Archief - Draadloos of niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spuddy

Legacy Member
Ik had een paar vraagjes omtrent draadloos internet. Tis te zeggen, draadloos netwerk. Ik heb een telenet fibernet abbo dus internet komt hier binnen via de kabel. Ook de router is bedraad, 1tje naar de pc en 1tje naar de laptop.

Nu is het tijd om eens een upgrade te doen van de router en ik vroeg me af of het niet beter is om draadloos te gaan. Maar ik heb geen bal verstand van draadloos netwerk. Is dat interessant? Is de snelheid gelimiteerd? Is de latency/ping hoger dan een bedraad netwerk? Wat is een goede draadloze router(zware gamer hier)? Ik neem aan dat ik ook een draadloze netwerkkaart vandoen heb in me pc en laptop? Wat is een goede netwerkkaart? Wat is wifi eigenlijk? Is wifi iet om verbinding te maken met je draadloze router of is dat helemaal iets anders?

Zoals je ziet heb ik geen verstand van draadloos internet/netwerk.

Graag jullie hulp!

Exit

Legacy Member
demon0id zei:
is draadloos nie maar 54 Mbps? En kabel 100 Mbps?

:naughty:


draadloos zijner een aantal varianten, evenals met draad

Wireless:
b = 11mbps
g = 56mbps
n = 108 en 300mbps

met draad:
10mbit, 100mbit, 1000mbit (bij de meeste pc's nu)

hangt wel af welke modem/router/switch je gebruikt, snelheid van de traagste wordt gebruikt, geld voor draadloos als met draad

switch van 100mbit met pc van 1000mbit poort = 100mbit

draadloze router/ap n (300mbps) met een laptops/usb stick van g (56mbit) = g (56mbit)
als ook omgekeerd

SpeedFreak.be

Legacy Member
Ik zou in alle geval voor met draad gaan tenzij het niet anders kan.

mdgf

Legacy Member
Maar hij heeft ook een laptop staan hé, een laptop met een draad aansluiten verslaat het ganse principe van een laptop, want je bent aan 1 plaats gebonden.

Voor een desktop zou ik het sowieso bij bedraad houden als het kan (draad ligt niet in de weg of iets dergelijks), tegenwoordig.
Tegenwoordig heb je draadloos meestal wel een even goede verbinding als bedraad (zolang je geen microgolfoven of iets dergelijks naast je pc zet natuurlijk), maar als de kabel er al ligt zie ik niet in waarom je de ietwat grotere kans op problemen zou nemen.

Wat is wifi eigenlijk
Wifi is een standaard (IEEE 802.11) voor het draadloos verzenden van data.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi
Dat komt dus neer op de manier waarop uw router de datapaketten verzend naar je pc en omgekeerd.

Spuddy

Legacy Member
Bedankt voor de antwoorden. Ik zal dus beter bedraad blijven. Alleen jammer dat de keuze van bedraade routers nogal beperkt is tegenwoordig.

GaMe®

Legacy Member
Waarom neem je niet gewoon een draadloze? Hier zijn ook poorten op om met een kabel op het internet te gaan. Dus als je nu eens de laptop ergens anders wil gebruiken, kan je draadloos gaan, wil je gamen, sluit je gewoon een draad op de draadloze router aan..

Tharionos

Legacy Member
de meeste routers doen goed werk , het hangt meestal af van de kwaliteit van je internet .

de meeste routers hebben zowiezo een aantal poorten voor draad en ook wireless mogelijkheden .

dan kan je indien je wenst altijd van het wireless gebruik maken .


de standaard routers van telenet zijn wel meestal echt budget routers maar bieden zowiezo de mogelijkheid om wireless en draad te gebruiken .


met vriendelijke groet
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan