cloclo100
Legacy Member
Beste forumleden,
Ik heb me een paar maanden terug een nieuwe game-pc samengesteld, waarbij ik dacht weer een paar jaar mee door te kunnen. Een paar specs:
Intel Core I5 760
2x Asus Videokaart PCI-e Radeon HD6870 1GB in crossfire
OCZ SSD Vertex 60GB 2,5 inch
8 GB Kingston DDR3 PC12800 CL9.0 HyperX
MSI P55A-GD65 Moederbord
Nu moet ik zeggen, ik ben zeer content van de pc, hij start in een 15tal seconden op, de OCZ doet zijn werk goed, etc etc. enkel bij het gamen zit ik een beetje verveeld.
Ik heb dus 2 goede grafische kaarten aangekocht(prijs/kwaliteit, na vele reviews en tests gelezen te hebben) voor ook een serieuze prijs, en die heb ik in crossfire gezet. In recente games, zoals Homefront, zie ik ooit gewoon het beeld wat freezen aventoe(bij grafische scènes met veel actie), alsof ik minderwaardig grafisch materiaal heb. Ik heb ze overclocked, maar dit doet niets af blijkbaar en het spel crashed zelfs aventoe. Als ik de crossfire afzet, dan komt dit probleem niet direct voor en freezed mijn beeld niet.
Mijn vraag is dan, wat is het nut van die hele crossfire eigenlijk? En doe ik iets verkeerd of moet ik letten op bepaalde instellingen? Ik kan er ook nog bijzeggen dat ik 2 schermen heb, en dat ik in crossfire de 2 schermen op één beeldkaart moet aansluiten. Als ik één beeldscherm op de andere aansluit dan werkt het gewoon niet.
Iemand suggesties?
Ik heb me een paar maanden terug een nieuwe game-pc samengesteld, waarbij ik dacht weer een paar jaar mee door te kunnen. Een paar specs:
Intel Core I5 760
2x Asus Videokaart PCI-e Radeon HD6870 1GB in crossfire
OCZ SSD Vertex 60GB 2,5 inch
8 GB Kingston DDR3 PC12800 CL9.0 HyperX
MSI P55A-GD65 Moederbord
Nu moet ik zeggen, ik ben zeer content van de pc, hij start in een 15tal seconden op, de OCZ doet zijn werk goed, etc etc. enkel bij het gamen zit ik een beetje verveeld.
Ik heb dus 2 goede grafische kaarten aangekocht(prijs/kwaliteit, na vele reviews en tests gelezen te hebben) voor ook een serieuze prijs, en die heb ik in crossfire gezet. In recente games, zoals Homefront, zie ik ooit gewoon het beeld wat freezen aventoe(bij grafische scènes met veel actie), alsof ik minderwaardig grafisch materiaal heb. Ik heb ze overclocked, maar dit doet niets af blijkbaar en het spel crashed zelfs aventoe. Als ik de crossfire afzet, dan komt dit probleem niet direct voor en freezed mijn beeld niet.
Mijn vraag is dan, wat is het nut van die hele crossfire eigenlijk? En doe ik iets verkeerd of moet ik letten op bepaalde instellingen? Ik kan er ook nog bijzeggen dat ik 2 schermen heb, en dat ik in crossfire de 2 schermen op één beeldkaart moet aansluiten. Als ik één beeldscherm op de andere aansluit dan werkt het gewoon niet.
Iemand suggesties?