Archief - fan GPU

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

w3bb3r

Legacy Member
bestaan er ook fans die je kunt gebruiken om uw videokaart beter te koelen?

idle heeft hij 56°C
bij gewoon pc gebruik is dit 60°C
en bij gamen is dit 80-85°C

dit is toch erg heet?

Heb nu al een 5 jaar mijn pc en ik heb mij hier eigelijk nooit druk over gemaakt omdat ik nooit geen last had hier van.

nu heb ik een pc gehad van iemand die weg mocht en ik heb 3 120mm fans eruit gehaald. deze heb ik in mijn case gestopt.


1 int midden langsachter die naar buiten blaast.

1 langs boven daar gewoon gelegd en steunt op wat ijzer waar er normaal een dvdspeler moet zitten en die blaast naar beneden.

ik heb nu 1 in mijn zij paneel gestoken langsonder en die blaast naar binnen.

en dan had ik nog 1 120mm fan en die heb ik gewoon op de "grond" van mijn case gelegd en die blaast gewoon lucht naar boven.


veel stof zit er ook niet.

kan iemand mij wat helpen? :p
of zou ik deze die op de "grond" ligt ook in mijn zijpaneel steken voor verse lucht?

thx :)

mdgf

Legacy Member
Dat zijn redelijk warme, maar (afhankelijk van de kaart) acceptabele temperaturen.
Als je hem koeler wilt kun je de koeler erafhalen en er een andere(, betere,) opzetten.

Shift

Legacy Member
w3bb3r zei:
dit verkrijg ik als ik een uurtje bezig ben

http://users.telenet.be/playdude/temp.JPG

Niets erg, mijn gpu wordt soms 100°C tijdens het gamen, maar dan zet ik men fan wel op 40 % zodat dit weer dropt. Maar zoals gezegd 85 °C kan ook wel veel zijn, hangt af van wat voor GPU je hebt.

Momenteel is de mijne nu 66 ° C met fanspeed op 35 %

Ati Radeon Saphire 4870 512 MB, eig nooit content van die koeler geweest :sop:

w3bb3r

Legacy Member
Nvidia Geforce 8800 gts 640mb

zou de cpu temp wat dalen moest ik verse/nieuwe koelpasta opdoen?

mdgf

Legacy Member
^kijk eens of er niet te veel stof in de heatsink zit, betere koelpasta kan ook wat helpen (Arctic Silver 5 of iets in dien trand).

Shift

Legacy Member
Idd, een bus perslucht doet wonderen. Bij mij verlaagde het de temperatuur met 15 °C :D

wieda

Legacy Member
... en dan had ik nog 1 120mm fan en die heb ik gewoon op de "grond" van mijn case gelegd en die blaast gewoon lucht naar boven.

Die fan leg je niet gewoon neer vanonder in je case. Daar is geen luchtaanvoer. Er moet op zijn minst een groot gat zitten.

wieda

Legacy Member
en dan had ik nog 1 120mm fan en die heb ik gewoon op de "grond" van mijn case gelegd en die blaast gewoon lucht naar boven.


Je kunt wel in ieder gaatje van de fan exact 3 tandenstokers steken zodat de fan op pootjes staat. Dan kan die lucht scheppen langs alle kanten. Wel zien dat hij niet begint te lopen en zeker zien dat er enige inlaat is via de case.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan