Ok, ik ga hier de manier geven waarop je al uw apparatuur het beste aansluit zodat je de best mogelijke beeld- en geluidskwaliteit zult krijgen. Alle andere manieren van aansluiten zullen alleen maar voor problemen oerminderde kwaliteit zorgen.
Ik ga verder gaan op de nummering en benamingen op
deze pagina van de handleiding van uw Home-cinema.
Digibox:
- Mogelijkheid 1: U heeft een HD-Digibox. In dit geval leg je gewoon een HDMI-kabel van de Digibox naar de "HDMI in 1" (Nr. 7) van je Home-cinema.
- Mogelijkheid 2: U heeft een gewone digibox. Leg een scartkabel van de Digibox naar de TV. (Hiervoor moet je het verloopstukje dat bij je tv zit gebruiken.) Voor het geluid gebruik je dan een optische kabel van de Digibox naar de optische ingang op je home-cinema systeem (nr. 6)
Wii
Allereerst koop je jezelf een
component-kabel voor de Wii. (Dit is dag en nacht verschil in beeldkwaliteit tov. de meegeleverde kabel op een flatscreen.
De rood-groen-blauwe aansluiting van deze kabel steek je in het verloopstukje voor component op je tv.
Voor het geluid zorg je dat je de wit-rode stekkertjes van de componentkabel stop je in de aux-in van je home cinema (nr. 11)
(Indien nodig kan je een
verlengkabeltje zoals dit aanschaffen)
Home-cinema
Nu sluit je gewoon een HDMI-kabel aan tussen de HDMI-out (nr. 8) van je Home-cinema, en de HDMI-in 1 van je tv.
Op deze manier is alles zo goed mogelijk aangesloten, en moet je gewoon zorgen dat je TV en home-cinema op het juiste kanaal staan, en je moet je geen zorgen maken over verminderde beeld- of geluidskwaliteit, of onnodige vertragingen ofzo.