Archief - Creative Inspire T6100 5.1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

b0rn2die4

Legacy Member
Hey,

ik had een vraagje over de Creative Inspire T6100 5.1. Ik kamp al een tijdje met het probleem dat mijn computer niet alle luidsprekers laat spelen... Ik werk met windows7. Iemand een idee? Hij laat enkel de 2 voorste en de subwoofer draaien.

Alvast bedankt :)

AzZ_KiKr

Legacy Member
enkel met muziek en/games?

probeer es originele DVD/bluray die 5.1 audiotrack bevat...voor echt surround geluid...

welke geluidskaart heb je???

b0rn2die4

Legacy Member
AzZ_KiKr zei:
enkel met muziek en/games?

probeer es originele DVD/bluray die 5.1 audiotrack bevat...voor echt surround geluid...

welke geluidskaart heb je???

bij elke vorm van geluidsproductie.
denk dat geluidskaart vast zit op moederbord : M3A78-EMH HDMI van Asus..

Banana Freak

Legacy Member
Probeer eens te zoeken naar de instellingen voor uw geluidskaart, in configuratiescherm vindt ge da terug. De naam daarvan hangt af van uw moederbord, bij mij noemt da: Realtek HD audio configuratie.
Daarin kunt ge instellen hoeveel speakers er aanwezig zijn.
Als het al is ingesteld als 5.1 set, kunt ge ook 'ns proberen de optie "luidspreker vullen" aanvinken, hiermee wordt stereo geluid omgevormd tot surround geluid.
Ik heb dezelfde set en heb hier nog nooit problemen mee gehad.

b0rn2die4

Legacy Member
Banana Freak zei:
Probeer eens te zoeken naar de instellingen voor uw geluidskaart, in configuratiescherm vindt ge da terug. De naam daarvan hangt af van uw moederbord, bij mij noemt da: Realtek HD audio configuratie.
Daarin kunt ge instellen hoeveel speakers er aanwezig zijn.
Als het al is ingesteld als 5.1 set, kunt ge ook 'ns proberen de optie "luidspreker vullen" aanvinken, hiermee wordt stereo geluid omgevormd tot surround geluid.
Ik heb dezelfde set en heb hier nog nooit problemen mee gehad.

ingesteld als 5.1 + speaker gevuld, geen effect ..

juan1717

Legacy Member
misschien een domme vraag maar hebt ge alle kabels aangesloten normaal zouden dat er voor 5.1
3 kabels moeten zijn

T-T

Legacy Member
ook al es geprobeerd om de surround stekker te wisselen met de fronts, als er dan geluid uit u achterste speakers komen is er niets mis met u speakers maar is het een pc probleem, dan moete niet gaan zoeken bij u speakerset, of vollenbak zetten en eens aan ieder stekker aant kopke komen met u vinger en ge zou wel iets moeten horen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan