Archief - DIR 635 in orde krijgen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

joskethefool

Legacy Member
Hallo allen,

ik zag dat er al een thread was met DIR-635 instellingen maar daar ben ik niet mee geholpen.. Heb al wat vanalles geprobeerd maar krijg het niet goed, ik zal even de situatie schetsen;

Modem met ingebouwde switch van Telenet ► LAN in muur ► draadloze router van D-link (dir-635) ► PC1

Vanuit de "muur" heb ik direct internet met PC1
Vanuit PC1 naar draadloze router kan ik ook verbinding leggen via webpage 192.168.0.1

Maar als ik alles achter elkaar verbind, heb ik geen "vast" internet en mijn draadloze router stuurt ook geen signaal uit om met de laptop op internet te kunnen. Kan iemand mij helpen met de instellingen hiervan?
Bedankt

Exit

Legacy Member
als die router 192.168.0.1 heeft ligt dat in conflict met deze van telenet!
deze heeft standaard zelfde ip

log dus in op uw router en verander 192.168.0.1 naar bvb 192.168.1.1

joskethefool

Legacy Member
je bedoelt dus dat ik de configuratiepagina van de draadloze router moet veranderen en dan zou mijn internet wel werken?

sneax

Legacy Member
Zoiets ja.

Nog een noot: test ook eens de router/wireless van telenet, die is helemaal zo slecht niet.

Exit

Legacy Member
oa, daarmee al beginnen want nu zijn er 2 toestellen met netwerk met zelfde ip adres en dat geeft conflicten onderling.

joskethefool

Legacy Member
ja dat had ik ergens gevonden op online support van telenet. Dus ik heb de wireless van telenet uitgeschakeld (is echt wel super slechte ontvangst bij mij in huis, het ding staat in de garage en 1 kamer verder heb ik slechts 2 soms 3 "blokjes" ontvangst..).

Dan doorloop ik de quick install van D-link maar hij kan geen internetverbinding maken..

Moet ik nog ergens manueel IP's ingeven of een bepaalde HOST ofzo?

Burny

Legacy Member
joskethefool zei:
ja dat had ik ergens gevonden op online support van telenet. Dus ik heb de wireless van telenet uitgeschakeld (is echt wel super slechte ontvangst bij mij in huis, het ding staat in de garage en 1 kamer verder heb ik slechts 2 soms 3 "blokjes" ontvangst..).

Dan doorloop ik de quick install van D-link maar hij kan geen internetverbinding maken..

Moet ik nog ergens manueel IP's ingeven of een bepaalde HOST ofzo?

Ja, zie Exit's eerste post. Vergeet die "Quick Install".

krisse5844

Legacy Member

joskethefool

Legacy Member
Bedankt voor jullie hulpvaardigheid..

Ik ga dit eens direct in praktijk brengen.

OK, het is in orde gekomen!

Nogmaals bedankt voor de goede en snelle hulp van iedereen. :applause:
Krisse, bedankt voor de afbeeldingen, hiermee is de klus geklaard.

Deze thread mag afgesloten worden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan