Archief - HDMI-Probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ThibaultDC

Legacy Member
Hallo,

Ik zit met een probleem met betrekking tot het verbinden van mijn Laptop met mijn Televisie via HDMI.

De situatie: Ik heb maar 1 HDMI-Poort in mijn televisie, daarom gebruik ik maar 1 draad om Digibox / PS3 / PC erop aan te sluiten. Eergisteren is het uiteinde van die HDMI-Kabel per ongeluk afgebroken, en bijgevolg was ze niet meer te gebruiken. Nu heb ik een nieuwe kabel aangekocht, die minstens even goed zou moeten zijn als ik de specs bekijk, en de verkoper mag geloven.
Deze nieuwe HDMI-kabel werkt perfect om mijn PS3 en Digicorder aan te sluiten op de televisie, maar ik krijg maar geen signaal met mijn laptop... Het lijkt mij wel érg onwaarschijnlijk dat de HDMI-Poort van mijn Laptop kapotgegaan is, terwijl die nog perfect functioneerde met die vorige draad..

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar tevergeefs. Is er iemand die weet waar het probleem zit of zou kunnen zitten? Laptop heeft trouwens Windows 7 32Bit, en het gaat om een Dell Studio XPS 16.

ThibaultDC

Legacy Member
Exit zei:
je hebt opgestart met die hdmi kabel verbonden aan de tv?
Ja, en heb ook al geprobeerd de kabel achteraf pas in te steken. Maakt niets uit.

cooLopke

Legacy Member
Heb je al geprobeerd op de knop te duwen op je toetsenbord, dat je kan schakelen tussen de schermen? Bij mij is dat een soort van TV knopje. In de meeste gevallen moet je de FN toets induwen en dan op het "scherm knopje" duwen als de HDMI kabel insteekt.

Grtz

ThibaultDC

Legacy Member
cooLopke zei:
Heb je al geprobeerd op de knop te duwen op je toetsenbord, dat je kan schakelen tussen de schermen? Bij mij is dat een soort van TV knopje. In de meeste gevallen moet je de FN toets induwen en dan op het "scherm knopje" duwen als de HDMI kabel insteekt.

Grtz
Ook al geprobeerd. De resolutie van m'n laptopscherm verandert dan wel, maar mijn TV ontvangt nog altijd geen signaal..

Toch bedankt :)

RealFlub

Legacy Member
zeker dat er niks achtergebleven is in uw laptop? waar uw kabel is afgebroken?

ThibaultDC

Legacy Member
RealRoot zei:
zeker dat er niks achtergebleven is in uw laptop? waar uw kabel is afgebroken?
Ik denk inderdaad dat daar het probleem zit, maar op het eerste zicht zie ik niets abnormaals ..

Titanium X

Legacy Member
Check ook eens welke type HDMI kabels er compatibel zijn met laptop/tv en welke je hebt want daar zijn verschillen in en dat kan soms wel om problemen zorgen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan