Archief - Fibernet probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

krisse5844

Legacy Member
jee zei:
Krisse nee nee heb hem nog maar ja nu hangt mijne dlink er terug op.

Maar had idd range aangespast maar dat werkte niet echt, maar ben deze week thuis dus probeer hem nog wel te fixen!

Nu het werkt is het "toch al te laat" , niet teveel lopen mee kloten en laten zoals het is zeker :p ...

Mad_Dogz

Legacy Member
Ja dat wel maar hij valt iedere keer uit men wifi verbinding en nu ook met draad. Op de 5 min of minder zelf valt hij uit en duurt het weer even voor het terug werkt.

krisse5844

Legacy Member
Mad_Dogz zei:
Ja dat wel maar hij valt iedere keer uit men wifi verbinding en nu ook met draad. Op de 5 min of minder zelf valt hij uit en duurt het weer even voor het terug werkt.

Dus je werkt rechtsstreeks op die modem zonder dat er een router ofzo tussen zit ? Zoja dan zal je telenet moeten bellen en laten nazien door een technieker...

Heb je die modem al eens herstart door de stroom er even af te nemen ?

Normaal moet op die modem ook 1 lampje blauw branden indien niet dan is ie niet gesynced voor fibernet speeds ...

SoulBeat

Legacy Member
effe verkeerd bezig geweest xD
had men router aan modem gehange en men ma kwam opeens zegge da internet op de mac (die hangt gewoon met kabel aan internet) ook niet meer op internet ging..

nu zalk hem aan pc hange lol

hmm, ik deed via cmd: ipconfig /all
en bij de router (denk ik) staat ook 192.168.0.1, als ik dat ingeef in men browser (chrome, maar maakt vast niets uit) komt er gewoon die error van vorige keer (paar posten terug) op
het rare is wel, als ik bv. 192.168.0.2 doe duurt het even voor de error verschijnt, bij .1 komt het er direct op

suggesties?

EDIT: of moest ik men pc van wifi doen voor ik dit deed?

krisse5844

Legacy Member
SoulBeat zei:
hmm, ik deed via cmd: ipconfig /all
en bij de router (denk ik) staat ook 192.168.0.1, als ik dat ingeef in men browser (chrome, maar maakt vast niets uit) komt er gewoon die error van vorige keer (paar posten terug) op
het rare is wel, als ik bv. 192.168.0.2 doe duurt het even voor de error verschijnt, bij .1 komt het er direct op

suggesties?

EDIT: of moest ik men pc van wifi doen voor ik dit deed?

Ja alle netwerkverbindingen sluiten en enkel de verbinding bedraad of via wifi aan die router laten ...

SoulBeat

Legacy Member
ok, ik zit erin :D

nu heb ik even hulp nodig:
wat moet ik aanpassen?
lan-ip? staat op 192.168.0.1
of DHCP server? staat: Start ip - 192.168.0.100
en End ip - 192.168.0.200

beiden aanpasbaar

krisse5844

Legacy Member
SoulBeat zei:
ok, ik zit erin :D

nu heb ik even hulp nodig:
wat moet ik aanpassen?
lan-ip? staat op 192.168.0.1
of DHCP server? staat: Start ip - 192.168.0.100
en End ip - 192.168.0.200

beiden aanpasbaar

Lan - ip aanpassen naar 192.168.1.1

Start => 192.168.1.100
End => 192.168.1.200

Dan moet je later om in die config tool te geraken surfen naar 192.168.1.1 en niet meer naar 192.168.0.1

Eens je dit hebt gedaan instellingen saven ...

Router zal restarten en uw pc zal nu een adres krijgen alla
192.168.1.199 .

Als de router herstart is en je kunt er terug in door naar 192.168.1.1 te surfen dan mag je hem afkoppelen en via de WAN poort aan de router verbinden .
Router opstarten , en als de pc's een ip adres hebben gekregen via wifi of draad van die router zou alles moeten werken ...

WIFI van die telenet modem staat die nog aan ? Dan moet je zeker zijn dat de pc's verbinden op uw wifi router en niet op die van de modem ..

Succes en laat iets weten als het gelukt is !

Mad_Dogz zei:
Al modem uitgetrokken helpt nie

Dan is er meer aan de hand ! Brand er een blauw lampje op de modem ?

SoulBeat

Legacy Member
Echt merci om te helpen :)
Maar zal het morgen verder testen en dan post ik of het gelukt is!

Misschien nog 1 vraagje, die mac die verbonden is met een kabel aan de modem rechtstreeks, moet ik die dan in een van de poorten van de router steken?
Want heb er hier ook al veel last mee gehad :P

krisse5844

Legacy Member
SoulBeat zei:
Echt merci om te helpen :)
Maar zal het morgen verder testen en dan post ik of het gelukt is!

Misschien nog 1 vraagje, die mac die verbonden is met een kabel aan de modem rechtstreeks, moet ik die dan in een van de poorten van de router steken?
Want heb er hier ook al veel last mee gehad :P

Jup en hoe zijn de andere pc's verbonden ?

Digibox - digicorder moet je wel rechtsstreeks op de modem laten zitten en niet in uw eigen router indien je daarover zou beschikken ...

SoulBeat

Legacy Member
Die van mij en mijn broer via wifi-ontvangers, dus dan zet ik morgen de telenet wifi uit
Hang mijn sitecom eraan enzo, dat zal wel lukken wss :)

morgen laat ik weten of het werkt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan