Krayola
Legacy Member
Mijn desktop pc werkt nu al bijna 4 jaar zonder problemen.
Maar ik denk dat ik vrijdag wat tegenslag gehad heb. Met het onweer een stroompanne gehad en pc stond toen ook op. Niks van gemerkt tot gisterenmiddag.
Toen liep hij ineens vast. Ik dacht dat het een programma op de pc was. Maar nee. Daarna nog eens gewoon vastgelopen. Dan nog eens opgestart, gewoon laten opstaan en na een paar minuten begint mijn scherm precies te flippen.
Het verspringt en flasht tot ik geen beeld meer heb. Daarna nog eens opgestart en dan was het beeld bij het opstarten al niet normaal: alle kleuren van de regenboog
. Heb hem dan even laten afstaan en terug opgestart. Dan bleef hij 5 minuten opstaan tot het beeld gewoon uitging en niet meer terugkwam. Raar genoeg werkte de rest precies nog wel. Want kon de pc van op mijn laptop bereiken via het netwerk en veel dingen (gelukkig) nog kunnen kopiëren.
Dan nog paar keer proberen opstarten, maar altijd hetzelfde. Meteen of soms na x aantal minuten begint het te flashen of heb ik gewoon geen beeld meer.
Sterk vermoeden dus dat het mijn grafische kaart (ASUS EN8800GT 512MB PCI Express) is die stuk is. Of zou het ook de koeler kunnen zijn (of alle twee) waardoor die kaart oververhit geraakt?
Pc begon ook wel redelijk veel te blazen laatste tijd (vooral toen het wat warmer was vorige week) of ook als ik een game wou spelen. Of zou dat aan stof kunnen liggen? Want de pc is nooit opengehaald in die 4 jaar.
Alvast bedankt.
Maar ik denk dat ik vrijdag wat tegenslag gehad heb. Met het onweer een stroompanne gehad en pc stond toen ook op. Niks van gemerkt tot gisterenmiddag.
Toen liep hij ineens vast. Ik dacht dat het een programma op de pc was. Maar nee. Daarna nog eens gewoon vastgelopen. Dan nog eens opgestart, gewoon laten opstaan en na een paar minuten begint mijn scherm precies te flippen.
Het verspringt en flasht tot ik geen beeld meer heb. Daarna nog eens opgestart en dan was het beeld bij het opstarten al niet normaal: alle kleuren van de regenboog
. Heb hem dan even laten afstaan en terug opgestart. Dan bleef hij 5 minuten opstaan tot het beeld gewoon uitging en niet meer terugkwam. Raar genoeg werkte de rest precies nog wel. Want kon de pc van op mijn laptop bereiken via het netwerk en veel dingen (gelukkig) nog kunnen kopiëren.Dan nog paar keer proberen opstarten, maar altijd hetzelfde. Meteen of soms na x aantal minuten begint het te flashen of heb ik gewoon geen beeld meer.
Sterk vermoeden dus dat het mijn grafische kaart (ASUS EN8800GT 512MB PCI Express) is die stuk is. Of zou het ook de koeler kunnen zijn (of alle twee) waardoor die kaart oververhit geraakt?
Pc begon ook wel redelijk veel te blazen laatste tijd (vooral toen het wat warmer was vorige week) of ook als ik een game wou spelen. Of zou dat aan stof kunnen liggen? Want de pc is nooit opengehaald in die 4 jaar.
Alvast bedankt.
