Archief - DVI-HDMI Adapater verlies?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bumbolt

Legacy Member
Ik ben aan het denken om een triplehead2go te kopen om zo 3 schermen aan te sluiten. Nu vind ik daar enkel een dvi versie van en ik heb een hdmi scherm. Ik zie het niet echt zitten om nog extra geld uit te geven voor 3 schermen ipv 2 nieuwe. Nu vroeg ik mij af als ik daar gewoon 4 hdmi-dvi adapters op steek (1 input - 3 output) of ik dan veel kwaliteitsverlies heb op mijn beeld?

Yank

Legacy Member
Dat gaat geen kwaliteitsverlies geven.
Maar waarom zou je een triplehead kopen als je grafische kaart al Eyefinity ondersteunt? Je kunt nu al 3 schermen aansluiten als je wilt (maar je moet er gewoon minstens 1 via displayport aansluiten). Die triplehead2go geeft ook meer beperkingen qua resoluties dan een eyefinity setup en ook een enorme meerkost natuurlijk.

Bumbolt

Legacy Member
Yank zei:
Dat gaat geen kwaliteitsverlies geven.
Maar waarom zou je een triplehead kopen als je grafische kaart al Eyefinity ondersteunt? Je kunt nu al 3 schermen aansluiten als je wilt (maar je moet er gewoon minstens 1 via displayport aansluiten). Die triplehead2go geeft ook meer beperkingen qua resoluties dan een eyefinity setup en ook een enorme meerkost natuurlijk.

Voor zover ik weet heb ik maar 2 hdmi poorten (1tje mobo, 1 tje graka)? Wat bedoel je dan met de 3de op via displayport? VGA?

Verder vraag ik mij af of mijn graka sterk genoeg is om die 3 monitors te trekken in games als LoL, CoD4&7, CSS?

juan1717

Legacy Member
je hebt een aantal keuzes ofwel
DVI-HDMI-Display port
DVI-DVI-Display port

hoe dan ook je moet zowiezo één scherm met een display port kabel verbinden

voor sommige games zoals css gaat die HD5850 sterk genoeg zijn andere zal je met lagere instellingen moeten spelen

Bumbolt

Legacy Member
juan1717 zei:
je hebt een aantal keuzes ofwel
DVI-HDMI-Display port
DVI-DVI-Display port

hoe dan ook je moet zowiezo één scherm met een display port kabel verbinden

voor sommige games zoals css gaat die HD5850 sterk genoeg zijn andere zal je met lagere instellingen moeten spelen

Ik ben van plan om volgend jaar een graka upgrade door te voeren met crossfire 7xxx maar budget is een beetje beperkt momenteel en hebt zo'n 400 euro. Waarvoor ik 2 nieuwe schermen kan kopen. Dus dan steek ik volgende

Heb net gekeken en men graka heeft 2xDVI en 2x HDMI wat doe ik best?

DVI x2 - 1 x HDMI
of
DVI x1 - 2x HDMI

Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar 2xHDMI omdat ik al enkele HDMI kabels op overschot heb. En zo hoef ik slechts 1 DIV-HDMI adapter te kopen.

Btw is eyefinity gratis/samen met mijn graka of is het betalende software?

Aangezien ik een triplehead2go ging kopen en die nu niet nodig blijkt heb ik eventueel plek voor een HD5850 maar ik vraag mij af of dit zo slim is om nu nog een 5xxx reeks graka te kopen? Of wacht ik beter op de 7xxx?

De ATI Eyefinity technologie zorgt ervoor dat je op één HD5000 serie GPU's tot drie beeldschermen kan aansluiten. (waarvan één op de DisplayPort) Met behulp van de ATI Catalyst Control center, kan je gemakkelijk al je schermen schikken en instellen, zodat je efficiënter kan werken en dieper in je games kan duiken.

mdgf

Legacy Member
Op je graka zitten er toch 4 uitgangen... (2x DVI, 1x HDMI, 1x Displayport)

Koop dan gewoon 1 displayport => hdmi adapter en 1 dvi=> hdmi adapter, zal zo'n 10€ elk kosten zeker. Maar koop dan toch gewoon schermen met dvi ingang (is toch nog altijd de standaard, of is het echt al zo lang geleden dat ik een scherm heb gekocht?).

Bumbolt

Legacy Member
mdgf zei:
Op je graka zitten er toch 4 uitgangen... (2x DVI, 1x HDMI, 1x Displayport)

Koop dan gewoon 1 displayport => hdmi adapter en 1 dvi=> hdmi adapter, zal zo'n 10€ elk kosten zeker. Maar koop dan toch gewoon schermen met dvi ingang (is toch nog altijd de standaard, of is het echt al zo lang geleden dat ik een scherm heb gekocht?).

Neen ik heb mijn scherm gekocht met de boeling van mijn pc en ps3 erop aan te sluiten. Deze had 2 hdmi ingangen. Ik zou graag 3 dezelfde schermen hebben. Aangezien dit scherm 280 euro kost. Het is een Acer LED 24" SL... correcte naam weet ik niet.

Ik dacht dat display port en dvi hezelfde was. Vandaar.

Dus dan ga ik voor de adapaters denk ik.

Yank

Legacy Member
Je kaart heeft normaal 2x DVI, 1x HDMI en 1x DP, je moet sowieso de DisplayPort gebruiken, want de HDMI is dezelfde als een van de DVI's. Je kunt dus kiezen tussen 2x DVI en 1x DP of 1x DVI, 1x HDMI en 1x DP.
Sowieso gaat DVI op termijn wel verdwijnen en ook HDMI gaat het niet zoveel langer rekken, bij AMD zijn ze wel voorstander van displayport.

Bumbolt

Legacy Member
Zolang ik DP -> HDMI stukjes heb kan ik de DP blijven gebruiken dus dat lijkt mij niet echt een probleem. Ik dacht dat DVI en HDMI nog vrij nieuw was. Geen idee dat het al zo verouderd is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan