Archief - Heel vreemd GSM-probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

clubje

Legacy Member
Hallo iedereen,

ik zit met een raar, en frustrerend gsm probleem.

Het zit zo: mijn gsm werkt perfect, ik kan van iedereen telefoons krijgen en zelf bellen, en sms-en ontvangen en zelf zenden. Eén uitzondering: van één bepaald nummer kan ik geen sms-en ontvangen. Natuurlijk het nummer van mijn vriendin.

Voor de rest is er dus totaal geen probleem met mijn gsm, en dat van mijn vriendin, want ook zij kan iedereen bereiken en omgekeerd.

Het probleem ligt bijna zeker bij mij, want als ik mijn sim-kaart in een andere gsm steek, krijg ik wél haar berichten.

En het is niet zo dat ik haar nummer per ongeluk 'geblokkeerd' heb ofzo.

Hoe kan dit nu? Iemand die dit herkent?

Klein detail: mijn vriendin is net terug van 3 maanden buitenland. Maar nogmaals: enkel met berichten van haar naar mij is er een probleem. En nog iets: zij krijgt wel afleveringsrapporten...

alvast bedankt!
grtz
clubje

Counterstrike

Legacy Member
Ik heb proximus en voor afleverraport te krijgen moet ik dit doen; *R* en dan je tekst typen.
Mobile vikings is; *N#
mobistar moet je aanvragen bij mobistar ( van horen zeggen).
Als je nog zo een ouder toestel hebt dan moet je via je instellingen je afleverraport aanzetten.

Welk toestel heb je en hoelang heb je deze al en hoelang duurd het probleem al? Heb je dat van dag 1 al voor ofzo?

Musk

Legacy Member
^


wat is dat nu voor een bijdrage? Hij heeft het niet over afleverraporten, hij kan geen sms-en ontvangen van zijn vriendin.


Ik heb dit ook al eens voorgehad, maar dat is bij mij na verloop van tijd vanzelf opgelost geraakt. (Ik was ook in het buitenland geweest)

Counterstrike

Legacy Member
Musk zei:
^


wat is dat nu voor een bijdrage? Hij heeft het niet over afleverraporten, hij kan geen sms-en ontvangen van zijn vriendin.


Ik heb dit ook al eens voorgehad, maar dat is bij mij na verloop van tijd vanzelf opgelost geraakt. (Ik was ook in het buitenland geweest)

Nu ga je toch wel scheef door de bocht ;).
De ts heeft weldegelijk in zijn post gesproken over afleverraport en wat ik versta is dat deze dat niet krijgt en zijn vriendin wel.

Ik probeer maar in mate het mogelijke te helpen of op ideeen te brengen, ik ben geen helderziende.
Je zegt tegen mij wat is dat nu voor bijdrage? Die is bij u helemaal nergens ;-).
Je zegt tis bij mij vanzelf opgelost, wat heeft de ts daar nu aan, snap je?
Ik val u toch ook nooit aan?

Voor de afleverraporte hangt van het toestel af en dan welke manieren je hebt.
Over de sms probleem heb ik nogal gehoort, heel bizar, ik heb dit voor met mmsen maar heb dat ook nog steeds niet kunnen oplossen, gelukkig bestaat er iets beters als je een iphone/blackberry of android hebt; whatsapp.

clubje

Legacy Member
Voor alle duidelijkheid: ik krijg inderdaad afleveringsrapporten maar dat is normaal aangezien MIJN berichten wel aankomen.
HAAR berichten naar mij toe niet. Maar zij krijgt wel een bericht "afgeleverd", terwijl ik ze dus NIET krijg.

Counterstrike

Legacy Member
clubje zei:
Voor alle duidelijkheid: ik krijg inderdaad afleveringsrapporten maar dat is normaal aangezien MIJN berichten wel aankomen.
HAAR berichten naar mij toe niet. Maar zij krijgt wel een bericht "afgeleverd", terwijl ik ze dus NIET krijg.

Ik ga eerlijk zijn dat dit een probleem is waarvan denk ik niemand een echt antwoord zal op kunnen geven, ik heb een mss probleem ondanks alle instellingen correct ingesteld staan enz...
Gelukkig heb ik een iphone en bestaan er apps die zelfs veel beter zijn en gratis zijn om mssen te sturen ;).

Ik hoop voor u dat het probleem dan vanzichzelf zal oplossen maar het zijn zo'n zaken die altijd heel bizar zijn, je bent niet de eerste die dit al is tegen gekomen ;).

Welk toestel heb je want zoals ik al heb aangehaalt; als je een blackberry/android of iphone hebt, schaf u de app whatsapp aan, dan is je probleem meteen opgelost.

clubje

Legacy Member
Counterstrike zei:
Ik ga eerlijk zijn dat dit een probleem is waarvan denk ik niemand een echt antwoord zal op kunnen geven, ik heb een mss probleem ondanks alle instellingen correct ingesteld staan enz...
Gelukkig heb ik een iphone en bestaan er apps die zelfs veel beter zijn en gratis zijn om mssen te sturen ;).

Ik hoop voor u dat het probleem dan vanzichzelf zal oplossen maar het zijn zo'n zaken die altijd heel bizar zijn, je bent niet de eerste die dit al is tegen gekomen ;).

Welk toestel heb je want zoals ik al heb aangehaalt; als je een blackberry/android of iphone hebt, schaf u de app whatsapp aan, dan is je probleem meteen opgelost.

mja, ik kan natuurlijk bellen naar proximus maar we weten hoe dat zal eindigen...

wat zal eerder helpen denk je: een nieuwe gsm of nieuwe sim?

maar heb geen zin om er geld aan te verliezen eigelijk

Zibro

Legacy Member
En zij kan wel zonder problemen naar jou bellen?

Probeer anders haar nummer eens te blokkeren en dan weer unblocken.

Counterstrike

Legacy Member
clubje zei:
mja, ik kan natuurlijk bellen naar proximus maar we weten hoe dat zal eindigen...

wat zal eerder helpen denk je: een nieuwe gsm of nieuwe sim?

maar heb geen zin om er geld aan te verliezen eigelijk

Ik zou eerst alles grondig testen, reset desnoods doen als dat gaat enz... nr eens blokkeren en terug deblokkeren en ga zo maar door.

Maar welk toestel heb je nu?

Je kan altijd een nieuw toestel kopen, doe deze netjes uit de doos dan, houd alles goed mee dat de plastiekjes toe, lukt het met deze nadien ook niet dan ga je deze binnen de 7dagen terug binnen doen en geef je die dus terug binnen in de winkel.

Glade

Legacy Member
Hmm , ik had net hetzelfde probleem, ook alleen bij mijn vriendin.
Nu wat heb ik gedaan haar nummer 04xx ... veranderd naar een +32 4 nummer.
En toen ging het wel , raar :p (ben ook bij MV en zij bij Mobistar)

-Glade
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan