Archief - Fototoestel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Raoul

Legacy Member
Hey iedereen,

Sinds kort ben ik gepassioneerd door fotografie maar moet ik me behelpen met een klein digitaal fototoestel met niet bepaald hoge resolutie.
Nu ken ik jammer genoeg niets van de fototoestellen die op de markt zijn en had ik hier graag wat info over ingewonnen. Dus mocht iemand hier wat van kennen en graag een beetje info geeft, gelieve dit ook te doen dan.

Mvg

magere-hein

Legacy Member
Kzou eerst beginnen met een instap model te gebruiken en dan kunde later van tijd zien wa ge precies wilt.

Alsek u enkele merken zou kunnen aanraden zijn het nikon of canon. Omdat daar de meeste variatie aan lenzen hebt.
Nikon heeft als instapmodel de D3000 en de nieuwere versie D3100 met standaard 18-55mm kitlens. Nu verwacht daar geen wonderen van maar het is een goed begin om wa te oefenen. Als die 18-55 ni goed genoeg is hebde nog altijd de 18-105 of 18-200. Die 18-200 vinnek persoonlijk een goeie lens om mee te beginnen omda ge veel variatie hebt. Ge hebt ne groothoek en ne zoom bij één. Ideaal om mee te nemen op reis. Maarja die lens kost ook al wa meer dan die standaard kitlens.

Bij canon hebt ge het nieuw uitgebracht model de EOS 600D of EOS 110D of de generatie ervoor de EOS 550D.

Nu weetek ni wa u budget juist is maar lenzen van canon kunt ge ni op nikon plaatsen en vice versa. Ge hebt ook thirth party merken zoals sigma en tamron enzo die maken lenzen voor verschillende merken maar ik ben daar persoonlijk geen fan van.

Ik kan u wel een beetje uitleg geven maar tis nog altijd gij die moet kiezen wa ge wilt.
Deze site vind ik ne goeie. Daar kunde alles op vinden wa met foto enzo te maken heeft. Reviews en al.

Raoul

Legacy Member
Budget speelt momenteel niet zo een grote rol aangezien ik binnenkort weer wat geld ga verdienen in de vakanties en ik het er wel voor over heb om het hieraan uit te geven. Ik zal zeker eens een kijkje nemen op die website en als ik nog vragen zou hebben zal je wel van me horen :) alvast bedankt

magere-hein

Legacy Member
Ikzelf heb 2 jaar geleden ne nikon D300 gekocht met 18-200 lens + SB900 flitser. LAter hebbek daarvoor dan nog ne battery grip gekocht en nog paar reserve batterijen en nog wa accessoires.

Als ge er wa geld aan wilt uitgeven en ge een goed toestel wilt kannek de Nikon D300s aanraden of de canon EOS60D (kunde reviews van lezen op die site :)).
Persoonlijk vinnek een daarbijhorende 18-200 een goede combinatie om te starten. Later van tijd kunde dan nog altijd andere lenzen bijkopen.

Mr. Humphries

Legacy Member
Als je niets van fotografie kent, zou ik niet ineens voor zo'n duur toestel gaan hoor. Er zijn daar zoveel instellingen in, dat je niet gaat weten wat waarvoor dient.

Je kan beter met een instapmodel beginnen, aangezien dit minder geld kost. Moest je dan toch niet verder gaan in de fotografie, dan heb je er niet al te veel geld aan uitgegeven.

Daarnaast daalt de waarde van een body sneller dan die van een lens.

Wat ik aanraad, is vooral veel te lezen over fotografie (de technieken, regels, ...) zodat je weet waar je op moet letten.

Zo'n 18-200 lens is inderdaad goed om mee te beginnen, omdat je een groot bereik hebt en dan niet telkens je lenzen moet verwisselen. Als je verder gaat in fotografie zal je ook wel merken dat deze hun beperking hebben. Vooral in de lichtsterkte dan.

Als je echt kwaliteitslenzen wil, ga je al snel meer dan 1000 euro kwijt zijn, en ga je meer zien naar zogenaamde primes (lenzen met een vaste brandpuntafstand). Deze hebben een betere beeldkwaliteit en een betere lichtsterkte dan zoomlenzen.

Moest je gaan kiezen voor wat voor merk je gaat gebruiken, zou ik je aanraden om naar een winkel te gaan en daar enkele modellen vast te houden en even te testen. Zo kan je voelen welke camera het beste in je hand ligt, wat toch wel heel belangrijk is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan