mudsliptones
Legacy Member
volgende week heb ik mijn nieuwe tv en ben op zoek naar de mogelijkheden om alles aan te sluiten.
Ik heb reeds een surround systeem staan (dvd met ingebouwde surround)
Er komt een PS3 (dient als blu ray en om dvds upscaled the zien)
en dan heb ik nog de hd digicorder.
Nu is het zo dat ik op termijn een aparte verterker wil kopen en zo alles wil aansluiten, maar wil voorlopig nog even via dat surround systeempje gaan. (is nog vrij nieuw)
Nu had ik gedacht om alles zowiezo via HDMI naar de tv te sturen.
Dan heb ik op dat surround syteem volgende aansluitingsmogelijkheden:
1 X optical in
1 X coax in
1 X scart
Ik vroeg me af of ik die HD digicorder gewoon met scart kan verbinden naar het surround systeem? Spaart al een coax of optische kabel uit
Nu komt mijn geluid via hier binnen (digicorder via scart naar tv, scart tv naar surroundspeler, dan kies ik als source scart IN)
Of moet ik zowieso die coax en optical gebruiken?
Of dan misschien beter nog: 2 optical met een switch?
Ik heb reeds een surround systeem staan (dvd met ingebouwde surround)
Er komt een PS3 (dient als blu ray en om dvds upscaled the zien)
en dan heb ik nog de hd digicorder.
Nu is het zo dat ik op termijn een aparte verterker wil kopen en zo alles wil aansluiten, maar wil voorlopig nog even via dat surround systeempje gaan. (is nog vrij nieuw)
Nu had ik gedacht om alles zowiezo via HDMI naar de tv te sturen.
Dan heb ik op dat surround syteem volgende aansluitingsmogelijkheden:
1 X optical in
1 X coax in
1 X scart
Ik vroeg me af of ik die HD digicorder gewoon met scart kan verbinden naar het surround systeem? Spaart al een coax of optische kabel uit
Nu komt mijn geluid via hier binnen (digicorder via scart naar tv, scart tv naar surroundspeler, dan kies ik als source scart IN)
Of moet ik zowieso die coax en optical gebruiken?
Of dan misschien beter nog: 2 optical met een switch?
