Archief - Computer start niet op?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Firefist

Legacy Member
Hey,

Eerst even specs:

Voeding: 400 W (Model: LPK2-50)
Mobo: Abit AX8 (Denk ik, waar vind ik dit?)
Graka: Nvidia 8600 GT
Processor: AMD, geen idee wel type, wel dual core.
RAM: 2 x 256 mb DDR1

Probleem;

Computer wilt sinds kort niet meer opstarten, als ik de powerbutton duw, gebeurt er oftwel niets en krijg ik een beep code Lang - Kort.
Of anders geen beep code en blijft hij heel de tijd tikken & start de ventilatie van de processor voor een halve seconde ofz, er staat ook een soort van tellertje op het moederbord dat heel de tijd verspringt van 8.3. snel naar 8.7. en dan naar 2, alsook een rood lampje dat dan even aangaat.
Ik heb al geprobeerd de graka te verwijderen, zonder succes. Ook het ram geheugen verwisselen maar ook zonder succes.

Weet iemand wat er stuk is?

Voor meer bijkomende informatie vraag maar..

Thx!

Het gaat om dit (http://www.hardwarezone.com.au/img/data/articles/2005/1476/abit_ax8.jpg) moederbord en dat tellertje naast die blauwe lat rechts vanonder..

Firefist

Legacy Member
Heb ik niet, dat is het probleem, heb eens op internet gekeken en zou een kapotte/missende ram moeten zijn, maar heb een werkende ram geprobeerd (+ andere slots) en doet het nog altijd niet :s

Exit

Legacy Member
cpu-z downen, daar type bord lezen => site van merk handleiding gaan zoeken

tenzij het een merk pc is

davkeuh

Legacy Member
Zitten ze op de juiste slots? misschien eens opnieuw insteken, heb ik ook al vaker weten gebeuren

Firefist

Legacy Member
Ik heb de handleiding gevonden (ABIT AX8 REV 1)

Maar ik vind niets over beep codes :S

& Davkeuh, ja, heb alle slots geprobeerd, verschillende malen..

Exit

Legacy Member
de beepcodes niet, die cijfers

hoeveel lang en korte beeps?

Firefist

Legacy Member
1 lange en 1 korte, maar nu de laatste 10 keren dat ik geprobeerd heb ofz maakt hij geen beeps meer, enkel dat getik alsof hij elke keer opnieuw probeert te starten..

Firefist

Legacy Member
Bij die andere computers lijkt de voeding het probleem te zijn, nu heb ik nog een andere computer maar die voeding is maar 230 watt, kan ik met deze proberen of werkt dat sowieso ook niet?

Update: Als ik de voedingkabels uit mijn HDD, CD-drive & floppydrive trek dan geeft hij terug een beep code, dit keer Lang-kort-kort-kort..

Exit, heb nu die codes opgezocht en blijkt dit te zijn:

8.3.
ATX power supply ready

8.7.
Check CPU core voltage

2 staat er niet bij, CPU krijgt dus te weinig stroom? dus ligt het aan de voeding? Ik weet het niet..

Hungry®

Legacy Member
haal de batterij van de bios er eens uit en wacht een paar minuten, steek ze er terug in en probeer dan nog eens. PC moet zonder stroom staan natuurlijk vooraleer je dit doet.

Hungry®

Legacy Member
koppel eens alle kabels , zowel voedingsmolexen als datakabels van schijven en apparaten los van de aansluitingen/ controllers. Niet die van graka en mobo natuurlijk.

Firefist

Legacy Member
Zelfde resultaat :(

Als ik deze naar een herstelwinkel zou brengen, heeft iemand een idee wat dit zou kosten?

Firefist

Legacy Member
Start niet op, niks op scherm ofz, zelfde als voordien

Niemand? :(

Jimmypop

Legacy Member
probeer toch eens met een andere voeding. Koppel gewoon je hd aan en zie of hij doorstart.

Bij mij bleek het idd de voeding te zijn. Nieuwe geplaatst (genen bucht meer, ik heb ook lijn lesje geleerd met trust) en start weer perfect op

Firefist

Legacy Member
Jimmypop zei:
probeer toch eens met een andere voeding. Koppel gewoon je hd aan en zie of hij doorstart.

Bij mij bleek het idd de voeding te zijn. Nieuwe geplaatst (genen bucht meer, ik heb ook lijn lesje geleerd met trust) en start weer perfect op

Andere voeding van 400 watt geprobeerd, cpu ventilator enz start nu wel, maar nog altijd beep code & niets op het scherm (lang-kort-kort-kort)

obstler

Legacy Member
Diagnose en offerte in de winkel bij ons kost je 20euro. Bij een effectieve herstelling valt de diagnosekost weg en betaal je normaal 40euro + eventuele vervangstukken.
Becomp, Lintsesteenweg 58, 2500 Lier
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan