Archief - Beats Solo hd ook geschikt om te gamen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Getaway07

Legacy Member
Aangezien ik veel naar muziek luister ben ik van plan een goede hoofdtelefoon te kopen nl. de solo hd beats by dré. Ik heb al gehoord dat er voor die prijs betere zijn, maar ik vind deze er het beste uitzien.

Bij deze headphones is er een control talk met microfoon voorzien, nu vraag ik of je deze ook kan gebruiken om mee te gamen, ik heb hierop al gezocht maar nergens vind ik een concreet antwoord.

Iemand hier mee ervaring mee of iemand die hierop kan antwoorden?
alvast bedankt!

Xtala

Legacy Member
Beats zijn nergens voor goed.
Kost 4 keer meer dan vergelijkbaar materiaal.

Getaway07

Legacy Member
Ja dat heb ik al gehoord maar ik moet ze nog eens testen voor ik erover oordeel, sommigen zeggen dat ze te duur zijn en anderen zeggen dat ze een van de beteren zijn dus..

Xtala

Legacy Member
De andere zijn fout en hebben waarschijnlijk nog niks beters gehoord :)

Getaway07

Legacy Member
Ik heb ze zelf nog niet getest, maar ik zal het wel merken of ze hun prijs waard zijn wanneer ik ze effectief test ;)

TehJoker

Legacy Member
als je een gaming headset wilt, en echt zo veel wilt afdokken, koop je beter zo'n logitech gaming headset ...

Ik heb bij een maat mogen kiezen tussen zijn beats solo hd of mijn eigen silvercrest crappy ding gebruiken voor effe te gamen op z'n pc. ik heb welgeteld 5 minuten gespeeld met die beats, heb ze uitgeplugd en heb die silvercrest headset ingeplugd. die heeft tenminste nog respectabele bass.

Getaway07

Legacy Member
Ja ik weet wel voor het gamen dat ik beter een headset koop ipv headphones, maar ik zou ze hoofdzakelijk gebruiken voor dagelijks muziek en daarnaast gebruiken om te gamen..

TehJoker

Legacy Member
dan nog, om eerlijk te zijn: die beats zijn eigenlijk echt niet veel beter dan een goeie logitech headset met een prijskaartje van nog niet eens de helft.
Zo'n logitech headset is ook nog goed voor muziek ook.
Deze bv? deze is ook nog wireless: Wireless Gaming Headset G930
deze is ongeveer zelfde, alleen iets minder goed en niet wireless: G35 Surround Sound Headset

Als je toch nog n beetje op de prijs wil letten: ongeveer 80 euro voor Roccat Kave Gaming headset. deze headset i een headset die qua kwaliteit van geluid naas die logitech nag staan, maar dat hangt vooral af van je geluidskaart want in tegenstelling tot de logitechs, is deze niet met USB maar wel met de 4 3.5mm mini-audio jack aansluitingen die we allemaal kennen als de normale audio aansluiting voor pc, gsm en mp3 speler. Dit wil dus zeggen dat die roccat een Echte 5.1 surround headset is, dus echt met 4 speakers per earcup waarvan 1 bass + vibration unit. Daarentegen, de logitechs: virtuele 7.1 surround, dus maar met 1 box per earcup + bass (en misschien? ook vibration units aan die bass)

Getaway07

Legacy Member
Bedankt voor de uitgebreide uitleg :)
Maar zoals ik al zei, ik zou ze voornamelijk gebruiken voor dagelijks muziek te luisteren én daarnaast om te gamen. Dus gamen is niet het hoofddoel, ik begrijp zeker dat de headsets van logitech beter zijn dan de beats, maar deze zijn dan ook ontworpen om te gamen terwijl de beats dit niet zijn.

mdgf

Legacy Member
Luister alstublieft naar xtala en blijf weg van beats (4x normale prijs is wel wat overdreven maar ze zijn zeker hun geld niet waard ;) ).
De mensen die ze goed vinden zijn meestal personen die springen van ipod oortjes naar beats en dan omver vallen van het verschil in kwaliteit en dan die aanraden aan iedereen zonder ooit een headphone van vergelijkbare prijs gehoord te hebben...

@Tehjoker: ben je nu echt serieus een logitech headset aan het aanraden om naar muziek te luisteren (ik heb nog nooit een headset gehoord die niet klonk alsof het drivers van 20€ (6x 2.6€ in het geval van 5.1 headsets...) zijn die in een mooie behuizing gestoken zijn en verkocht worden voor 5x die prijs), kan niet zeggen dat ik al een echt dure logitech gehoord heb maar ik betwijfel ten zeerste of die beter zullen zijn...

maareh @xtala ^ : die beats solo kosten maar €130 euro hé, je verwart ze met de "studio"

@cloud07: is het enkel voor binnengebruik?

mdgf

Legacy Member
Ja maar de msrp ligt altijd veel hoger dan de werkelijke verkoopsprijs hé (en hij is blijkbaar ook een stuk duurder in de VS in vgl. met hier).

Getaway07

Legacy Member
@mdfg Neen ze zijn niet enkel voor binnnengebruik, ze zijn ter vervanging van mijn huidige in-ear sennheiser CX-300 II, ik ben hier wel tevreden van, maar deze kunnen een goeie hoofdtelefoon niet ervaren ofwel? btw de gewone solo kosten bij mediamarkt anders 180euro hoor..

En wat denken jullie dan van de studio beats of zijn deze ook overrated?
Of hebben jullie misschien enkele voorstellen? :)

Xtala

Legacy Member
De Studios zijn zo mogelijk nog belachelijker van prijs.
Naar verluidt zouden die op zich wel OK zijn qua geluidskwaliteit, maar die geluidskwaliteit vind je dan ook bij headphones van zon €100.

Inears kunnen zeker vergelijkbare geluidskwaliteit bieden als sommigen headphones (hangt af van model tot model uiteraard)

mdgf

Legacy Member
Hmm inderdaad, das raar, het goedkoopste dat ik hem nu zie is 171€ op pixmania (mijn excuses, was blijkbaar aan het halucineren daarstraks :p), maar kost wel "maar" 130€ in de vs, dus dat betekent dat ze nog eens overpriced zijn ook...
Studio is uiteindelijk hetzelfde liedje, maar daar komt nog eens bij dat ze noice-cancelling zijn (die je niet kan afzetten) en ze werken alleen maar als je er een paar batterijen insteekt (ben je vet mee als die ineens plat zijn...).

Goede in-ears zijn zeker wel volwaardige vervangers van headphones in gelijkaardige prijsklassen (of toch zeker onder de 100€) met als voordeel dat ze betere isolatie bieden ten koste van het comfort.

Nu als alternatief in die prijsklasse is de Shure SRH840 (172€) die xtala aanhaalde zeker een goede keuze, een dac/amp is op zich niet nodig, maar zal wel een wat beter geluid opleveren.
alsook: Sony mdr-7509hd (177€), Sennheiser HD25-1 II (175€, amazon.fr)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan