Archief - Do and Don'ts SSD

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AliChemicali

Legacy Member
Yow!

Morgen laat ik mijn SSD er insteken. Nu las ik toevallig op een ander forum dat je een SSD niet mag defragen anders zou die sneller kapot gaan?

Is dit waar? En zijn er nog ander dingens waar ik op moet letten zodat die ni te rap kapot gaat.

Greetz!
- Vincent -

DeViL-M4N

Legacy Member
MaSSaSLaYeR zei:
Yow!

Morgen laat ik mijn SSD er insteken. Nu las ik toevallig op een ander forum dat je een SSD niet mag defragen anders zou die sneller kapot gaan?

Is dit waar? En zijn er nog ander dingens waar ik op moet letten zodat die ni te rap kapot gaat.

Greetz!
- Vincent -
ja das waar, niet defraggen !!

Musk

Legacy Member
Defraggen heeft totaal geen nut bij een SSD trouwens. is toch altijd snel genoeg enzo.

Big-V

Legacy Member
Musk zei:
Defraggen heeft totaal geen nut bij een SSD trouwens. is toch altijd snel genoeg enzo.

Als ik de standaard directory van menne windows naar men secondary drive verander die een niet SSD is zal dit performance issues met zich meebrengen voor programs die op de SSD staan?

VB:

Schijf 1: Visual Studio

Schijf 2: Photoshop

Dus hoe gaat schijf 2 reageren?

Greetz!

devil

Legacy Member
als je een SSD steek gewoon dit programmatje is ne keer runnen.
en dan staat alles af wat niet moet voor ssd zoals dfrag enzo en hier en daar nog kleine aanpassingen.

Guide SSD Tweak Utility

devil

Legacy Member
da van u is manueel?
da ik gaf is een tooltje instal dat en run it en op 5sec sta alles gelijk het moet, en die is van OCZ uit dus zeker goed en werkt op alle merke.

mavrick

Legacy Member
Als je dat tooltje gebruikt gaat het meeste daarvan zeker disabled staan,maar defrag moet je nog steeds manueel instellen op disabled

Musk

Legacy Member
Ja natuurlijk mag dat.

Tis geen cdke waar anders krassen op komen hé. :)

AliChemicali

Legacy Member
mavrick zei:
http://www.micdigital.be/ssd.html

Ik denk dat je hier genoeg info hebt

Shit seg.
Ik had SSD gekocht alles op geinstallerd Bam Bluescreen reboot start kei traag op reboot nog eens SSD niet meer gevonden is niet meer te vinden in BIOS heb nieuw gekregen maar ben wel mooi mijn bookmarks kwijt van firefox =(

mavrick

Legacy Member
wat is dat toch leuk dat firefox de mogelijkheid heeft om een reservekopie te nemen van je bookmarks :)

AliChemicali

Legacy Member
mavrick zei:
wat is dat toch leuk dat firefox de mogelijkheid heeft om een reservekopie te nemen van je bookmarks :)

Jaah kweet da wel maar ik kon da ni maken eh :( ) ik had mijne back up al terug geplaatst :o

Vorda

Legacy Member
mavrick zei:
Als je dat tooltje gebruikt gaat het meeste daarvan zeker disabled staan,maar defrag moet je nog steeds manueel instellen op disabled

Windows 7 zet een SSD niet automatisch in het defrag schema. Het enige wat je moet herinneren is dus om het niet zelf manueel te doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan