Archief - Draadloos internet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

actix

Legacy Member
Ik heb momenteel 1 pc aangesloten op het internet (kabelverbinding)
Nu krijgen we wsl een 2e (oude afdanker) pc bij.
We zouden deze 2e pc graag draadloos internet hebben.
De formule die we nu hebben is Telenet ExpressNet (nu Fibernet40 genoemd denk ik)
dus normaal is het mogelyk om een 2e pc aan te sluiten.
Nu vroeg ik me af of het mogelyk is om 1 pc via de kabel en 1 pc draadloos te verbinden met internet, en hoe we dit dan best zouden doen.

Alvast bedankt ^^

sneax

Legacy Member
Indien ge fibernet 40 hebt zijn ze bij u alles wat ge nodig hebt komen plaatsen. Het enige wat gemoet doen is in Mijn Telenet zien of de instellingen van het draadloos netwerk goed staan (zorg oa dat het beveiligd is met WPA2 Personal).

Indien de pc al wifi heeft dan moet ge gewoon zoeken naar netwerken en aansluiten op uw netwerk. Indien de pc nog geen wifi heeft dan kunt ge voor een paar euros een wifi usb stick kopen. Zorg er zeker voor dat deze stick Wifi N ondersteund (koop best online want in de supermarkten liggen meestal verouderde apparaten aan een te dure prijs).

actix

Legacy Member
Het is nu toch denk ik al een 5-tal jaar geleden dat Telenet hier is geweest, toen noemde het nog ExpressNet zelfs. En toen hebben we enkel een vaste verbinding gevraagd. Ik betwijfel dus dat ik dat zo makkelijk kan doen, aangezien ik ook niks vind in Mijn Telenet over een draadloze verbinding.

Ik zie hier nu wel net de Powerline formule. Is dat aan te raden samen met Fibernet40? Want ik zie hier dat ze het precies afraden. (http://onlinesupport.telenet.be/content/kan-ik-powerline-gebruiken-bij-elk-internetabonnement)

Ik speel enkele fps op redelyk niveau en ik zou niet willen dat mn gameplay eronder lijdt :unsure:

dexter

Legacy Member
Heb hier Fibernet 40 met powerline adapters D-LINK (DHP-307AV) 200mbps werkt zalig,voor mij geen draadloos meer.

Exit

Legacy Member
als ge uw abo omzet naar fibernet (met shake en een HDDC) dan zal men een draadloze modem/router komen zetten.

indien je zelf een router hebt of een AP van telenet dan heb je alles al.

ja je kan EN draadloos en met draad verbinden.

heb je nog geen draadloze optie, dan ofwel FN40/60 nemen ofwel zelf een router kopen met draadloos.

expressnet/xl is fn60 normaal
basicnet/xl is fn40
turbonet/xl is fn100
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan