Shellshock
Legacy Member
Ik heb al 2.5 jaar mijn huidig systeem zonder een mankement. Buiten het enorme lawaai van de koeler van mijn graka, maar soit. 
Toen ik daarjuist mijn pc opstartte, kreeg ik geen beeld terwijl de computer wel aan het draaien was. Stroom afgezet, terug opgestart, geen probleem.
Na een minuut of zes begin ik allemaal kleurige vlakken te zien. Een paar seconden later is het beeld wazig en moet ik de pc herstarten. Weer hetzelfde probleem, maar na een keer of drie start hij wel op. Om het zekere voor het onzekere te nemen doe ik een virusscan. Tijdens de scan ga ik even weg.
Als ik terugkom, zie ik dat er een foutmelding rechtsonder het scherm staat dat beeldbesturingsprogramma atikmd(a)g (of zoiets) is gestopt met werken. Ik merk niks, klik de foutmeldingen weg, en ga terug weg. Als ik vijf minuten later terugkom, zie ik dat de foutmelding er weer op komt met de bijbehorende artefacten. Ik ben gedwongen de pc af te sluiten. Wil hem terug opstarten, maar heb het na twee keer opgegeven.
Ik merk wel dat als hij bij het opstarten geen beeld geeft, de phase leds op mijn moederbord allemaal aanzijn. Ik weet niet wat die dingen allemaal doen. :')
Ik heb al wat opgezocht en blijkbaar kan het probleem zich plots voordoen. Ik wil de drivers updaten, maar dat gaat (nog) niet omdat ik nog geen beeld heb tot nu toe (typ dit op de pc in de bib).
Het probleem ziet er ongeveer zo uit:
YouTube - ATI HD 4870 X2 errors
Mijn systeem:
Radeon 4870x2
Core 2 Duo E8500 3.8ghz (overgeclocked)
4 gig RAM
Win Vista 64 bit Home Premium
Ik heb al een nieuwe graka besteld, maar dat was voor het probleem zich voordeed. Helaas duurt het nog even voor het geleverd wordt.
Heeft iemand dit nog voorgehad? alvast bedankt.

Toen ik daarjuist mijn pc opstartte, kreeg ik geen beeld terwijl de computer wel aan het draaien was. Stroom afgezet, terug opgestart, geen probleem.
Na een minuut of zes begin ik allemaal kleurige vlakken te zien. Een paar seconden later is het beeld wazig en moet ik de pc herstarten. Weer hetzelfde probleem, maar na een keer of drie start hij wel op. Om het zekere voor het onzekere te nemen doe ik een virusscan. Tijdens de scan ga ik even weg.
Als ik terugkom, zie ik dat er een foutmelding rechtsonder het scherm staat dat beeldbesturingsprogramma atikmd(a)g (of zoiets) is gestopt met werken. Ik merk niks, klik de foutmeldingen weg, en ga terug weg. Als ik vijf minuten later terugkom, zie ik dat de foutmelding er weer op komt met de bijbehorende artefacten. Ik ben gedwongen de pc af te sluiten. Wil hem terug opstarten, maar heb het na twee keer opgegeven.
Ik merk wel dat als hij bij het opstarten geen beeld geeft, de phase leds op mijn moederbord allemaal aanzijn. Ik weet niet wat die dingen allemaal doen. :')
Ik heb al wat opgezocht en blijkbaar kan het probleem zich plots voordoen. Ik wil de drivers updaten, maar dat gaat (nog) niet omdat ik nog geen beeld heb tot nu toe (typ dit op de pc in de bib).
Het probleem ziet er ongeveer zo uit:
YouTube - ATI HD 4870 X2 errors
Mijn systeem:
Radeon 4870x2
Core 2 Duo E8500 3.8ghz (overgeclocked)
4 gig RAM
Win Vista 64 bit Home Premium
Ik heb al een nieuwe graka besteld, maar dat was voor het probleem zich voordeed. Helaas duurt het nog even voor het geleverd wordt.
Heeft iemand dit nog voorgehad? alvast bedankt.
