Archief - Graka dood?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Frado2005

Legacy Member
Na enkele weken sukkelen met crashes in BC2 ed was het deze avond ook zo ver.
Had nu settings van medium naar low veranderd. Ik ben juist ingame en krijg weer een crash. Duw de reset knop in, en deze keer zag ik zelfs een artifact op het logotje dat je krijgt bij opstarten.
Ik duw nogmaals op reset en nu krijg ik gewoon geen enkel teken van leven meer..

De PC lijkt in een soort rebootloop te zitten(van te horen en lichtjes), en de graka geeft niks meer:(.

Zou het aan de graf kaart liggen? T'is een systeem van juli 2007. Niet meer van de jongste, maar had toch gehoopt op een iets langere levensduur...

http://gyazo.com/7ec8193eaeafe080fb276336c28939ce.png

Verdere specs in mijn sig!

Relevation

Legacy Member
Dit is goed mogelijk die reeks is gekend dat ze +- 3 of 4 jaar mee gaan. Je kan ze tijdelijk maken door ze in de oven te steken.

Wasbeer

Legacy Member
jup slecht soldeersel op de kaart
en door af en opwarmen komen er krakjes in dmv te bakken vul je die krakjes trg

voorverwarmen op 200° en heel de kaart strippe dus koeler en io plaat en de koelpasta ervan af

dan 10min op 200° tot die goudbruin is (grapje)

daarna de oven toe laten voor ongeveer e paar uur (2-3) want temp schommelingen dan zijn dodelijk !

dan kaart assembleren en normaal zou die trg werken !

alsook de pcb niet zomaar erges opleggen maar op zilverpapier legge !

Frado2005

Legacy Member
Jup t'is gelukt met ze in de oven te leggen. Ik neem aan dat dit maar een temp fix is? Maw best toch es uitzien naar een nieuwe kaart.

Relevation

Legacy Member
Frado2005 zei:
Jup t'is gelukt met ze in de oven te leggen. Ik neem aan dat dit maar een temp fix is? Maw best toch es uitzien naar een nieuwe kaart.

Dat klop is tijdelijk maar kan toch nog gerust een paar maand mee gaan.

Pedroo

Legacy Member
Relevation zei:
Dat klop is tijdelijk maar kan toch nog gerust een paar maand mee gaan.

Ni altijd waar. Ne maat zenne 8800GTS heeft het maar 3 weken volgehouden. EN het bakken is toen goed gebeurd :) Dus daar lag het niet aan. Het is een kwestie van chance hebben denk ik... :D

aapieschaapie

Legacy Member
Ik heb een beetje hetzelfde systeem, ook een Q6600 en een 8800 GTX.
De laatste tijd maakt mijn pc ongelooflijk veel lawaai, en geen enkel spel werkt nog deftig. Zelf oudere spellen die vroeger gemakkelijk op max kon draaien werken niet goed.

Soms lopen de spellen zelf vast. Zou dit ook aan de graka kunnen liggen?

Pedroo

Legacy Member
aapieschaapie zei:
Ik heb een beetje hetzelfde systeem, ook een Q6600 en een 8800 GTX.
De laatste tijd maakt mijn pc ongelooflijk veel lawaai, en geen enkel spel werkt nog deftig. Zelf oudere spellen die vroeger gemakkelijk op max kon draaien werken niet goed.

Soms lopen de spellen zelf vast. Zou dit ook aan de graka kunnen liggen?

Dat lawaai is waarschijnlijk omdat uw fans vol met stof en dergelijke zitten. Haal alles er eens uit en blaas het eens (voorzichtig(!)) uit met perslucht. Die prestatievermindering is inderdaad niet zo goed. Nog enkele andere 'fouten' opgemerkt? Hoe warm wordt de gpu en/of cpu?

aapieschaapie

Legacy Member
2 temperaturen staan er
eerste geeft na een spel even te spelen 109° en de 2de geeft 100°

Pedroo

Legacy Member
aapieschaapie zei:
2 temperaturen staan er
eerste geeft na een spel even te spelen 109° en de 2de geeft 100°

Holy shit... OK, ni moeilijk. Kent ge iets van hardware? ZOja; open gooien, nieuwe paste, volledig cleanen. ZO niet, dan vrees ik dat ge iemand zult moeten zoeken da da voor u kan doen... Van waar bent ge?

Pedroo

Legacy Member
aapieschaapie zei:
nee ken daar niveel van. Is hij kapot?

Ik denk dattem het stillekes aan wel aan 't begeven is. Allezins, me zo'n temperaturen, gaat het écht ni lang duren... Maar van waar bent ge ergens?

aapieschaapie

Legacy Member
en mij dan verdoven en verkrachten zeker, ken da.

Ge woont ver van mij.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan