Archief - Belgacom: disconnects/traag/wegvallen - bbox2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fatalix

Legacy Member
Hi,

Zijn er nog mensen met bovengenoemde problemen?

Elke paar uur (dit wisselt af) valt m'n internet een paar minuten weg. Een snelle ipconfig /release + /renew lost het sneller op, maar mn internet valt dus weg.

Verder heb ik soms WiFi, soms niet. Er zitten hier wel 3-4 mensen tegelijk op WiFi, maar dan nog.

Ik heb belgacom helpdesk gebeld, deze beweren natuurlijk dat dit absoluut niet aan de hardware kan liggen (lijntest gedaan en die was goed). Ik heb deze problemen op een xp systeem, windows 7 systeem én mac OS. Wsl ligt het dus wel aan de bbox2.

Router heeft standaard instellingen, niets aangepast.

Iemand met hetzelfde?

Furon

Legacy Member
B-box2 hier, niks van plotse disconnects.

Code:
Datum 	                Verbindingsduur 	Upload 		Download 		
02/04/2011 03:55:39 	36h 00m 01s 		94.452 Kb 	3.072.212 Kb 		
03/04/2011 15:56:18 	36h 00m 00s 		190.755 Kb 	5.664.501 Kb 		
05/04/2011 03:56:55 	36h 00m 01s 		90.057 Kb 	2.710.136 Kb 		
06/04/2011 15:57:34 	36h 00m 00s 		170.944 Kb 	4.432.474 Kb 		
08/04/2011 03:58:14 	36h 00m 01s 		350.794 Kb 	6.721.879 Kb

Misschien eens userbase.be checken en pollen of er nog gebruikers zijn in dezelfde regio die hetzelfde voorhebben?

Muscleduck

Legacy Member
Dat is gewoon die bbox2 die brol is. Wij hadden dat ook constant tot we een nieuwe router hebben gekocht.

GammaGamer

Legacy Member
Muscleduck zei:
Dat is gewoon die bbox2 die brol is. Wij hadden dat ook constant tot we een nieuwe router hebben gekocht.
Ooit al met een Livebox gewerkt?

Feignasse

Legacy Member
Wat bedoel je precies met "internet valt weg"?

Verbreken van de internetverbinding, al dan niet met verlies van sync?
-> zie logs van de modem op 192.168.1.1
-> cf ook @-lampje en dsl-lampje op de b-box, moeten beide continu branden

Of louter een wifi-probleem?

Nielsvds

Legacy Member
Haal eens de stroomadaptor gedurende 15 minuten uit het stopcontact en steek weer in. De b-box 2 heeft wel een bug dat na x aantal tijd het tr98 proces alle cpu kracht gebruikt, wat kan resulteren in traag internet of verlies van connectie.


Hier werkt de b-box 2 nog steeds perfect. Draadloos is inderdaad een ramp.


Indien je draadloos verbindt dan zou het kunnen dat windows automatisch met een ander naburig netwerk wil verbinden. Maar dat dit niet lukt omdat je de beveiligingssleutel niet kent.

Feignasse

Legacy Member
Nielsvds zei:
Haal eens de stroomadaptor gedurende 15 minuten uit het stopcontact en steek weer in. De b-box 2 heeft wel een bug dat na x aantal tijd het tr98 proces alle cpu kracht gebruikt, wat kan resulteren in traag internet of verlies van connectie.

Zou moeten opgelost zijn met de nieuwe firmware, zie Toon onderwerp - bbox2: nieuwe runtime code version 60R109-60A040 - Userbase

Hier werkt de b-box 2 nog steeds perfect. Draadloos is inderdaad een ramp.

Toch vreemd hoor, voor ik netwerkkabels heb gelegd, heb ik een jaar lang wireless gewerkt met die b-box 2, ik heb daar werkelijk nooit problemen mee gehad. DHCP ligt bij mij wel uit.

Nielsvds

Legacy Member
Toch heb ik na een aantal maanden nog last van zeer traag internet. Wanneer ik even de stekker uit trek en weer insteek is alles weer in orde. Het is niet dat Belgacom mijn snelheid heeft verlaagd.

Vreemd ik zie nu dat ik maar over 60R109-60A022 beschik.

Misschien ligt het aan mijn b-box 2. Toen ik deze voor de eerste keer installeerde, brandde het lampje niet van draadloos netwerk. Na een paar keer wireless aan en uit te zetten, en een reboot werkte het wel. Ik bedoel eigenlijk de reikwijdte. Hier zijn er dikke betonnen muren en vloeren. Net boven de ruimte waar de b-box 2 staat is het signaal heel goed. Nu heb ik er een 300 N wireless access point aangesloten.

Pedroo

Legacy Member
Wij hebben hier thuis net hetzelfde probleem. Draadloos werkt bij ons dan weer goed, maar LAN niet. We werken met powerline adapters thuis, zou probleemloos moeten werken volgens Belgacom. Pc-specialist is langsgeweest, heeft router na de Bbox erbij gestoken (hij dacht dat dit de oplossing zou zijn). Maar het probleem blijft zich voordoen.
Ik zeg één ding.

Belgacom suckt

Veel succes nog, 'k hoop dat het hier ook ooit opgelost geraakt!

[B]Rocketeer

Legacy Member
Lol wat heeft powerlines met Belgacom te maken?
Dat bevind zich binnen uw eigen netwerk, dus uw probleem :p
Serieuze pc specialist als dienen da nog ni weet. lol

Iv.m. wifi disconnects, probeer eens op een ander kanaal in te stellen.
Het zou kunnen dat in uw buurt nog draadloze netwerken zijn die zich op hetzelfde wifiknaal bevinden.

Kanaal 1,6,11 zijn de beste. Indien andere netwerken er zich hier al op bevinden, kan je proberen op een ander kanaal dan deze 3 in te stellen.


Verder gebruik ik de Belgacom BBOX2 enkel en alleen als modem.
Voor de rest zorg ik zelf wel voor apparatuur :D
Nog nooit problemen mee gehad om eerlijk te zijn.

Fatalix

Legacy Member
DHCP tip gedaan, valt nog steeds weg.


Wat ik bedoel met wegvallen; lampjes op modem knipperen wel, maar er is geen verbinding meer naar bbox2 toe lijkt het wel (alle 3 comps vallen weg, 2 lan, 1 wifi).

Verder is WiFi ook echt slecht, dit is laatste weken lijkt wel slechter geworden. Macbook verbindt wel, maar er is geen connectie. Wat ik bedoel; airport staat aan, hij verbindt, er is connectie zogezegd maar ik kan niet browsen, pingen, niets.

Zucht.

Pedroo

Legacy Member
[B]Rocketeer;14728680 zei:
Lol wat heeft powerlines met Belgacom te maken?
Dat bevind zich binnen uw eigen netwerk, dus uw probleem :p
Serieuze pc specialist als dienen da nog ni weet. lol

Wa voor mongole zen da van Belgacom dan, als zij geen enkele oplossing hebbe??? Mijn vader heeft al ure aan de lijn gehange, tientalle mails gestuurd.
En lol, is een van de beste in omstreke dieje pc specialist. OOPS
En tis ni da bbox kapot is, hebbe alles al vervange

Feignasse

Legacy Member
Pedroo zei:
Wa voor mongole zen da van Belgacom dan, als zij geen enkele oplossing hebbe??? Mijn vader heeft al ure aan de lijn gehange, tientalle mails gestuurd.
En lol, is een van de beste in omstreke dieje pc specialist. OOPS
En tis ni da bbox kapot is, hebbe alles al vervange
Nog maar eens: Belgacom heeft slechts twee verantwoordelijkheden:

- u voorzien van een werkende modem. Aangezien ze die b-box al vervangen hebben, zal het probleem daar dus niet liggen.

- zorgen voor een deftige telefoonlijn tot op het punt waar ze uw huis binnenkomt.

Al de rest, dwz binnenbekabeling en intern netwerk = _eigen_ probleem, ik vraag mij af waarom je daarvoor überhaupt naar Belgacom belt. Als uw powerlines niet deftig werken, dan heb je ofwel een rommelmerk gekocht, ofwel heb je de pech dat je interne elektriciteitsnetwerk niet geschikt is voor het gebruik van dergelijke toestellen. Of heeft uw fantastische pc-expert dat niet verteld?

Nielsvds

Legacy Member
@,dsl lampjes moeten sowieso altijd branden. De lan en wireless lampjes knipperen wanneer er gegevensoverdracht is.

Voer eens een reboot uit: surf naar 192.168.1.1, log-in, ga naar advanced settings,maintenance,reboot.

Pedroo

Legacy Member
Ulixes zei:
Al de rest, dwz binnenbekabeling en intern netwerk = _eigen_ probleem, ik vraag mij af waarom je daarvoor überhaupt naar Belgacom belt. Als uw powerlines niet deftig werken, dan heb je ofwel een rommelmerk gekocht, ofwel heb je de pech dat je interne elektriciteitsnetwerk niet geschikt is voor het gebruik van dergelijke toestellen. Of heeft uw fantastische pc-expert dat niet verteld?

Die powerlines kostte 2 jaar geleden 90 euro PER STUK. Van linksys zelf. Rommel ? Neen. Heeft 2 jaar schitterend gemacheert met gewoon ADSL internet. Papa wou overstappen naar digitale tv, dus...
EN ge moet ni zo van den hoge toren blaze, het suckt al hard genoeg me da internet hier

[B]Rocketeer

Legacy Member
En wat staat er op die powerlines gekoppeld die slecht functioneren (tv of pc)?

En hoe is uw digitale tv aangesloten? Rechstreeks via LAN-kabel?
Werkt uwen digitalen tv perfect?

Pedroo

Legacy Member
[B]Rocketeer;14732907 zei:
En wat staat er op die powerlines gekoppeld die slecht functioneren (tv of pc)?

Wa bedoeld ge daar exact mee? Gewoon waarvoor we die powerlines gebruiken?
Enkel voor de pc's. Draadloos internet mag ni vanwege straling en blabla, dus moet boven ook internet hebben.

[B]Rocketeer;14732907 zei:
En hoe is uw digitale tv aangesloten? Rechstreeks via LAN-kabel?
Werkt uwen digitalen tv perfect?

Digitale is rechtstreeks aan bbox gekoppeld. En werkt perfect!

In principe dacht ik da de oplossing erg simpel was. Maar ik en dieje technieker hebbe alles al vervange + getest telkens. Niks helpt. 't is een raadsel voor iedereen. Er zou hardwarematig niks kapot zijn, dus 't is echt wel vreemd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan