Archief - HD Traag :'( weet geen oplossing

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

daedalus

Legacy Member
ik heb een a64 3200+
sata hd schijf maxtor 160 gig
msi k8n neo platinum

een avi rarren(700mb) in files van 15mb duurt +-5min hier
bij mijn maat 39 seconden. (amd64 3500+ met sata 200gb)

normaal mag dit verschil toch niet zo groot zijn eh?
een bestand van 700mb van c: naar f: kopieren duurt ook enkele minuten :'(

op mijn externe hd duurt een film rarren ook maar een minuutje

is mijn hd kapot of een instelling verkeerd?
ik zie ook mijn hd in het hardware veilig verwijderen icoontje is dit normaal?
please een oplossing
heb al format gedaan
normaal f6 duwen bij opstarten winxp cd lukte niet hij ging gewoon door
naderhand vroeg ie wel achter de diskette om een controller te installen dus da heb ik gedaan
wat kan er mis zijn? iets in bios ofzo ken er niets van
:'(

Exit

Legacy Member
in verwijdern icoon is normaal, nie aantrekken
in bios mss eens zien voor speed instell, in win bij aparaatbeheer eens kijken bij de controller, bij ata is da de instell van pio naar udma, bij sata dunno
van c naar F ... zelfde hd?
zelfde windowsen? antivirusscanner aan?

daedalus

Legacy Member
Exit zei:
in verwijdern icoon is normaal, nie aantrekken
in bios mss eens zien voor speed instell, in win bij aparaatbeheer eens kijken bij de controller, bij ata is da de instell van pio naar udma, bij sata dunno
van c naar F ... zelfde hd?
zelfde windowsen? antivirusscanner aan?

ik heb al vanalles geprobeerd in de bios niks helpt

bij aparaatbeheer
staat dit ondereen bij IDE/ATAPI-controllers
NVIDIA nForce3 250 Parallel ATA Controller (v2.6)
NVIDIA nForce3 250 Serial ATA Controller (v2.6)
NVIDIA nForce3 250 Serial ATA Controller (v2.6)

als ik rechtsklik op de parallel ata controller en ik kies eigenschappen en dan primary channel dan zie ik mijn dvdrom drive en op secondary mijn dvd schrijver
als ik rechtsklik op de serial ata controller en ik kies eigenschappen en dan primary channel zie ik mijn hd (serial ata dma)
wil iemand eens checken of dit kan?


jep c: en f: zijn gewoon partities van mijn 160gig schijf
heb geen virusscanner en heb ook spyware verwijdert

HELP :'(

stormsman

Legacy Member
licht aan je hd, sata is niet een van de betrouwbaarste hd.

tha_rippa1be

Legacy Member
hoe doet ge da ? een avi rarren in files van 15 MB? kan aleen tussen 1.44mb en 100 mb kiezen. kwou nl is zien hoe lang da bij mij zou duren.
kopieeren van ata naar sata duurt 25 seconden (700MB)
dan rarren in snelste modus 55 sec in stukken van 100 MB een bastand van 700

ne vriend van mij die zegt da u HD dan in Pio mode sta, dan kan ze maar aan 2 mbps schrijven en lezen.

daedalus

Legacy Member
tha_rippa1be zei:
hoe doet ge da ? een avi rarren in files van 15 MB? kan aleen tussen 1.44mb en 100 mb kiezen. kwou nl is zien hoe lang da bij mij zou duren.
kopieeren van ata naar sata duurt 25 seconden (700MB)
dan rarren in snelste modus 55 sec in stukken van 100 MB een bastand van 700

ne vriend van mij die zegt da u HD dan in Pio mode sta, dan kan ze maar aan 2 mbps schrijven en lezen.

bij split to volumes , bytes moet ge 15.000.000 invullen dan krijgt ge uiteindelijk files van 15mb

mja bij apparaatbeheer staat hij toch op sata dus?
is er geen prog dat kan testen of je hd snel is en zo vgl met iemand met +- zelfde systeem

***ARF***

Legacy Member
normaal is der een prog d ge lees en schrijf snelheid van u hd kunt testen
kweet ni juist hoe da het noemt
maar het heeft hier overlaatst nog gestaan op het forum

daedalus

Legacy Member
als ik rechtsklik op mijn hd (in deze computer) dan eigenschappen dan tabblad hardware
dan de hd aanduiden en dan zie ik dit staan
Locatie 0 (Primary ata channel)

daedalus

Legacy Member
HD TACH

Random acces 14.1ms
CPU utilisation 6%
average read 48.9mb/s

dit lijkt een normale score
(heb pieken naar beneden is dit normaal?)
wrom duurt het rarren enzo dan veel langer
mijn externe ook getest en die heeft lagere score
en toch werkt die sneller.
pff ik word zot hier.

gunnie

Legacy Member
Raptor test ofzo iets.
zit atm bij men zus met zelfde probleem, hd van 10GB vervangen door één van 40GB en ineens write speed naar 9MB/s terwijl write 50MB/s geeft :s

weird shit :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan