerd: hij heeft indertijd eenzelfde kaart gekocht, maar die werd geleverd met een [totaal andere,] fatsoenlijke koeling. Omdat hij zelf achteraf waterkoeling heeft gestoken, lag die koeler naast hem op zijne bureau.
Het is die koeler dat hij er bij mij heeft op gezet om het eens te testen
3) Ik heb het dus een week getest met die nieuwe koeling ( gratis ) en dan had ik de keuze:
- ofwel koop ik die koeling over,
- ofwel verkoop ik mijn kaart aan hem ( terwijl zijn eigen koeling erop zit ) en dan kan hij die 2de kaart in SLI zetten [ Ik heb zoals gezegd geopteerd voor het 2de]

en 4) Dieje hardware-kenner is mijne beste maat, en mijne beste maat smeert mij nix aan.... smartass.

Reborn

Legacy Member
Fromzon zei:
1) Die meegeleverde stock koeler stond overal in de reviews beschreven als een probleem geval [ Lees: koeler past gewoon niet bij de specificaties van de kaart]



2) Dieje hardware-kenner heeft mij nix aangesmeerd: hij heeft indertijd eenzelfde kaart gekocht, maar die werd geleverd met een [totaal andere,] fatsoenlijke koeling. Omdat hij zelf achteraf waterkoeling heeft gestoken, lag die koeler naast hem op zijne bureau.
Het is die koeler dat hij er bij mij heeft op gezet om het eens te testen
3) Ik heb het dus een week getest met die nieuwe koeling ( gratis ) en dan had ik de keuze:
- ofwel koop ik die koeling over,
- ofwel verkoop ik mijn kaart aan hem ( terwijl zijn eigen koeling erop zit ) en dan kan hij die 2de kaart in SLI zetten [ Ik heb zoals gezegd geopteerd voor het 2de]

en 4) Dieje hardware-kenner is mijne beste maat, en mijne beste maat smeert mij nix aan.... smartass.

Goe gezegd jongen ;) :niceone: er zijn hier genoeg smartassen ik ben blij da gij mensen zoals wasbeer op hun plaats hebt gezet ;) :bow:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan