Poplipo
Legacy Member
Deze avond, toen'k gezellig wa oefenignen aan't maken was, heb'k in al mijn lompheid fruitsap over mijn laptop gemorst. Debiel die ik ben, denk "tgoh, da zal daar wel nie doorlopen zeker" heb'k gewoon verdergedaan. Ma plots begon'k te merken da m'n toetsen raar begonnen te doen. Alsek pakweg "p" typte, kwam er "pi" op, de n werkte niet altijd, pijltjestoetsen up & down ook niets.
Laptop afgelegd, en de (koude) blazer erbij gezet om te drogen
Nu, een halfuurke daarna, startek die weer op, totaal geen probleem, de meeste knoppen werken weer, behalve de pijltjes toetsen. Dus 'k doe hetzelfde. Kstart weer op, en tis terug zoals ervoor. Dubbele letters, etc.
Khaal m'n toetsen "p" en "i" eraf, kzie nie echt wa er is. Kwil ze er terug opsteken (redelijk hard duwen dus) en bam, laptop valt uit.. Aanleggen met knop gaat niet, maar alsek de toetsen er terug wil insteken, start hij weer op, maar na +- 2 sec valt hij weeral uit. Telkens ik ze er wil insteken, doet hij dit terug. Dan maar batterij uitgehaald (eindelijk
)
Kheb nu uiteindelijk het keyboard eruit gekregen, en kzie da ze die redelijk waterdicht hebben gekregen, en één plaats waar er iets uitliep zat ver van componenten. De andere zat los boven mijne fan, waar er idd wa tekens van plakkerigheid op zijn. Op alle componenten die ik kon zien, zag'k echter niéts van plakkerigheid. Toch nog iets dat goedloopt denkek?
Nu, tis duidelijk da de fruitsap in m'n keyboard die rare toetsencombinaties veroorzaakte, ma ksnap nie hoe hij zomaar kon uitvallen? Kan da zijn da er een ernstige fout in m'n keyboard zelf ofzo werd gedetecteerd, en daarom vanzelf uitviel?
Kheb nu beide, apart bij m'n blazer gezet (koude lucht), en zal die nog eindje zo laten doen
Is er nog een mogelijkheid da m'n laptop niét helemaal fried is? En enkel m'n keyboard? (of in het beste geval werken ze alle2)
Alvast bedankt,
Poplipo
Laptop afgelegd, en de (koude) blazer erbij gezet om te drogen
Nu, een halfuurke daarna, startek die weer op, totaal geen probleem, de meeste knoppen werken weer, behalve de pijltjes toetsen. Dus 'k doe hetzelfde. Kstart weer op, en tis terug zoals ervoor. Dubbele letters, etc.
Khaal m'n toetsen "p" en "i" eraf, kzie nie echt wa er is. Kwil ze er terug opsteken (redelijk hard duwen dus) en bam, laptop valt uit.. Aanleggen met knop gaat niet, maar alsek de toetsen er terug wil insteken, start hij weer op, maar na +- 2 sec valt hij weeral uit. Telkens ik ze er wil insteken, doet hij dit terug. Dan maar batterij uitgehaald (eindelijk
) Kheb nu uiteindelijk het keyboard eruit gekregen, en kzie da ze die redelijk waterdicht hebben gekregen, en één plaats waar er iets uitliep zat ver van componenten. De andere zat los boven mijne fan, waar er idd wa tekens van plakkerigheid op zijn. Op alle componenten die ik kon zien, zag'k echter niéts van plakkerigheid. Toch nog iets dat goedloopt denkek?
Nu, tis duidelijk da de fruitsap in m'n keyboard die rare toetsencombinaties veroorzaakte, ma ksnap nie hoe hij zomaar kon uitvallen? Kan da zijn da er een ernstige fout in m'n keyboard zelf ofzo werd gedetecteerd, en daarom vanzelf uitviel?
Kheb nu beide, apart bij m'n blazer gezet (koude lucht), en zal die nog eindje zo laten doen

Is er nog een mogelijkheid da m'n laptop niét helemaal fried is? En enkel m'n keyboard? (of in het beste geval werken ze alle2)
Alvast bedankt,
Poplipo
kzie da de fruitsap is opgedroogd aant keyboard, sebiet ke kijken of hij ng wil opstarten