Archief - Hd sata probleem niet met drivers!!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[TFT]Poky

Legacy Member
Vandaag kwam mijn nieuwe HD aan een maxtor 160 gig SAtA ( hofline had zich vergist en heeft mij een 160 ipv 120 gegeven voor de prijs van een 120)

Ok dus ik steek HD in pc en ik start op windows installer begint ik druk op F6
dan steek ik mijn floppy derin met SATA drivers en ik kies de juiste drivers van floppy er staat da er een Si3112r wordt geladen dit duurt 2 sec en dan moet ik op enter duwen om de installatie voort te zetten.

Ok nog altijd geen probleem ik kies enter, om windows xp te installeren maar dan komt het probleem er staat dat er geen schijven zijn om windows xp op te installeren en dat er een diagnostisch prog moet gerund worden ofzo
wtf !

Hoe los ik dit op ? thx in advance,Poky

Exit

Legacy Member
staat erop op de schijf 120GB en rekening 160GB? dan moet ge da recht zetten .. geld/omwisselen ...

boot van de xp cd? dan F6 en drivers sata installen ... zou woeten werken (als goed aangesloten is)

[TFT]Poky

Legacy Member
nee ik heb een 160 gig gekregen terwijl ik voor een 120 heb betaald!
Goeie service dat ze bij hofline hebben


exit ik heb dus geboot van xp cdrom en ik druk dus op F6 en dan komt er zo 2 opties 1 om via diskette drivers te laden en een andere.
Ik kies die om de drivers te laden en ga door met de setup maar verder in de setup zegt winxp cd rom dat er geen schijf gedecteerd is dus win xp kan niet worden geïnstalleerd.

Exit

Legacy Member
ah, omgekeerd, tja tis dan wrs omdat die van 120GB slecht zullen aan te geraken zijn en dat ze dan maar 160 geven ... (en da prijs wa gzakt zal zijn of te klein verschil)

wordt de hd herkent in bios?

[TFT]Poky

Legacy Member
neen hij wordt niet herkend maar eigelijk ik heb alleen zo een dun kabelke aangesloten aan mobo heeft sata geen voeding kabel ? Want als die da heeft dan heb ik die ni aangesloten

Thx voor reply exit

guRuh

Legacy Member
lol die voeding kabel komt van u voeding...

oude voeding? dan moede zo een verloop stukje kopen

[TFT]Poky

Legacy Member
lol ik zag het just ook :d hoe noob :d
ja ik zag geen molex dus ik dacht da da kabelke voor alles ging zorgen thx anyway guys
!

RiCo-G

Legacy Member
Slimme jongen gij :) Hofline heeft hier ook ogen ;) Maar jouw verhaaltje klopt :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan