Archief - Geluid via HD6870

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GoofyStoefy

Legacy Member
Even kort uitleggen wat mijn opstelling is

PC - Receiver : HDMI
PC - Monitor : DVI
Receiver - TV : HDMI

Ik heb nu een probleem als ik in CCC op hdmi zet speelt hij zowel geluid als beeld via HDMI, en zo verder naar mijn tv, wat goed is voor films en dergelijk. Is de bedoeling.
Maar op momenten dat ik mijn pc monitor wil gebruiken via DVI kan ik het geluid niet doorsturen via HDMI, zou ik dit kunnen oplossen op de een of andere manier?

Ook kan ik niet beiden tegelijk doen, screen extension. Het is ofwel HDMI ofwel DVI. Maar dat is nog geen probleem. Als ik film kijk hoe ik nx via DVI door te sturen en omgekeerd.

Enkel zou ik graag weten hoe ik geluid via HDMI kan doen terwijl ik via DVI beeld naar mijn monitor doorstuur.

Jack

Legacy Member
als ge win7 of vista hebt, rechter muisknop op je sound icon in je system tray = > playback devices.

Hier zou je "AMD HDMI Output" moeten zien, en nog wat andere, wss "speakers".

Ik ga er van uit dat "AMD HDMI Output" bij jou als "default" gaat staan. Probeer eens "speakers" als default te zetten.

GoofyStoefy

Legacy Member
Ja neen , het moet niet op speakers staan :D Het geluid moet net via HDMI afspelen maar als ik op DVI zet van monitor zegt mijn playback devices list dat hdmi offline is terwijl het nog steeds aangekoppeld is maar mijn beeldkaart DVI in de plaats gebruikt.

Als het niet lukt via HDMI neem ik ntrlk mijn speakers aansluiting wel gewoon maar dat is dan weer een extra kabel en hier liggen er nu wel al genoeg :P

Het geluid moet dus via HDMI afspelen terwijl het beeld via DVI gaat maar ik krijg enkel het geluid via HDMI als ook het beeld via HDMI gaat.

Jack

Legacy Member
kun je die uitgang niet terug online forceren?

en hoe wissel je tussen HDMI en DVI uitgang? Schakel je je scherm in beeldscherminstellingen uit misschien?

GoofyStoefy

Legacy Member
Ik zet dan beeldscherm op DVI in CCC ja maar ze zijn beide met verschillende instellingen, dus ik kan niet extend screen doen. Enkel wissele tussen beide.

Ik kan ze niet online forceren in CCC naar mijn weten. Het zou ook moeten zonder dat daar beeld door gaat. Enkel geluid.

Jack

Legacy Member
probeer eens zonder CCC in windows zelf? eigenschappen van het geluid en eigenschappen van het beeldscherm?

GoofyStoefy

Legacy Member
Ja heb ik ook geprobeerd, maar in windows is hij unplugged. Windows herkent het niet als aangekoppeld omdat CCC/Beeldkaart hem uitschakeld.

Jack

Legacy Member
waarom schakelt je kaart hem uit? AMD kaarten kunnen 3 schermen tegelijk aansturen, 3de moet DP zijn, maar ik zou toch denken dat DVI en HDMI tegelijk kunnen angestuurd worden?

GoofyStoefy

Legacy Member
Verschillende configuratie. Tuurlijk kunnen ze 6 schermen aansturen met gelijke instellingen. Is hier niet mogelijk owv dat één een pc monitor is en andere is een plasma tv. 't is dus 1 vd 2 maar dan nog wil ik niet dat hij de 2 tegelijk aan stuurd. Ik wil enkel geluid over HDMI

Jack

Legacy Member
ik denk dat je er daar aan bent voor de moeite. Als het scherm niet aangestuurd wordt gaat er niets van signaal over die kabel, ook niet geluid. Audio en Video gaan samen, ik denk niet dat je ze kan uitsplitsen.

GoofyStoefy

Legacy Member
Ja ik denk ook dat het niet zal lukken. Maar als AMD een update zou uitbrengen zouden ze het zeker kunnen aanpassen. Het moet mogelijk zijn geluid over HDMI te krijgen zonder beeld erlangs te sturen.

Jack

Legacy Member
een deftige geluidskaart en je geluid digitaal over SPDIF ofzo naar je versterker sturen zou ook helpen.

GoofyStoefy

Legacy Member
Ja maar ik denk dat ik gewoon een kabeltje ga leggen, analoog? Rood & wit. Is toch enkel voor muziek. Gamen doe ik met headset en films kijk ik op mijn tv wat dan via HDMI 5.1 geeft dus opzich niet echt HDMI nodig bij nader inzien.

GoofyStoefy

Legacy Member
I know , maarja , Misschien doe ik dat een SP/DIF van mb naar receiver. Wat ook geen 5.1 geeft maar is het toch al digitaal.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan