Archief - connectie maken met router

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ArcösS

Legacy Member
Situatie is als volgt:

Ik heb een computer vebonden met het internet mbv een usb wireless networkkey. In die kamer zou ik graag een 2de pc bijplaatsen. Nu heb ik van mijn broer een oude(re) belkin router gekregen.

Ik zou graag het draadloos internet opvangen door deze router en het dan met kabelverdelen naar de 2 pc's. Wanneer ik de netwerkkabel inplug in het slot van pc1 zegt de computer dat er een netwerkkabel is aangesloten en er brandt een lampje op de router.

Heeft er iemand enig idee hoe ik connectie kan maken met deze router terwijl ik draadloos op het internet blijf?

alvast bedankt!!

sneax

Legacy Member
Ik snap niet goed wat ge met de laatste zin bedoelt, maar hoe ge nu bezig zijt moet uw router-ap ingesteld staan als een wireless client. De meeste routers, en zeker oudere routers, kunnen dit niet.

Een eenvoudige oplossing is gewoon het internet delen van de router met de draadloze verbinding, en gewoon een netwerkkabel leggen van de ene nr de andere computer. Nadeel is dan als de computer die geen draadloze stick heeft op internet wilt dat de andere computer dan ook moet opliggen.

ArcösS

Legacy Member
Dit is vooral mijn probleem, hoe stel ik deze router in :)
Via welk adres kom ik er op :D

Nielsvds

Legacy Member
Koppel de router met behulp van een netwerkkabel aan je pc/laptop.
Druk de windows toets samen in met r typ nu cmd druk enter. Vervolgens typ je
ipconfig/ all druk enter. Kijk wat er achter standaardgateway staat. Dat adres moet je invoeren in je browser om de router te kunnen configuren. Dat adres vind je ook terug in de handleiding van de router.

Stel dan ook de Belkin router in als access point. Als je het draadloze signaal wil verbeteren.

Als het gewoon is om meerdere bedrade pc's aan te sluiten zou je met een switch genoeg hebben om de bestaande poorten op je huidige router/modem uit te breiden.

Nielsvds

Legacy Member
Schakel je huidige modem/router even uit. Koppel nu de Belkin router met een netwerkkabel aan je laptop/pc.


Zorg wel dat automatisch ip-adressering ingeschakeld is:
start,configuratiescherm,netwerk en internet,netwerkcentrum,netwerkverbindingen beheren,klik nu met je rechtermuisknop op de netwerkkaart en kies eigenschappen,selecteer internet protocol versie 4, eigenschappen, zorg dat automatisch een ip-adres laten toewijzen druk op toepassen en ok. Nu zou het normaal gezien moeten lukken.

Exit

Legacy Member
dan krijg je wellicht een ip als 169.254.x.x
maw geen ip

belkin type nr?

wrs heb je dus GEEN router maar een simpel AP
of staat dhcp uit op die router
reset die eerst eens.

an niet elke router/ap kan je instellen om draadloos op te vangen en door te sturen ...
als er een bridgeoptie in zit zal het gaan

Exit

Legacy Member
zoals dus gezegd, reset hem eerst eens
want blijkbaar staat dhcp uit

ArcösS

Legacy Member
Ik ben er op geraakt.
De firmware is blijkbaar veranderd naar dd wrt (linux).
Wanneer ik iets wil doen vraagt em achter een login en paswoord, dit wordt terug wat zoeken :)

ArcösS

Legacy Member
Ow, wat laat de post gelezen, ik heb ingelogd door admin en root in te vullen, misschien meerdere keuzes mogelijk :)

Nu zoeken als het mogelijk is om internet op te vangen en via ethernet versturen naar pc (hint hint :D)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan