Archief - Belgacom VDSL2 25mbit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

yannick

Legacy Member
Beste,

Ze gingen dus vandaag VDSL2 'aanzetten' bij ons, nu blijkt dat onze resultaten echt catastrofaal zijn:

VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 7.6 dB (!!!!!!!!!!!!!!!!)
Downstream line rate 9064 kbps (ok, 25mbit haal je nooit, maar dit is toch wel extreem laag)
Upstream line rate 552 kbps
TX total power 3.5 dbm
Downstream delay 7.5 ms
Upstream delay 3.1 ms

Ik heb zelf de BBox2 geïnstalleerd, dit op de eerste 5 pollige stekker die er gebruik kan worden, hier heb ik dan de bijgeleverde splitter opgezet, vervolgens telefoon en modem verbonden.

Kan het zijn dat het even duurt vooraleer de connectie op volle kracht werkt, of zou dit onmiddellijk moeten zijn na activatie? Bij het laatste geval ga ik NOGMAALS moeten bellen naar Belgacom en ik begin het serieus beu te geraken.

Met vriendelijke groeten
Yannick Wellens

FEW

Legacy Member
dat werkt meteen op volle snelheid, bel dus nog maar eens. ik heb ook problemen gehad met Belgacom (ondanks ik Scarlet genomen had). verschrikkelijk bedrijf is dat.

yannick

Legacy Member
In de manual stond dat je de vdsl splitter op de 5 punts kon steken. Dan mogen ze er wel bijzetten dat dit absoluut niet ideaal is :p. Dus ge moet die bijgeleverde 6 punts doos gebruiken? Mvg

Ok, ik heb dieje TF2007 derop gezet, nu krijg ik 19dB, maar nog altijd maar 9000 kbps op bbox2 statistics en 40 ms latency op speedtest. Tzal dus bellen worden...

*EDIT*
Dus, opzet doos ertussen gezet, ff gechecked:

VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 19.3 dB
Downstream line rate 9064 kbps
Upstream line rate 552 kbps
TX total power 3.5 dbm
Downstream delay 7.5 ms
Upstream delay 3.1 ms

Niet echt beterschap dus...

Nielsvds

Legacy Member
Dat is een zogenaamd repair profiel waar je opzit. Je contacteert beter Belgacom.

yannick

Legacy Member
Inderdaad, heb een mail gekregen met daarin dat er problemen zijn vastgesteld. Dit komt waarschijnlijk door het feit dat ik zonder die nieuwe contactdoos werkte. Heb alles aangesloten nu, dus morgen terug bellen en hoogstwrs is alles in orde dan :). Btw, is het normaal dat ik slecht enkel draden moet aansluiten die de toon geven en dus niet de witte en rode (ik neem aan van wel)?

Mvg
Yannick Wellens

Lan

Legacy Member
Mijn gegevens zijn:
Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Downstream Training Margin 15.9 dB
Downstream line rate 30048 kbps
Upstream line rate 6048 kbps

Edpnet via Belgacom VDSL2. Sagem modem (geen bbox2, maar is identiek).

yannick

Legacy Member
Dus, alles werkt nu zoals het hoort. Het enigste wat me nog zorgen baart is de redelijk hoge ping bij speedtest in vgl met telenet (heb nu 23 ms). Is dit normaal?

Al bij al moet ik toegeven dat Belgacom mij goed geholpen heeft, mocht ik van het begin gewerkt hebben met die nieuwe opbouwdoos, dan had ik geen problemen gehad :)

Niki

Legacy Member
Wat ik mij ondertussen als nieuwe vdsl2 klant bij belgacom ook afvraag: vandaag 25 mei is de dag waarop het abo begint te lopen. De bbox2 hangt op en is aangesloten, ik krijg een 20/2 profielke terwijl ik voor 30 mbit betaal, maar soit, tot daar toe. Het probleem is dat ik niet online geraak. Dus bij statistics staat er SHOWTIME en allerlei waardes die normaal lijken, maar ik krijg geen internet IP toegewezen. Is dit normaal dat dit op zich laat wachten voor een eerste indienstname, of zit er iets fout?

yannick

Legacy Member
Kzou den bbox eens herstarten en kijken of em dan een ip toegewezen krijgt, dat 20/2 profiel is wrs omdat je wat verder van de verdeelkast zit waar de glasvezel toekomt :).

Niki

Legacy Member
Ik heb al meermaals herstart, is een uurke de pries uitgetrokken, ne 'reboot' gedaan vanuit de webinterface.. tlijkt me bizar. Ik meen me wel te herinneren dat ik bij een vorige ISP allerlei waardes en settings op de modem diende in te geven alvorens ik kon verbinden, nu heb ik niks moeten (kunnen?) ingeven. Is dat normaal?

Na een factory reset krijg ik een IP voor VLAN 20 (voip?), voor VLAN 10 krijg ik niks. Een omgekeerde situatie aangezien ik enkel internet zou moeten hebben. Wat kan ik hier nu nog aan veranderen, dat vanuit factory settings niet goed zou staan?

yannick

Legacy Member
Awel, de mijne zat ook direct goed met de factory settings. Ik zou eens bellen naar de technische dienst, da klinkt echt fout (vooral in mijn oren want ik heb een diploma netwerkbeheer), maar is meestal de sneltste manier om uw problemen opgelost te krijgen :).

Nielsvds

Legacy Member
@Niki : Dan is de afstand tot de wijkcentrale iets te groot om het 30/6 profiel te hebben. Wanneer je 9 mbit hebt bij vdsl 2 dan zit je op een repair profiel als wat hoger ligt is een normaal profiel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan