Archief - Atikmd(a)g is gestopt met werken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Shellshock

Legacy Member
Ik heb al 2.5 jaar mijn huidig systeem zonder een mankement. Buiten het enorme lawaai van de koeler van mijn graka, maar soit. :sop:

Toen ik daarjuist mijn pc opstartte, kreeg ik geen beeld terwijl de computer wel aan het draaien was. Stroom afgezet, terug opgestart, geen probleem.

Na een minuut of zes begin ik allemaal kleurige vlakken te zien. Een paar seconden later is het beeld wazig en moet ik de pc herstarten. Weer hetzelfde probleem, maar na een keer of drie start hij wel op. Om het zekere voor het onzekere te nemen doe ik een virusscan. Tijdens de scan ga ik even weg.

Als ik terugkom, zie ik dat er een foutmelding rechtsonder het scherm staat dat beeldbesturingsprogramma atikmd(a)g (of zoiets) is gestopt met werken. Ik merk niks, klik de foutmeldingen weg, en ga terug weg. Als ik vijf minuten later terugkom, zie ik dat de foutmelding er weer op komt met de bijbehorende artefacten. Ik ben gedwongen de pc af te sluiten. Wil hem terug opstarten, maar heb het na twee keer opgegeven.

Ik merk wel dat als hij bij het opstarten geen beeld geeft, de phase leds op mijn moederbord allemaal aanzijn. Ik weet niet wat die dingen allemaal doen. :')

Ik heb al wat opgezocht en blijkbaar kan het probleem zich plots voordoen. Ik wil de drivers updaten, maar dat gaat (nog) niet omdat ik nog geen beeld heb tot nu toe (typ dit op de pc in de bib).

Het probleem ziet er ongeveer zo uit:
YouTube - ATI HD 4870 X2 errors

Mijn systeem:
Radeon 4870x2
Core 2 Duo E8500 3.8ghz (overgeclocked)
4 gig RAM
Win Vista 64 bit Home Premium

Ik heb al een nieuwe graka besteld, maar dat was voor het probleem zich voordeed. Helaas duurt het nog even voor het geleverd wordt.

Heeft iemand dit nog voorgehad? alvast bedankt. :)

mdgf

Legacy Member
Geeft je moederbord foutmeldingen (beeps)?
Lijkt me gewoon kapotte graka (is hij nog in garantie?).

Shellshock

Legacy Member
Graka is niet meer in garantie.
Het is me nu gelukt om de pc in veilige modus op te starten. Ik heb nu verticale cyaankleurige strepen over het scherm, maar ik kan het nog een beetje zien.

Image - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting

Heb een screenshot genomen van hoe het er nu uitziet.

Toen ik daarjuist opstartte hoorde ik één biep(je) Naar wat ik begrijp is dat normaal. Ga eens proberen om de drivers te updaten.
Grafische kaart maakt nu wel een pak meer lawaai.

The Barnacle

Legacy Member
Die strepen klinken wel als een X2 die het opgeeft?
Anders repair proberen en nieuwe drivers.

Shellshock

Legacy Member
Na de reboot van veilige modus, had ik normaal beeld in de gewone modus. Drivers kunnen installeren. Pc start op, alles normaal, maar na een paar seconden grote cyaankleurige stippen. Ik open toch een programma (Outlook) om te zien hoe ver het nog functioneert. Tijdens het laden van Outlook wordt het beeld terug normaal (en dat is het nu nog steeds) *houdt hout vast*

(Ik zie dat op dat screenshot die artefacten niet te zien zijn.)

Shellshock

Legacy Member
Na mijn laatste post gisterenavond, heeft de pc tot kwart voor twaalf zonder problemen opgestaan. Vandaag blijkt hij niet te willen opstarten (ben nog niet thuis geweest, maar heb met mijn vader gebeld, en de pc blijkt met geen mogelijkheden te booten.)

Morgen nieuwe graka gaan halen en hopen dat hij dinsdag geïnstalleerd kan worden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan