Archief - Faalt FiberNet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nielske.t

Legacy Member
Hallo!

Om een lang verhaal kort te maken: Vroeger hadden we een diamond shake all-in (telefonie,tv,..) en mijn vader heeft beslist over te gaan op FiberNet 40.

We hadden hier reeds 1 belgacom wireless router (van mijn vader zijn werk),
een linksys wireless router 'van het gezin' dewelke aangesloten op de modem van telenet. Op deze wireless linksys hangt ook via UTP kabel mijn vader zijn vaste game-pc, mijn Time capsule(=30 meter UTP tot boven). Aan deze time capsule hangt dan via utp mijn game pc. (In principe dus 3 wireless accespoints.)

En om het simpel te stellen: Internet faalt... Zelfs al ben ik alleen op het internet met mijn vaste pc, dan nog krijg ik geen youtube filmpje gestreamd in 360P...

Hoe komt dit ?!

Mvg, Niels

sowny

Legacy Member
Heb hetzelfde probleem hier, zelfs een stomme image laden gaat soms al erg traag. Maar is alleen op internet blijkbaar, mijn ping is games is er wel op verbeterd.

nielske.t

Legacy Member
In game ook geen last.. btw, bij mij wast ook ni veel beter voor FiberNet ze! + zat er normaal ni nog een wireless gratis bij FiberNet?

DL speed: 37.73 MBPS

UL speed: 1.87 MPBS

sneax

Legacy Member
Dan werkt uw lijn perfect. Als er iets traag gaat dan ligt dat aan de server of zijn verbinding.

Nicolaz_

Legacy Member
Uw lijn werkt normaal. Traag streamen van Youtube filmpjes kan te maken hebben met een Firewall die ergens de boel vertraagd. Hoeveel MB/S haal je als je iets download?

mythe

Legacy Member
Ja, Wireless modem, maar als ge hem niet krijgt, zaag er dan niet achter. Of ge gaat serieus wa instelwerk hebben met u wifi accespoints met alles om te vormen van router naar switch ;).

En youtube laad bij mij ook verschrikkelijk traag in. Ligt denk ik aan Telenet, maar wat precies weet ik niet want ik haal met gemak 57Mb/s.

sneax

Legacy Member
Youtube is zichzelf de laatste tijd gewoon aant vergalloperen, sterk uitbreiden (oa ook hd films enzo) maar ze hebben gewoon de bandbreedte niet in drukke momenten.

Er zijn maar weinig servers die u bestanden gaan leveren aan 5mb/s, de enige manier om uw lijn zwaar te belasten is door verschillende downloads tegelijk op te starten.

freefoo

Legacy Member
Hier ook Fibernet 40 en inderdaad problemen met Youtube. Downloads, surfen, gaming... geen probleem.

Metteh

Legacy Member
mja hier streamt youtube ook ubertraag, maar al de rest gaat wel snel dus mijn gedacht was altijd dat het aan de servers van youtube lag. :s

Rstyle?

Legacy Member
Inderdaad Niels ik heb het zelfde aan de hand.
Youtube laden duurd zeer lang maar downloaden gaat wel vlot.
Het zijn de streaming sites die echt fucked up zijn.

Nielsvds

Legacy Member
Filesharing websites cappen hun maximale downloadsnelheid voor gratis gebruikers.

Klik eens met je rechtermuisknop op zo'n flash youtube filmpje, instellingen, zorg dat het tabblad met het mapicoon zichtbaar is en vergroot de lokale opslag en vink aan niet meer vragen.

apa

Legacy Member
Een tip trouwens: probeer niet meer dan 1 wireless AP aan te zetten! Wireless netwerken vertragen naarmate er meer wireless signalen op dezelfde frequentie zitten in de omgeving. Met 3 wireless netwerken actief op de 2,4 GHz band kan dat al voor wat vertraging zorgen.

Youtube is een van die sites die providers dichtknijpen op drukke momenten (om bandbreedte te besparen). Dat *kan* daar dus aan liggen. Persoonlijk zit ik nog met ExpressNet en heb ik er nog geen last van ondervonden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan