Archief - enkele problemen nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EpilEpic

Legacy Member
hoj,

heb een nieuwe pc, helemaal zelf ineen gestoken en geïnstalleerd etc. en dit voor de eerste keer :applause:

nu werkt hij al wel zoals het moet maar er zijn toch nog een paar problemen
waarvan het belangrijkste het volgende is:
ik heb in totaal 3 opslagmedia (SSD en 2X 1TB samsung spinpoint F3)
deze zitten alle 3 met dezelfde kabel aan de voeding vast en met een andere kabel aan de sata poort op het moederbord, nu werkt mijn SSD wel maar wanneer ik opstart zegt ie dat er geen HDD's zijn gevonden en wanneer ik onder
"mijn computer" ga zien staan ze er ook niet tussen, terwijl ze wel bij de hardware staan wanneer ik in het bios ga kijken. vreselijk dus, want ik kan dus practisch nog niets installeren :D.

volgend probleem is iets stom, maar ik vind de oplossing niet:
bij het installeren van windows 7 moest je selecteren of je toetsenbord belgisch punt of belgisch komma is en uiteraard heb ik weer het verkeerde gekozen maar hoe kan ik dit veranderen? ben al eens gaan rondspeuren bij configuratiescherm=> klok,taal,regio ==> land en taal ==> toetsenborden en talen ==> toetsenborden wijzigen, maar daar krijg ik maar 3 keuzes: Nederlands, Belgisch komma en verenigde staten,

ten slotte het laatste probleem:
wanneer ik mijn resolutie wil gaan aanpassen kan ik maar 1400 x 1050 gaan terwijl ik zowizo 1920 x 1080 zou moeten aankunnen.
scherm: dell U2311H
graka: asus HD 6950

alvast bedankt en voor zeker te zijn zet ik gewoon even de hele setup van de pc erbij moest dat eventueel nodig zijn:
scherm: dell U2311H
graka: asus HD 6950
behuizing: NZXT Phantom
optische drive: Samsung SH-B123L
SSD: OCZ Vertex 2 - 60GB - 2,5 inch
HDD: "Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ Vaste schijf - 1 TB - intern - 3.5"" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 32 MB"
geheugen: "Corsair XMS3 - Geheugen DDR3 SDram modules/PC3-12800 1600MHz 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz /PC3-12800 - CL9 - 1.65 V"
Windows :"Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)
OEM, 64b, Win, NL, 1"
voeding: "Sea Sonic S12II-620Bronze - Voeding ( intern) ATX12V - 220 Volt wisselstroom V - 620 Wat"
processor: "Intel Core i5 2500K Boxed Socket 1155 quad-core proc. van 3,3GHz"
moederbord: "MSI P67A-GD65 (B3)"

Exit

Legacy Member
schijfbeheer - schijven initialiseren, partitoneren en formateren zodat je ze kan gebruiken

belgisch(punt) 'toevoegen'

videokaart drivers installeren, eventueel scherm drivers al die er zijn

EpilEpic

Legacy Member
Exit zei:
schijfbeheer - schijven initialiseren, partitoneren en formateren zodat je ze kan gebruiken

belgisch(punt) 'toevoegen'

videokaart drivers installeren, eventueel scherm drivers al die er zijn

toetsenbord = done (echt domme vraag zie ik nu zelf)
heb idd drivers voor de videokaart en scherm dus zal ook wel goed komen

wat de HDD's betreft ben ik er nog wel niet helemaal uit,
wanneer ik bij schijfbeheer zit krijg ik volgende gegevens:
(C:) in orde (opstarten, wisselbestand,...) capaciteit: 55.8GB beschikbaar 33.32Gb ==>dit is dus zonder twijfel mijn SSD
vervolgens heb ik ook "door systeem gereserveerd" in orde(systeem, actief,...) 100:b
en ten slotte heb ik
G71-MID1022 (D:) in orde (primare partitie) 4.04GB
vooral de deze snap ik niet, 4Gb kan al niet want de twee HDD's zijn ieder 1GB en wanneer ik probeer te formateren lukt dit niet

edit: op de een of andere manier is het juist gelukt, en heb ik de twee schijven ter mijner beschikking...
bedankt alweer EXIT!

grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan