Archief - Enorme lagg

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FantastiQ

Legacy Member
Hey, ik heb sinds 2 a 3 weken last van lagg tijdens online gamen,
dit is meestal van 17u tot 22u ongeveer (drukkere uurtjes)?

voorbeeld : uitvoeren > cmd -> ping www.telenet.be -n 30
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
minimum = 9ms, maximum = 72ms, gemiddelde 20ms,

Zoals je dus ziet heb ik dus constant m'n ms die van laag naar hoog gaat
valt niet met te spelen. Iemand enig idee?

FantastiQ

Legacy Member
nee 72 ms constant is niet ZO hoog maar bij mij daalt en stijgt het echt de hele tijd ik schok mensen klagen ingame dat ik warp niet te hitten ben, Ik zie het zelf ook wel :P

NeverwinterX

Legacy Member
Die ping is in elk geval niet abnormaal, heb het zelf hier even gedaan en ik heb:
min 15ms, max 102ms, gemiddelde 18ms (dat maximum is een eenmalige spike, de rest komt niet boven 20ms).
Er is niemand anders toevallig aan't downloaden op het netwerk wanneer je lagt?
Hoeveel lag: wat is de latency/ping in die games of is het puur visueel?

ChfZ | Hanky

Legacy Member
hangt ook van server tot server af.. op nen UK server gade minder lag hebben dan op nen Chinese ofzo

FantastiQ

Legacy Member
aan servers ligt het niet, zijn meestal NL/DE/UK/FR servers dat ik speel, mn ping ingame varieert van 30tot70 (onstabiel) tschokt enorm. rates en instellingen staan ook goed.

TrsH

Legacy Member
ga eens naar Speedtest.nl -

kijk eens naar die conn/min hoeveel die is.
heb eens gehoord dat da blijkbaar heel belangerijk is om te gamen.

mijne ligt op 1236
ik heb turbonetXL

Abio

Legacy Member
Ik heb de test net ook eens gedaan:

min: 10ms, max: 13ms, gemiddelde: 11ms.

Maar het is nu natuurlijk wel net 22u...

cooLopke

Legacy Member


Is nu wel middernacht dusja xD

@FantastiQ zit je op draadloos ofzo, dat kan daar wel mee te maken hebben.

Wasbeer

Legacy Member
ma jong 72 laat me nie lachen heb hier tijden gehad dat er een probleem was in de lus waar ik op hang (internet)

en als de mensen begonnen te surfen rond 7-8-9 uur savonds dan had ik soms LAG van 700ms tot timeouts

als ik dan wou downloaden braken sommige af in het midden of op het einde ...

ik heb zelfs naar de klanten dienst gebeld van telenet voor 14 € !! aan minuten

uiteindelijk de buurman kapot gezaagd (werkt bij intralectra) die beheren de lijnen en die heeft met zijne werk laptop dan hier alles maar nagemeten ...

geen ide hoe ze het opgelost hebben
maar ben nog noot zo wilD geworden toen dit voorkwam

[B]Rocketeer

Legacy Member
Het zal hem inderdaad in de jitter zitten.
Packet loss is 0, ping latency is goed, maar de waarde voor jitter is hoog.

Jitter meet gewoon of uw pakketten in de juiste volgorde toekomen zoals ze zijn verzonden.
Vb als je 3 pakketten verstuurd (1,2 en 3) en het komt ook aan als 1,2,3 dan zal uw jitter laag zijn.

Komen ze toe als 3,1,2 dan zal je merken dat uw jitter hoger zal zijn.
Servers hebben een bepaalde buffer om ervoor te zorgen dat alle pakketten mooi in volgorde wordt doorgestuurd.

Je kan dus perfect een goede ping hebben en geen packet loss, maar dat uw pakketten steeds in een verkeerde volgorde toekomen waardoor en een hoge jitter tijd zal ontstaan.

En laat nu jitter ook een belangrijk aspect zijn van Voip en online-gaming.
Waar het fout loopt, dat kan even goed bij jou thuis zijn (wireless interference, slechte kabels,....), als bij de provider of ergens anders.


Uitleg (voor voip dan, omdat in voip jitter heel belangrijk kwaliteitsaspect is):
Jitter refers to how variable latency is in a network. High jitter, greater than approximately 50 msec, can result in both increased latency and packet loss. Let's see how.

When talking to someone it's important that they hear what you say in the same order that you say it, otherwise they won't understand what you're telling them. Unfortunately, jitter causes packets to arrive at their destination with different timing and possibly in a different order than they were sent (spoken), with some arriving faster and some slower than they should.

To correct the effects of jitter, VoIP endpoints collect packets in a buffer and put them back together in the proper timing and order before the receiver hears them. This works, but it's a balancing act. Processing that buffer adds delay to the call, so the bigger the buffer, the longer the delay. Remember the effects of latency? Keep in mind, no matter how big the buffer is, it is finite in size. If voice packets arrive when the buffer is full then packets are dropped and the receiver will never hear them. These are called discarded packets.

FantastiQ

Legacy Member
[B]Rocketeer;14528839 zei:
Het zal hem inderdaad in de jitter zitten.
Packet loss is 0, ping latency is goed, maar de waarde voor jitter is hoog.

Jitter meet gewoon of uw pakketten in de juiste volgorde toekomen zoals ze zijn verzonden.
Vb als je 3 pakketten verstuurd (1,2 en 3) en het komt ook aan als 1,2,3 dan zal uw jitter laag zijn.

Komen ze toe als 3,1,2 dan zal je merken dat uw jitter hoger zal zijn.
Servers hebben een bepaalde buffer om ervoor te zorgen dat alle pakketten mooi in volgorde wordt doorgestuurd.

Je kan dus perfect een goede ping hebben en geen packet loss, maar dat uw pakketten steeds in een verkeerde volgorde toekomen waardoor en een hoge jitter tijd zal ontstaan.

En laat nu jitter ook een belangrijk aspect zijn van Voip en online-gaming.
Waar het fout loopt, dat kan even goed bij jou thuis zijn (wireless interference, slechte kabels,....), als bij de provider of ergens anders.


Uitleg (voor voip dan, omdat in voip jitter heel belangrijk kwaliteitsaspect is):

Ik dacht al dat het jitter was, want vroeger kwam dat niet boven 3, heb geen draadloos internet dus straks telenet maar weer eens bellen?

Burny

Legacy Member
Zo normaal vind ik die 72 ms overigens niet.
Mijn resultaat:

Code:
Ping-statistieken voor 195.130.131.39:
    Pakketten: verzonden = 30, ontvangen = 30, verloren = 0
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 26ms, Maximum = 30ms, Gemiddelde = 27ms

ADSL heeft traditioneel wel een lagere ping, maar het verschil is toch vrij groot.

Xtala

Legacy Member
Burny zei:
Zo normaal vind ik die 72 ms overigens niet.
Mijn resultaat:

Code:
Ping-statistieken voor 195.130.131.39:
    Pakketten: verzonden = 30, ontvangen = 30, verloren = 0
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 26ms, Maximum = 30ms, Gemiddelde = 27ms

ADSL heeft traditioneel wel een lagere ping, maar het verschil is toch vrij groot.

Ping is niet meer dan de tijd die een icmp pakket nodig heeft om een bepaald adres te bereiken. Het kan best zijn dat dat enorm verschilt bij verschillende mensen.
Afstand, bekabeling, eventueel een probleem met een router op het netwerk, congestion, ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan