Archief - Gele vlekken op laptopscherm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

worldwarior

Legacy Member
Hallo,

ik heb sinds enkele dagen een probleem met mijn laptopscherm. Soms verschijnen er namelijk gele vlekken op, altijd op witte vlakken in mijn scherm en op bepaalde plaatsen. (bv. naast mijn muispointer als ik op een wit vlak sta, of naast een scrollbalk als er een witte achtergrond achter staat).
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Mijn laptop is een Asus G53JW van nog geen jaar oud

dank bij voorbaat

Caelistas

Legacy Member
Ik heb hetzelfde voorgehad met een oude laptop. Artifacts op u scherm.
Uw grafische kaart gaat het ofwel snel begeven/zit niet meer goed op zen plek/ heeft het al begeven. Dit of er is een probleem met uw geheugen. (Ik had 1ste als probleem)

Controleert uw temperaturen van uwen laptop is. Bij mij was de oorzaak dat de laptop niet genoeg koeling kreeg + te intensieve spellekes vroeger erop speelde. Sindsdien alsik thuis op men laptop zou werken gebruik ik altijd een portable koeling onder de laptop. Als ge ziet dat het een warmteprobleem is zou ook eens uw laptop vanachter openvijzen met een kruisschroevendraaier en met compressor/spuitbus/wattenstaafje uwen fan van de laptop is volledig ontstoffen. (dit was bij mij de oorzaak)

EDIT: Aja als het een warmteprobleem is, doet hem dan gewoon binnen eerst , ge hebt normaal gezien nog garantie. Als ge uwen pc openvijst gaat de garantie (normaal gezien) verloren, bij mij zat diene sticker niet over die klep op achterkant laptop dus was er geen probleem

worldwarior

Legacy Member
hmmmm, dank voor het antwoord.
maar ik vrees dat mijn grafische kaart het dan ofwel aan het begeven is of niet meer goed op zijn plek zit. De temperaturen van mijn laptop zijn niet hoger dan anders (CPU en GPU allebei zo'n 50 graden) en ik heb het probleem ook als ik gewoon in windows zit en mijn laptop net heb opgestart.
Memory check kan ik ook nog eens doen. Maar dat wordt waarschijnlijk binnendoen dus, of er moest hier nog iemand met een geniale oplossing komen ondertussen.

(btw, heb ondertussen al videokaartdriver en BIOS geupdate, dus dat is het ook al niet)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan