Archief - configureren van nieuwe telenet modems zonder mijn.telenet.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TeddySo

Legacy Member
beste 9livers

inmiddels heb ik een tool geschreven waarmee de nieuwe telenet modems
de Motorola SVG1501 SVG1501E offline te configureren valt.

dus met ander woorden. zonder naar mijn.telenet.be te gaan
de settings zijn VEEL geavanceerden dan men in het telenet menu kunnen.

Telenet Modem Config Tool
screenshots
srr als deze thread niet op de juiste positie staat.

groetjes

Burny

Legacy Member
Exit zei:
het is software programma dus eerder software dus ...

Maar de modem is hardware. Hardware is imo ook vaker bezocht en dit is toch wel een erg handige tool voor velen.

@ TeddySo: knap gemaakt. Is dat voor andere Telenet modems ook mogelijk?

TeddySo

Legacy Member
Burny zei:
Maar de modem is hardware. Hardware is imo ook vaker bezocht en dit is toch wel een erg handige tool voor velen.

@ TeddySo: knap gemaakt. Is dat voor andere Telenet modems ook mogelijk?

geen idee, ik heb geen oude modem liggen.
je kan het natuurlijk altijd eens proberen.
ben inmiddels bezig aan update. browsertje doet lastig als ik de window wil vergroten :p

greetz

krisse5844

Legacy Member
Volledig illegaal dus ! Mensen gebruik deze tool vooral wel als je binnenkort zonder internet wil zitten ! Telenet zal dit zeker zien dat je de instellingen aanpast en zal daar zeker gevolg aan geven ...

Telenet blokkeerd die modems voor een reden hé !

TeddySo

Legacy Member
krisse 8554 opkrassen is hier wel geplaats.

ge hebt geen enkel argument. geen enkel
ik heb nergens inbreuk op gepleegd, zoals je al eerder beweerde.
graag zou ik dan ook je argumentatie eindelijk te horen krijgen.

kan je die niet geven? zwijg dan maar gewoon, en probeer hier de vrede te bewaren.
dan raad ik je ten slotte nog is aan om mijn broncode op StreetAngel's Filebrowser v2.1 - Path: ./ maar eens te chekken en kijken waar ik inbreuk op pleeg.

take that.

greetz

krisse5844

Legacy Member
TeddySo zei:
krisse 8554 opkrassen is hier wel geplaats.

ge hebt geen enkel argument. geen enkel
ik heb nergens inbreuk op gepleegd, zoals je al eerder beweerde.
graag zou ik dan ook je argumentatie eindelijk te horen krijgen.

kan je die niet geven? zwijg dan maar gewoon, en probeer hier de vrede te bewaren.
dan raad ik je ten slotte nog is aan om mijn broncode op StreetAngel's Filebrowser v2.1 - Path: ./ maar eens te chekken en kijken waar ik inbreuk op pleeg.

take that.

greetz

Niks take that ! Je kan zonder tools of gewone browsers volgens bronnen niet surfen naar 192.168.0.1 waar je in de config setup van de router / modem kan omdat telenet dit geblokkeerd heeft ... Enkel via mijn -telenet . Als je tools gaat schrijven om de router toch te gaan manipuleren via 192.168.0.1 op één of andere manier is dit voor telenet een vorm van hacken ...

En wat ga je beginnen tegen zo een mannen als ze er spel van beginnen maken ? Niks , nada noppes ...

Yvezzke

Legacy Member
krisse5844 heeft gelijk op dit punt, je kan gewoonweg niet via een browser op dit ip connecten.
Aan de andere kant vind ik "idioot" waarom dit niet gaat.
Bij een BBOX ging dit perfect.
Der zal wel een gegronde reden voor zijn allicht....

Burny

Legacy Member
krisse5844 zei:
Volledig illegaal dus ! Mensen gebruik deze tool vooral wel als je binnenkort zonder internet wil zitten ! Telenet zal dit zeker zien dat je de instellingen aanpast en zal daar zeker gevolg aan geven ...

Telenet blokkeerd die modems voor een reden hé !

Gebruiken op eigen risico dus.
Mensen die weten wat ze doen, zijn hier heel erg mee geholpen.

TeddySo

Legacy Member
dus omdat ik een kabel uittrek van de modem ben ik volledig illegaal bezig?

haha lol

Radiance

Legacy Member
Ik heb geen Telenet meer (Numericable in Brussel), maar een ding viel me hier wel op. In je screenshot zie ik blijkbaar NAT configuratie dus de nieuwe generatie Telenet modems heeft een ingebouwde router ?

Best interessant, vraag me vooral af hoe de Digibox dan werkt achter zo'n modem. Zit er standaard extra configuratie in om de MAC range van de Digiboxen portforwarding te geven ofzoiets ?

Burny

Legacy Member
Radiance zei:
Ik heb geen Telenet meer (Numericable in Brussel), maar een ding viel me hier wel op. In je screenshot zie ik blijkbaar NAT configuratie dus de nieuwe generatie Telenet modems heeft een ingebouwde router ?

Best interessant, vraag me vooral af hoe de Digibox dan werkt achter zo'n modem. Zit er standaard extra configuratie in om de MAC range van de Digiboxen portforwarding te geven ofzoiets ?

Vlans veronderstel ik.

kennyc

Legacy Member
@TeddySo: kan je hiermee de modem zodanig configureren dat hij als bridge werkt, ook voor andere apparaten dan digiboxen/corders/...?

TeddySo

Legacy Member
neen, dit kan je niet. deze instelling ontbreekt ook op de motorola firmwire.
het is een volledige custom build van telenet zelf uit.

edit: heb mac passtrough ingesteld op de telenet motorola SVG1501E en kijk eens aan:

extern ip.

je kan dus de nat uitschakelen van de modem
(gebruiken op eigen risico.)

als je digitale tv hebt, laat dan de al reeds ingevoegde Mac staan. dit is namelijk van de telenet decoder.

DSK

Legacy Member
Geprobeerd op een SVG6540E, werkt blijkbaar niet...
geprobeerd om modem te starten met enkel kabeltje naar laptop in poort 1 (krijgt ip 192.168.0.240) en verder enkel stroom in de SVG6540E.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan