Archief - Fruitsap gemorst op laptop -> rare dingen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Poplipo

Legacy Member
Deze avond, toen'k gezellig wa oefenignen aan't maken was, heb'k in al mijn lompheid fruitsap over mijn laptop gemorst. Debiel die ik ben, denk "tgoh, da zal daar wel nie doorlopen zeker" heb'k gewoon verdergedaan. Ma plots begon'k te merken da m'n toetsen raar begonnen te doen. Alsek pakweg "p" typte, kwam er "pi" op, de n werkte niet altijd, pijltjestoetsen up & down ook niets.

Laptop afgelegd, en de (koude) blazer erbij gezet om te drogen
Nu, een halfuurke daarna, startek die weer op, totaal geen probleem, de meeste knoppen werken weer, behalve de pijltjes toetsen. Dus 'k doe hetzelfde. Kstart weer op, en tis terug zoals ervoor. Dubbele letters, etc.

Khaal m'n toetsen "p" en "i" eraf, kzie nie echt wa er is. Kwil ze er terug opsteken (redelijk hard duwen dus) en bam, laptop valt uit.. Aanleggen met knop gaat niet, maar alsek de toetsen er terug wil insteken, start hij weer op, maar na +- 2 sec valt hij weeral uit. Telkens ik ze er wil insteken, doet hij dit terug. Dan maar batterij uitgehaald (eindelijk :$)

Kheb nu uiteindelijk het keyboard eruit gekregen, en kzie da ze die redelijk waterdicht hebben gekregen, en één plaats waar er iets uitliep zat ver van componenten. De andere zat los boven mijne fan, waar er idd wa tekens van plakkerigheid op zijn. Op alle componenten die ik kon zien, zag'k echter niéts van plakkerigheid. Toch nog iets dat goedloopt denkek?

Nu, tis duidelijk da de fruitsap in m'n keyboard die rare toetsencombinaties veroorzaakte, ma ksnap nie hoe hij zomaar kon uitvallen? Kan da zijn da er een ernstige fout in m'n keyboard zelf ofzo werd gedetecteerd, en daarom vanzelf uitviel?

Kheb nu beide, apart bij m'n blazer gezet (koude lucht), en zal die nog eindje zo laten doen :)

Is er nog een mogelijkheid da m'n laptop niét helemaal fried is? En enkel m'n keyboard? (of in het beste geval werken ze alle2)


Alvast bedankt,
Poplipo

Pedroo

Legacy Member
Je zegt dat je redelijk hard moet duwen om de knoppen er terug op te duwen, misschien duw je telkens iets te hard en raakt je 'een component' dat er voor zorgt dat je laptop uitvalt. Ik gis natuurlijk maar. Het is inderdaad vreemd dat hij toetsencombinaties begint te geven...

Het kan inderdaad misschien zijn dat er toch ergens een kortsluitingske is geweest in je keyboard en dat het dus zorgt voor het uitvallen van je laptop. Voor de rest nog last ervan gehad? (tot nu toe dan?)

Poplipo

Legacy Member
Kdurf hem nie meer opstarten :p kzie da de fruitsap is opgedroogd aant keyboard, sebiet ke kijken of hij ng wil opstarten

Bumbolt

Legacy Member
Poplipo zei:
Kdurf hem nie meer opstarten :p kzie da de fruitsap is opgedroogd aant keyboard, sebiet ke kijken of hij ng wil opstarten

Opengooien en afkuisen. Heb enkele maanden geleden zelfde moeten doen met mijn vriendin haar laptop waar er cola over gemorst is. Het lukte mij niet helemaal om hem proper te krijgen dus hebben we hem binnen gedaan. Die gasten van de winkel zeiden dat fruitsap, cola en andere soorten frisdrank enzo koper vreten waardoor je mobo/kb naar de zak kan gaan. En dan kan het inderdaad kortsluitingen maken waardoor de laptop uitvalt.

Als je een ander kb hebt zou ik dat er even opsteken (kans is klein dat je dat hebt mr bon)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan