Archief - D-link access point defect?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gamer1

Legacy Member
Bij mn vriendin kregen ze een korte tijd geleden problemen met draadloos internet. Dit viel geregeld uit en de AP even uittrekken en terug insteken deed het na enige tijd terug zerken, maar voor korte tijd. Nu is er helemaal geen mogelijkheid meer om op draadloos te geraken.

Aan de AP (D-link DWL-G700AP) brand het lampje van LAN wel, maar van WLAN niet meer. Heb ook geprobeerd het dingetje via kabel te verbinden met de laptop en vervolgens naar 192.168.0.50 5 (en 192.168.0.1 en ...1.1 ook), maar krijg geen verbinding met het ding.

Kunnen deze zaken eventueel nog door iets anders veroorzaakt worden, of kan met zekerheid gezegd worden dat het D-link ding kapot is? Internet met kabel verbonden van de telenet modem werkt wel nog steeds.

Exit

Legacy Member
reset die eens (reset knop) en stel dan uw ip in op 192.168.0.x (x niet 50 nemen)
daarna surfen naar 192.168.0.50

gamer1

Legacy Member
internet protocol 4 of 6 manueel instellen?
En zowel bij LAN als draadloos, of enkel die laatste?

Heb wat getallen geprobeerd in te voegen daar, maar krijg steeds de melding dat het niet geldig is.

Exit

Legacy Member
enkel die 4
de 6 moet je dus 6 cijfersreeksen hebben.

ge moet er niet zomaar wat getallen invullen maar die welke opgegeven zijn
en per cijferpakket kan je van 1 tot 254 gaan.

cooLopke

Legacy Member
Ik heb dezelfde AP. Enige wat je moet doen is dit (zoals bovenstaand is aangegeven even verduidelijkt):

Win 7 + Vista

Start ==> Configuratiescherm ==> Netwerk en internet ==> Netwerkcentrum ==> linkermenu ==> Wijzig netwerkadapter instellingen ==> Rechtermuisknop op je bedrade netwerkkaart ==> Eigenschappen ==> Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) ==> Eigenschappen ==> Vink manueel instellen van IP aan:

IP: 192.168.0.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: / (leeg laten)

Daarna op OK klikken. Ga dan naar je browser ==> http://192.168.0.50

Normaal zou je nu wachtwoord prompt krijgen. Indien niet, dan moet je het AP resetten en bovenstaande opnieuw proberen.

Grtz

gamer1

Legacy Member
Ok, thanks voor de verduidelijking. Zal het eens proberen.

Heb het geprobeerd, maar zelfs met resetten kan ik geen verbinding krijgen met de access point.

ShPonGle

Legacy Member
mocht het je interesseren, heb nog een perfect werkend d-link DWL2000AP+ (ferm gelijkaardig, gewoon ouder model en daardoor iets minder WPA mogelijkheden) liggen hier, kan verzonden worden.

cooLopke

Legacy Member
gamer1 zei:
Ok, thanks voor de verduidelijking. Zal het eens proberen.

Heb het geprobeerd, maar zelfs met resetten kan ik geen verbinding krijgen met de access point.

Je moet natuurlijk wel verbonden zijn met het draadloze netwerk, moest je dat vergeten hebben..., of via de kabel insteken.

Normaal zou bovenstaande moeten werken. Indien niet, moet je idd een nieuwe kopen.

Grtz

gamer1

Legacy Member
cooLopke zei:
Je moet natuurlijk wel verbonden zijn met het draadloze netwerk, moest je dat vergeten hebben..., of via de kabel insteken.

Normaal zou bovenstaande moeten werken. Indien niet, moet je idd een nieuwe kopen.

Grtz

Was inderdaad verbonden met kabel toen ik die dingen probeerde.
Heb daarjuist een draadloos routertje gekocht. Heb die ingesteld met de laptop van mn vriendin. Nu kan ik via die laptop wel op internet via kabelverbinding, maar niet als ik draadloos probeer te verbinden. Heb dan enkel toegang tot lokaal netwerk. Met mijn laptop kan ik wel draadloos op internet.

Heb bij de sleutelinstelling WPA-TSK (ben niet zeker van die TSK) gekozen. Wat moet ik nu bij de beveiligingseigenschappen kiezen als ik draadloos wil verbinden naar het netwerk:
- Geen verificatie (open)
- Gedeeld
- WPA2-Personal
- WPA-Personal
- WPA2-Enterprise
- WPA-Enterprise
- 802.1x
(Ik veronderstel 1 van de 2 WPA's?)

Dan moet ik ook nog kiezen voor versleutelingstype:
- AES
- TKIP

Of kan het nog aan iets anders liggen dat ik niet op internet kan met die laptop waarmee ik de routerinstellingen ingesteld heb?

Heb de router eens gereset en dan opnieuw ingesteld (nu met WPA2-PSK), maar nog steeds kan ik niet met de laptop waarmee ik de router ingesteld heb draadloos verbinding tot internet krijgen (wel lokaal, geen internet). Met de andere laptop werkt het wel nog steeds.

Update:
Heb de instelprocedure ook eens doorlopen op de vaste pc (die sowieso met kabel verbonden is), maar nog steeds krijg ik geen internettoegang op de laptop van mn vriendin, maar wel op de mijne.

Niemand een idee wat ik aan de instellingen van de laptop kan wijzigen zodat ik daar ook internetverbinding mee krijg?

cooLopke

Legacy Member
Heb je ook al geprobeerd om te verbinden met de nieuwe draadloze router zonder beveiligingssleutel, krijg je dan wel verbinding met het internet?

Staat je draadloos op gemengd b/g/n ?

Ga eens naar start ==> Run... ==> cmd ==> typ daar ipconfig /all

Wat staat er bij je wireless kaart bij IP-adres, subnet, default gateway en DNS ?

Grtz

gamer1

Legacy Member
Proberen te verbinden zonder sleutel lukt niet.

Hoe kunt ge zien op wat het draadloos staat? Beide laptops ondersteunen g (geen n) netwerk en de router is een b/g model, dus zou moeten werken. Mijn laptop werkt dan ook, maar die van mn vriendin nog steeds niet.

Volgende resultaten verschenen na ippconfig /all:
subnetmasker: 255.255.255.0
standaardgetaway: 192.168.0.1
DNS servers: 192.168.0.1

Alles ok daarmee?

cooLopke

Legacy Member
Volgens mij staat je netwerkkaart nog steeds als statisch ip ingesteld, zet dit eens terug op automatisch!!!

Start ==> Configuratiescherm ==> netwerk en internet ==> netwerkcentrum ==> Wijzig adapterinstellingen ==> rechtermuisknop op je draadloze kaart ==> Eigenschappen ==> TCP/IPv4 ==> eigenschappen ==> Verkrijg automatisch een IP-adres.

Grtz

gamer1

Legacy Member
cooLopke zei:
Volgens mij staat je netwerkkaart nog steeds als statisch ip ingesteld, zet dit eens terug op automatisch!!!

Start ==> Configuratiescherm ==> netwerk en internet ==> netwerkcentrum ==> Wijzig adapterinstellingen ==> rechtermuisknop op je draadloze kaart ==> Eigenschappen ==> TCP/IPv4 ==> eigenschappen ==> Verkrijg automatisch een IP-adres.

Grtz

Draadloze kaart staat toch ingesteld op automatisch ip adres verkrijgen.

Nielsvds

Legacy Member
Volg deze instructies om van die wireless router een draadloos accesspoint te maken. Kopel dan de router aan je pc surf naar de configuratiepagina van de router noteer de beveiligingssleutel/passphrase en de encryptie het beste is wpa2-aes. Noteer deze dat zal je moeten ingeven wanneer je wil inloggen bij beveiliging moet je wpa2-aes selecteren en het paswoord dat je op het access point hebt gekozen.

cooLopke

Legacy Member
Al geprobeerd om de drivers van je draadloze newerkkaart te updaten?

gamer1

Legacy Member
Waarom is het nodig van de wireless router een wireless accesspoint te maken?
De configuratie heb ik doorlopen mbv de meegeleverde wizard. Heb ook voor een WPA2 encryptie gekozen en een passphrase ingevuld.
Verbinden met het lokaal netwerk lukt met alle apparaten die erop moeten, maar (draadloos) verbinding met internet maken lukt niet met de laptop van mn vriendin (wel met de mijne en die van haar zus). Via kabel lukt verbinding met internet maken wel met alle apparaten (kabel op de (draadloze) router ingestoken).

cooLopke zei:
Al geprobeerd om de drivers van je draadloze newerkkaart te updaten?
Dat heb ik nog niet geprobeerd nee. Hier bij mij thuis kan ze wel zonder problemen op draadloos.
Om die te updaten, gewoon via apparaatbeheer stuurprogramma bijwerken kiezen, of beter via andere weg?

Exit

Legacy Member
als die pc 192.168.0.x als ip krijgt dan staat het op statisch ip, niet op autom ....
aangezien je een AP gebruik kan je pc geen 192.168.x.x ip krijgen.

gamer1

Legacy Member
Maar die wireless router is toch een router, geen AP? Of kan het dan nog steeds niet dat ip adres hebben?
Heb hier bij mij thuis eens mijn ip nagekeken, dat staat op 192.168.1.100, subnet op 255.255255.0 en default gateway op 192.168.1.1.
Hier hebben we wel nog een splitter voor digitale tv voor de draadloze router.

Maar volgens mn vriendin stond bij de eigenschappen van de draadloze adapter automatisch ip adres toewijzen aangevinkt. Moeten we dit ip adres dan eens laten vernieuwen (ipconfig /renew), of andere methode gebruiken?

cooLopke

Legacy Member
Exit zei:
DWL-G700AP is zoals de naam aangeeft een AP, geen router.

Hij heeft een nieuwe draadloze router gekocht, las ik in vorige posts.

gamer1 zei:
Heb daarjuist een draadloos routertje gekocht.

Ik heb echt geen idee, wat er fout is. Als je met je alle apparaten op het netwerk geraakt behalve uw vriendin haar laptop en bij u thuis geraakt die er wel op. Ik heb geen idee meer waar het kan aanliggen.


Laatste wilde gokken:

Heb je al eens gekeken bij de draadloze router onder wireless ==> dat G-mode ofzo aanstaat.

Drivers updaten kun je idd op die manier doen zoals je zei, ofwel best de drivers afhalen van de fabrikant van de laptop.

Grtz

edit: ga ook eens naar Start ==> Configuratiescherm ==> netwerk en internet ==> netwerkcentrum ==> beheer draadloze netwerken.

Hier zie je alle opgeslagen draadloze netwerken staan. Verwijder deze eens allemaal, want het kan zijn dat deze soms conflicten geven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan