Archief - Computer heeft minder ram dan geinstalleerd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nick90

Legacy Member
hallo
ik merkte net dat mijn computer zegt dat hij maar 4 gb ram heeft terwijl dit 6 gb zou moeten zijn weet iemand hoe dit komt ?

-CPU Intel I7 920 @ 2.67 Ghz
-RAM 6Gb ddr3 (alles wat ik ervan weet)
-moederbord geen idee
-VGA Ati Radeon 4650
-harde schijven 2 x 500 gb
-voeding geen idee
-geluidskaart realtek high definition audio
-Operating System Windows 7 64 Bits ultimate

model is acer aspire 7720

ik hoop dat iemand mij kan helpen .

vinteg

Legacy Member
module stuk
rambank stuk
settings in msconfig
koeler die je moederbord zo hard plooit dat je ram slecht contact maakt

aangezien het nog een recente desktop is en een acer gok ik dat er een garantiezegel is.

je kan al eens gaan kijken in je bios hoeveel hij daar kan detecteren. is dit 6GB zit je met een software probleem. is dit 4GB zit je met een hardware probleem.

GoofyStoefy

Legacy Member
Wasbeer zei:
windows x64 installere

Staat in zijn OP dat hij 64Bits gebruikt dus zou geen probleem mogen zijn en ik ga er dan ook vanuit dat die standaard was meegeleverd met de desktop.

mdgf

Legacy Member
GoofyStoefy zei:
Wasbeer zei:
windows x64 installere
Staat in zijn OP dat hij 64Bits gebruikt dus zou geen probleem mogen zijn en ik ga er dan ook vanuit dat die standaard was meegeleverd met de desktop.
Zou ook minder dan 4GB aantonen dan (er wordt nog het één en ander afgetrokken).

Doen zoals vinteg zegt om te zien of het een software- dan niet hardwareprobleem is.

Mr. Humphries

Legacy Member
En er is dan geen 2GB gereserveerd voor het videogeheugen?
Windows kan ook 4GB weergeven bij een 64-bit installatie hoor, hij zal ze enkel niet volledig gebruiken.

Kijk inderdaad eens in je bios.

Dracozirion

Legacy Member
#Make sure you're running 64 bit
#Check motherboard compability
#If you're mixing brands, take one brand out
#Unticked "Maximum Memory" in msconfig
#Check for the option "Memory remapping" in BIOS & enable it
#Switch RAM through the channels
#Downclock
#Raise RAM voltage
#Raise QPI voltage
#Run memtest86+
#Update BIOS to the latest version
#Take out CPU & check for bent pins (if it's AMD/Intel i7,
or an equivalent with a memory controller on-die)

Ik heb die lijst hier nog eens gepost. Had hetzelfde probleem voor maar in mijn geval was het RAM gewoon stuk =P Daarom heb ik deze lijst ook ff samengesteld indien nog iemand dit probleem zou hebben x) M'n ram werd ook toegewezen aan m'n videokaart hoewel deze niet onboard was.

Wasbeer

Legacy Member
ja ofwel dat de grafische kaart weinig (dedicated)geheugen heeft en dan van het ram afsnapt zoals mijn laptop doet :D

en er steekt een hd 5650 in van 1Gb ddr3 XD :doh:
:help:

Nick90

Legacy Member
GoofyStoefy zei:
Staat in zijn OP dat hij 64Bits gebruikt dus zou geen probleem mogen zijn en ik ga er dan ook vanuit dat die standaard was meegeleverd met de desktop.

nah die heb ik gedownkoopt en ram is idd stuk want in bios zegt hij ook maar 4088 mb ...

GoofyStoefy

Legacy Member
Nick90 zei:
nah die heb ik gedownkoopt en ram is idd stuk want in bios zegt hij ook maar 4088 mb ...

Gedownload of online gekocht? Wat bedoeld ge?

Dracozirion

Legacy Member
Wasbeer zei:
ja ofwel dat de grafische kaart weinig (dedicated)geheugen heeft en dan van het ram afsnapt zoals mijn laptop doet :D

en er steekt een hd 5650 in van 1Gb ddr3 XD :doh:
:help:

Dat zou dan memory remapping geweest zijn x)

devil

Legacy Member
het kan ook dat uw cpu stuk is en niet u ram hoor en dan ziet die er ook ma 4 gb in de bios.
daarom zou je dat ne keer moete testen natuurlijk.

vinteg

Legacy Member
Drie dingen mogelijk: socket burn, ramlat/bank stuk, mobo flex door koeler die voor teveel spanning zorgt

Nick90

Legacy Member
zal het probleem van acer worden want mijn warrenty seals zijn nog intact

devil

Legacy Member
ja als hij niet te oud is heb je garantie ja.
maar ik heb echt een vermoeden dat het gewoon de cpu zelf is die stuk is .

GoofyStoefy

Legacy Member
Als er garantie op is is het zeker de moeite het gewoon op te sturen

Nick90

Legacy Member
inderdaad kheb er niks bij te verliezen he .. als is de pc wel traag de laatste tijd :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan