Archief - gpu past in stacker ? + airflow?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Foert

Legacy Member
ok, titel is misschien niet helemaal duidelijk..
ik ga mijn pc upgraden. mijn case is momenteel een coolermaster stacker 830.
grafische kaart is momenteel de asus geforce 9800 GTX.
achter de grafische kaart zit een 4in3 module met enkele hdd's in. tussen de grafische kaart en de hdd's heb ik nog enkele cm's over.

nu zou ik een radeon 6990 willen steken, en die zou + - 30cm lang zijn.

weet iemand of dat een probleem gaat geven in de stacker 830? (misschien iemand die er zelf een heeft en die kaart?)

in het zijpaneel kan ik dan 4x 120 of 4x 140mm fans steken. (of 1x 300mm fan dacht ik, maar die vind je niet bijster snel terug in winkels). hiermee zou ik dan mijn airflow willen verbeteren. er zit al een 120mm fan achteraan de case, en op de 4in3 HDD module zit ook een 120mm fan, evenals bovenaan onder de "mesh".

onder de 6990 komt misschien een revodrive X2. (nog niet zeker).

mijn eerste gedacht was om een nieuwe case te kopen, omdat ik mijn oog had laten vallen op de lian li PC-X2000FB, maar als bovenstaande zou lukken en mij niet te hoge temps zou geven, spaar ik wel 350 eur uit .. (heeft er hier iemand trouwens die lian li case? )

alvast bedankt.

mdgf

Legacy Member
Compleet andere vraag, waar heb je ineens een 6990 voor nodig als je van een 9800gtx komt? En wat voor cpu en voeding heb je zitten?

Een 6990 is ~30.5 cm, je kunt toch gewoon meten of dat erin past (maar wss lukt dat wel niet met de hdd cage erachter).

Meer fans betekenen ook niet persé betere airflow, je kunt er ook te veel hebben.

Foert

Legacy Member
de 9800 gtx is mijn huidige kaart, ondertussen ook al enkele jaren oud, en aangekocht bij release in 2008. en steekt samen met core 2 duo e6850 en p45 mobo in mijn pc.


de 6990 maakt deel uit van de pc upgrade die ik ga doorvoeren:
core i5 2500k of core i7 2600k
asus p8p67 deluxe 3.0
8gb ddr3 (of 16, nog niet beslist)
radeon 6990
850W psu
revodrive of ssd + 3TB schijf sata600
23" scherm (ofwel een TN met 120hz, ofwel een IPS)


en voor ge er iets over zegt mbt overkill systeem ofzo, aangezien server verkocht is nu, gaat mijn pc zowel voor games als voor virtualisatie enzo gebruikt worden. vandaar het extra geheugen en de ssd en extra storage.

mdgf

Legacy Member
Een 6990 om op 1 luttel schermpje te gamen? Een enkele 6950 is meer dan genoeg voor alle huidige games.

Waarom een p8p67 Deluxe (as in wat zit er voor nuttigs op dat mobo dat een Asrock P67 Extreme4 niet heeft en waar je zoveel geld voor wilt neerleggen)?

3TB schijf sata600: Wat heeft die sata600 met de harde schijf te maken? Conventionele harde schijven halen nauwelijks sata150. Je moet kijken naar snelheid en betrouwbaarheid. Alsook zijn 3TB schijven nog altijd duur en hebben ze vaak veel platters (grotere kans dat hij kapotgaat).

Foert

Legacy Member
ik had naar de extreme4 gekeken, en ook naar de extreme6. de reden waarom ik voor de asus deluxe ga, is omdat die 2x lan heeft die ik kan teamen en ook vooral 2x esata. om mijn icy dock aan te spreken moet ik slechts 1x pci expressx1 kaartje bijsteken (is een 4bay enclosure met 4 esata connecties).

de asrock extreme6 zou ik dan nog overwegen, al heeft die ook maar 1x esata.

over schermen heb ik nog niet beslist. idealiter zou ik multiscreen willen gaan, maar ik weet nog niet of ik voor bv. 2 (of 3) dell u2311h's zou gaan, of voor TN panels van 100-120hz. ook mijn keuze rond systeem is nog niet finaal ;-)

de 3TB heb ik net bekeken, en is inderdaad nog (te) duur.
ik zal dan voor een 2TB gaan.

ivm die 6950/70/90.. die 6950 is misschien goed voor de huidige games, maar ik heb ook geen zin om voor nieuwere games binnen x aantal maanden al te moeten veranderen van hardware.


een 6970 zou ik eventueel nog opteren, en dan binnen een paar maand een tweede bijsteken in crossfire.
kom ik dan toe met een 750 watt voeding, of toch maar 850W nemen ?
voeding zou een corsair ax850 worden denk ik. die XFX black's moet ik nog es review van lezen.

mdgf

Legacy Member
750W is genoeg voor 2x6970 met overklokte cpu en ruimte over. Als je natuurlijk tientallen extra harde schijven gaat bijsteken en/of de grakas serieus gaat overklokken dan is 850 al wat ruimer.

Alle xfx voedingen zijn goed, maar een corsair ax zit in een andere (duurdere) categorie (full modular, gold efficiency), alternatieven daarvoor zijn bv de seasonic x-series of high-end enermax voedingen.

Een p8p67 pro heeft ook 2 esata poorten, wel maar 1 lan poort, je moet natuurlijk zelf weten waar je voor bereid bent te betalen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan