Archief - genoeg voeding voor 2 kaarten ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DorphiX

Legacy Member
ik heb nu een Ati hd 5870 kaart zitten
en ik zou grg een nvidia gtx560 bij steken voor phisyx en ook betere prefomance

heb vandaag dead space 2 zitten spelen en kheb alles om low moeten zetten en resolutie verlagen om toch wat deftig te kunnen spelen, maar ie blijft toch wa happeren

en mijn vraag nu is of mijn 550Watt genoeg is voor die 2 kaarten samen te laten draaien?
voeding zat standart met antec titan 550

de rest van specs is
i7 (2.7Ghz)
2x2Gb RAM ( Ga daar 6Gb van maken )
en mijn kast wil ik ook vervangen door COOLERMASTER HAF X High Airflow Gaming Tower :: Tones.be

phate_13

Legacy Member
Ik dacht dat reeds duidelijk gemaakt was dat dat sowieso een slechte keuze is en dat het elders aan ligt dat het niet fatsoenlijk werkt... =)

DorphiX

Legacy Member
oeda slechte keuze ?

maar ik wil 2de kaart vooral voor physx gebruiken

Dracozirion

Legacy Member
1. 550W is echt weinig om een 5870 + 560GTX te runnen.
2. Ja slechte keuze, een 9600GT had al voldaan als physx kaart... Liever 40€ ipv. 200

EDIT: Ow ja en de kast is goedgekeurd, hoewel hij veel kost voor wat het is. Qua Airflow gaat mijn voorkeur naar Antec

phate_13

Legacy Member
En waarom wil je physx? Zoek daar eerst eens iets van op dat niet door Nvidia gesponsord is. Dat heeft praktisch geen nut...

dewikke007

Legacy Member
Ik heb dezelfde grafische kaart als u en een net iets minder goede processor en als ik v-sync afzet draait dead space 2 op 150 fps met alle instellingen op het maximum...

Ik denk dat er ergens iets mis is met je pc, of mss heb je ergens een super krachtige AA ingesteld bij je instellingen van je grafische kaart zelf

DorphiX

Legacy Member
-physx wil ik omdat meer en meer games da gebruiken

-alles staat op low en vsync staat uit, maar beter werken doe em nie

phate_13

Legacy Member
Nogmaals PhysX gaat je probleem niet oplossen.
Heb je gezien wat de impact is op de games die het gebruiken? Klein.

En je weet er duidelijk niets vanaf als je al zo'n vragen begint te stellen:
wordt de rekenkracht dan nie verdeelt door 2 kaarten ?

Dus imho. Oftewel baseer je je op het advies dat gegeven word. Oftewel als je het denkt beter te weten moet je het zelf maar oplossen. Maar kom dan achteraf niet nogmaals klagen.

Musk

Legacy Member
Met andere woorden:

Controleer uw temps, update uw drivers, scan uw pc, ...

Een 5870 is een stevige kaart, ga alsjeblieft niet nog eens geld uitgeven aan iets overbodig.


Zet die Physx uit je hoofd.

DorphiX

Legacy Member
mijn pc scannen doet hij nu (al bijna 2u30 bzg)
dus die 2de kaart zal ik niet doen dan,
zou het nog aan mijn ram kunnen liggen ?
want ik heb 2x2gb, maar had eregens gelezen dat windows 7 beter met 3x ...gb werkt?

Musk

Legacy Member
Ookal nonsens :)


Er is iets mis met je gpu denk ik


update je drivers


check gpu-z of speedfan of je temperaturen niet te hoog worden

DorphiX

Legacy Member
ga nu 1s proberen met drivers te updaten

temperaturen zijn normaal, niet hoger dan 55c

GTXpower

Legacy Member
of gebruikt eerst drivercleaner & duid alles van ati & nvidia (display!!) aan, ff rebooten, en dan pas nieuwste drivers

DorphiX

Legacy Member
heb juist nieuwe drivers geïnstalleerd (11.1 van ati)
er is geen verbetering of verslechting

tijdens gamen zijn temeraturen van gpu hoogste 71c (met aida64 gedaan)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan