Archief - Batterij kan steeds langer opladen.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spock

Legacy Member
Toen ik deze laptop in het begin kreeg, laadde de batterij maar op tot 30%.
Vreemd genoeg kan hij elke week 1 à 2 % meer opladen. Ik kreeg deze laptop begin februari en nu laadt hij al op tot 52%.

Is dit normaal en zal deze uiteindelijk 100% bereiken??

Grtz

Jack

Legacy Member
Het is al niet normaal dat hij niet tot 100% oplaadt om te beginnen...

Heb je al eens geprobeerd hem op te laden zonder dat je op je laptop aan het werken bent?

Heb je trouwens de eerste laadbeurt volledig opgeladen en volledig ontladen?

Spock

Legacy Member
Ja op beide vragen. Het is gewoon vreemd dat hij altijd meer en meer oplaadt...

dimio111

Legacy Member
wordt je batterij warm als die van 0% moet opladen?
na half uurtje ofzo moet hij toch wel warm aanvoelen als dat niet gebeurd gok ik dat het een probleem is met de voeding dat je batterij oplaad. ofwel is de batterij helemaal ontladen gwst in de doos, en heeft die daar zo te lang ingezeten. zoals je mss weet gaat een ontladen litium batterij gwn stuk :)

Basil Fawlty

Legacy Member
Als het een nieuwe laptop is, zou ik er gewoon mee teruggaan, of een nieuwe batterij vragen.

Bij een tweedehandse laptop kan je eens in het BIOS zoeken naar een batterijcalibratie functie. Als je batterij verslijt, dan lijkt het voor de laptophardware alsof de batterij niet 100% vol meer geraakt, en geeft hij hem weer als minder dan 100%. Na calibratie weet de laptop dan dat "53%" eigenlijk de nieuwe 100% is.

R3L4X

Legacy Member
Als dat percentage steeds stijgt, krijg je dan ook een langere batterijduur? Eventueel kan je een goedkope batterij vinden op dealextreme met een iets kleinere capaciteit.

Epyon

Legacy Member
Wss is de controller in de batterij niet meer gekalibreerd. Trek de batterij eens volledig leeg (maar dan écht volledig: tot de laptop uitvalt en je hem niet meer kan opstarten) en laad hem dan weer volledig op.

Spock

Legacy Member
Epyon zei:
Wss is de controller in de batterij niet meer gekalibreerd. Trek de batterij eens volledig leeg (maar dan écht volledig: tot de laptop uitvalt en je hem niet meer kan opstarten) en laad hem dan weer volledig op.
Heb ik al volledig gedaan.
Sakke1994 zei:
Als dat percentage steeds stijgt, krijg je dan ook een langere batterijduur? Eventueel kan je een goedkope batterij vinden op dealextreme met een iets kleinere capaciteit.

De duur verlengt ook.

Diinosaurus

Legacy Member
zolang die blijft stijgen geen probleem? en zolang die niet te warm word ofzo ook geen probleem!

R3L4X

Legacy Member
Diinosaurus zei:
zolang die blijft stijgen geen probleem? en zolang die niet te warm word ofzo ook geen probleem!

Handig, een jaar wachten om je volledige batterij te kunnen benutten :sop:

Daikenas08

Legacy Member
Jack zei:
Het is al niet normaal dat hij niet tot 100% oplaadt om te beginnen...

Heb je al eens geprobeerd hem op te laden zonder dat je op je laptop aan het werken bent?

Heb je trouwens de eerste laadbeurt volledig opgeladen en volledig ontladen?

bij aankoop van mijn laptop paar maand terug heeft die verkoper me wijs gemaakt dat die tijd al lang voorbij is, dat het toestel zn eigen batterij goed genoeg kent

ter zeide :)

edit: correct me if i'm rong

Pedroo

Legacy Member
Daikenas08 zei:
bij aankoop van mijn laptop paar maand terug heeft die verkoper me wijs gemaakt dat die tijd al lang voorbij is, dat het toestel zn eigen batterij goed genoeg kent

ter zeide :)

edit: correct me if i'm rong

Het is wrong niet rong :D (ge zei da het mocht hé ;) )

OT: Ik zou gewoon RMA'en... is gwnweg niet normaal. Ach ja, wie wil er zijn batterij nu ook weeeeeken missen? :sad:

vinteg

Legacy Member
een 2dehands batterij in garantie...zal meestal ni lukken. op batterijen geld meestal maar max 6 maand garantie. heel soms 1 jaar.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan