Archief - Eigen kasten ontwerpen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Induvi_24

Legacy Member
Beste 9-lives,

voor een nog op te starten project zijn wij op zoek naar een firma die eventueel kasten op maat kan maken. Als voorbeeld geef ik hier de webshop alternate (omdat ik merk dat er hier veel naar verwezen wordt): als je kijkt op de pagina ALTERNATE - BUILDERS - PC-Systemen - ALTERNATE zie je dat alternate eigen kasten heeft met hun eigen logo op. Wij zijn nu op zoek voor ons project naar een fabrikant die dit kan leveren.

Met vriendelijke groeten.

Yank

Legacy Member
Eigen kasten? Zullen wel gewoon standaard cases zijn met een sticker op.
Daarbij, je wilt volledig zelf een case laten ontwerpen? Dan ga je ook wel behoorlijk wat omzet mogen draaien eer dat de moeite gaat zijn. 't Zal al veel simpeler en goedkoper zijn om gewoon een kast te kiezen en wat stickerste laten ontwerpen

Induvi_24

Legacy Member
Yank zei:
Eigen kasten? Zullen wel gewoon standaard cases zijn met een sticker op.
Daarbij, je wilt volledig zelf een case laten ontwerpen? Dan ga je ook wel behoorlijk wat omzet mogen draaien eer dat de moeite gaat zijn. 't Zal al veel simpeler en goedkoper zijn om gewoon een kast te kiezen en wat stickerste laten ontwerpen

jaja, oké, dat zijn standaard cases mss, maar dan mag er van de producent zelf geen logo opstaan.

Het is een intern project, het is niet de bedoeling die te verkopen (voorlopig niet). Budget is ruim aanwezig.

Vraag: als we een "wit product" kopen, dus een kast zonder logo (indien die bestaan, zo ja, eventueel enkele links naar producenten?), mogen wij dan zomaar ons logo daarop plakken?

Mr. Humphries

Legacy Member
Induvi_24 zei:
jaja, oké, dat zijn standaard cases mss, maar dan mag er van de producent zelf geen logo opstaan.

Het is een intern project, het is niet de bedoeling die te verkopen (voorlopig niet). Budget is ruim aanwezig.

Vraag: als we een "wit product" kopen, dus een kast zonder logo (indien die bestaan, zo ja, eventueel enkele links naar producenten?), mogen wij dan zomaar ons logo daarop plakken?

Als je het niet commercieel gaat gebruiken, waarom niet? Bekijk dit eerder als een versiering.

Als je echt eigen kasten wil ontwerpen met een eigen logo, ga je al akkoorden moeten afsluiten met metaalverwerkingsbedrijven. Eventueel zelfs ook met plastic. En als je dan een beetje aan kostenreductie wil doen, zal je in China moeten zoeken...

Induvi_24

Legacy Member
Alternate gebruikt deze ook commercieel (ze verkoopt ze namelijk). Ik kan moeilijk met alternate contact opnemen om hier meer info om te vragen, daarom dat ik het hier doe.

Het lijkt me raar om met metaalverwerkingsbedrijven contact op te nemen, er moeten toch producenten van kasten bestaan? En dat ik in china zal moeten zoeken, had ik ook al gedacht :D.

Voorlopig kunnen we verder met merkloze kasten, waarop we ons eigen logo kunnen plakken en dan kunnen verkopen. Het is op termijn de bedoeling kant-en-klare pc-systemen te verkopen in onze eigen winkel, dus we gaan niet gewoon kasten "van merk laten veranderen" en ze dan leeg verkopen.

Induvi_24

Legacy Member
Ja ok, ma gaat alternate dat niet opnemen als een vraag van "de concurrentie"? We zijn nu niet van plan om effectief concurrentie te worden omdat we niet via het internet gaan verkopen, maar toch... .

flyingdutchman

Legacy Member
Ik snap niet wat het probleem is eigenlijk?

Koop een case, sloop het logo eraf en plak je sticker erop. Je hebt de producent van de case al lang betaald, dus het zal hun geen r*k interesseren. Je gaat wel problemen krijgen als je gaat RMA-en, maar wie RMA-ed er nu een case?

obstler

Legacy Member
- De meeste dealers hebben 'witte kasten' waar je zelf je eigen logo op kan plakken
- Wil je producenten zelf, ga dan in maart naar de CEBIT-beurs te Hannover, daar staat het vol met (Chinese) fabrikanten van cases, waar je de kwaliteit kan zien en contacten leggen.

Induvi_24

Legacy Member
obstler zei:
- De meeste dealers hebben 'witte kasten' waar je zelf je eigen logo op kan plakken
- Wil je producenten zelf, ga dan in maart naar de CEBIT-beurs te Hannover, daar staat het vol met (Chinese) fabrikanten van cases, waar je de kwaliteit kan zien en contacten leggen.

Witte kasten met ons eigen logo op zijn voldoende, maar heeft er iemand internetadressen van producenten van zo'n "witte kasten" zodat we onze keuze kunnen maken?

En Hannover is doenbaar (het werk betaalt :p), maar als we het met "witte kasten" kunnen oplossen is het ook goed.

flyingdutchman

Legacy Member
ik snap nog steeds het probleem niet... 99% van de pc-retailers hebben van die AOpen kastjes met hunne sticker dr'op, waarom is dat geen optie?

Induvi_24

Legacy Member
dat is het probleem niet :D voor ons is het best goed als we aOpen-kastjes hebben met ons logo erop...

het probleem ligt em erin: màg dit?

EDIT: heb het ondertussen aan de projectverantwoordelijke voorgelegd, en we hebben enkele aOpen producten bekeken... deze zijn oké aangezien hun logo hier niét opstaat (en daar was het ons om te doen. cooler master bv heeft hun logo in het groot soms op hun kasten staan, dit wilden wij niet).

Het enige is nu: mogen wij nu ons logo op die kast plakken?

obstler

Legacy Member
tuurlijk mag dat, je verkoopt geen lege (merk)kasten waarvan je zegt dat ze exclusief van jullie zijn. Het logo dat je erop zet slaat op een systeem dat jullie gebouwd hebben.

Musk

Legacy Member
Op een tupperware dooske moogt ge toch ook 'spaghettisaus' schrijven voor ze de diepvries in gaat :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan