Archief - Gezocht: oude netwerkkaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

M.West

Legacy Member
Ik ben bezig een oude netwerkkaart te herstellen waarvan de connector kapot is. Hiervoor zou ik een werkende connector nodig hebben om op de kaart te solderen.
Ik heb al enkele oude netwerkkaarten gevonden, maar deze connectors hebben blijkbaar een andere configuratie als diegene die ik zoek (zie afbeelding).

Afbeelding netwerkkaart

Nu volgt mijn vraag; heeft er iemand misschien nog een oude computer waarvan hij de (zo goed als waardeloze) netwerkkaart (of gewoonweg connector) niet meer moet hebben?

Alvast bedankt.

Gr M. West

Aap

Legacy Member
Ik snap niet waar je heen wil. Waarom niet een oude netwerkkaart gebruiken die je liggen hebt? En die kapotte wegsmijten?

Heb je geen betere fotos om welke "connector" het juist gaat? BNC? RJ45? Token ring?

M.West

Legacy Member
Aap zei:
Ik snap niet waar je heen wil. Waarom niet een oude netwerkkaart gebruiken die je liggen hebt? En die kapotte wegsmijten?

Heb je geen betere fotos om welke "connector" het juist gaat? BNC? RJ45? Token ring?

Ik moet de kaart herstellen in opdracht (zou nogal een dure zijn) vandaar.
Connector is een RJ45. Was inderdaad niet onbelangrijk.

Aap

Legacy Member
M.West zei:
Ik moet de kaart herstellen in opdracht (zou nogal een dure zijn) vandaar.
Connector is een RJ45. Was inderdaad niet onbelangrijk.

Een netwerkkaart duur? Misschien als er 4 RJ45 aansluitingen dat het duur is. Maar allé waarom al die moeite? Een nieuwe netwerkkaart is toch helemaal niet duur? Het herstellen kost meer moeite dan gewoon een oude of een nieuwe te gebruiken. Je hebt nog oude netwerkkaarten liggen, gebruik die.

M.West

Legacy Member
Zal het eens voorleggen aan de opdrachtgever.
Bedankt voor de informatie.

Exit

Legacy Member
zal eens moeten zien naar de oude kaarten die hier nog ergens liggen

en ja, aan de figuur zie je dat het rj45 is en geen bnc (aantal pinnen + opstelling pinnen)

token ring is geen connector maar soort van netwerk opstelling
(speciale kaarten daarvoor)
heb er ergens 1 liggen (token ring kaart)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan