Archief - Hoe ver kan ik dit overklokken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arsec

Legacy Member
Ben van plan deze onderdelen te kopen, nu is mijn vraag hoever en welke waarden en wat moet ik overklokken, ik zal ook een waterkoeling kopen die mijn northbridge, cpu, grafische kaart zal koelen.

Athlon 64 FX-51
asus sk8v
2X512mb Corsair XMS PC3500 @ 433 MHz (Dual)

Goede combinatie of niet?

slijpschijf

Legacy Member
Arsec zei:
Ben van plan deze onderdelen te kopen, nu is mijn vraag hoever en welke waarden en wat moet ik overklokken, ik zal ook een waterkoeling kopen die mijn northbridge, cpu, grafische kaart zal koelen.

Athlon 64 FX-51
asus sk8v
2X512mb Corsair XMS PC3500 @ 433 MHz (Dual)

Goede combinatie of niet?

zou je niet beter voor een msi mobo gaan?

tjampie

Legacy Member
FX-51 zulde niet snel meer vinden, alleen 2dehans. Met nen Fx 55 daarop een wc en ik denkt dat je wel aan 3 ghz raakt, Fx-55 draait op 2,6
400 mhz bij met wc, is volgens mij zeer realistich en dat ram denk ik BH-5 dus uw ram is ook in orde, zorgt dat je een zwaardere voeding heb en je kan nog een leuke pi score krijgen.

Arsec

Legacy Member
maar dat is toch geen bh5? want die zijn toch niet meer te verkrijgen? dat is toch gewoon ram van corsair? en moet ik dan ergens voltages aan passen? of gewoon overklokken?

tjampie

Legacy Member
zou zeggen , lees de sticky, daar staat alles schoon uitgelegd,

evenskort samengevat

ge verhoogt uw Hypertransport met stappkes van 5, uw ram zal mij sprigen, draait wa testjes, en zo geleidelijk opbouwen dat je een stabiele pc hebt.

Arsec

Legacy Member
oke goed maar welk mobo en welk cpu zou ik nu pakken? fx 55 vindt ik toch ietske te prijzig.. en hoeveel mhz ram zou ik pakken ?

tjampie

Legacy Member
tjah, ik zie in uw sig dat je al zo'n mooi pc hebt, waarom upgraden morja

hier mijn advies

amd 64 3500 D - revesie => draait op 2,2 ghz, 512 KB cache 90 nanometer.
310 euro

moederbord is wat je zelf wilt, of wel neem je een msi of een asus of een ander, persoonlijk zou ik wachten tot nforce 4 uit is , ondersteund pci express en dat is al mooi meegenomen als je wilt upgraden in de toekomst.

dan kwa geheugen heb je verschillende goede merken

Gskill is echt een van de betere merken => PC 4800 = 600 mhz en dat op lacenty van cas 2,5 of 3

om een vb te nemen hoe ver je met da geheugen kan gaan zonder je geheugen kapot te doen

neem nu P4 ( makkelijk dan amd 64 te bereken ) op 2800 mhz FSB 200

14 ( multiplier ) maal 200 = 2800 mzh

6oo mhz = 300 effecties ( DDR )

14 maal 300 = 4200 mhz zonder problemen

ja kan nu ook OCZ nemen de laaste revisie is met TCCD chips van samsung dan die doen 700 mhz dacht.

Arsec

Legacy Member
600 mhz? hoeveel moet da wel nie kosten ? en je gaf nu net een voorbeeld voor pentium 4, hoe weet ik dan voor die amd 64 hoe ver ik mag gaan zonder het geheugen kapot te doen?

thx voor snelle reactie btw

tjampie

Legacy Member
http://www.tweakers.net/pricewatch/98525

link je naar pricewatch van tweakers, daar staat het 280 euro, maar het is niet dat geheugen ( PC 4800 ).

Tjah, je moet weten ik weet niet precies hoe je moet bereken hoe ver je met dat geheugen van gskill krijgt bij een amd 64, maar ik zal je een garantie geven met PC 4000 geraakt je zeker tot 3 ghz zonder het geheugen kapot te doen ( zoals je het zegt )

Heb hier nog een link naar een thread bij tweakers over gskill

geheugenhttp://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/962558

Dan je moet niet precies duur geheugen te kopen van gskill

OCZ EL DDR PC4000 Dual Channel 2x256Mb is ook een zeer sterk geheugen, ik dacht dat dieook uitgersut waren met TCCD chips

linkje naar winkel in leuven, gespecialiseerd in overclocking tools

http://www.loveno.be

zoek daar bij memory naar DDR en dan 3 of 4 pagina heb je dat geheugen voor 212 euro.

Arsec

Legacy Member
thx very helpfull
kan er iemand posten hoe het werkt met die multiplier en al hoe je weet hoe je je geheugen moet overklokken?

tjampie

Legacy Member
alle snelle cursus overclocken

mhz = multiplier maal fsb ( bij amd 64 hypertransport )

bij intel was het eerst onmogelijk om die multiplier te veranderen, nu met socket 775 kan je die wel veranderen
bij amd FX reeks is het mogelijk de multiplier te veranderen
bij amd 64 is het alleen mogelijk de multiplier naar de beneden te veranderen.

Als je van plan ben een amd 64 3500 te kopen moet je allesinds niet rekenen op het verandern van de multiplier.

dan iets over die FSB.

Hypertransport is de verbinding tussen de processor en het geheugen. Als je hypertransport verhoogt zal je geheugen meespringen

Je hebt nu geheugen op 400 mhz, effectief loopt die op 2OO, of de helft
Dat komt omdat je met DDR werkt.

neem nu een intel p4 op 2800 mhz

200 FSV maal multi 14

als je uw FSB verhoogt zal je 15 mhz = 215 mhz zal je geheuge lopen op 215 maal 2 = 430 mhz.

hoop dat je het begrijpt

Arsec

Legacy Member
ik begrijp het ongeveer maar het is toch ingewikkeld thx anyway :smils:

nazaar

Legacy Member
kheb het nie volledig doorlezen, maar moest ik nu een setup moeten kopen om te oc'en

- a64 met winchester core
- gskill
- dfi mobo

str0ntj3

Legacy Member
wat nazaar zegt, gskill is de ram, zijn normaal de zelfde chips als de OCZ EL PC3200 Rev.2, da zijn allemaal Samsung TCCD chips (ofzoiets)
goeie OC ram wel is waar op 2.5 cas timings maar da, wel op lage voltages +/- 2.8 Volt.

nazaar

Legacy Member
idd maar dien ram is nie bedoeld om op nen lage fsb te draaien eh, daarom is het cas2.5

Trouwens volgens mij draaien die perfect aan 2-2-2-* op 200-220 fsb hoor.

str0ntj3

Legacy Member
nazaar zei:
idd maar dien ram is nie bedoeld om op nen lage fsb te draaien eh, daarom is het cas2.5

Trouwens volgens mij draaien die perfect aan 2-2-2-* op 200-220 fsb hoor.
ja das zeker, ik heb zelfs al goord op 2.9Volt gaan die 2-2-2-5 op 250fsb.
dus das zeker nie slecht... maar als ge dus hoger wilt moet ge verder met 2.5 cas, mss zou 2-3-3-5 of 6 mss ook nog net lukke om de 280fsb te halen...

kvraag mij eigenlijk af, waar kunde OCZ/GSKILL en andere met die samsung tccd chips kopen?
kzou 2x512mb nodig hebben, en wa zou me da kosten, ook een OCZ mem booster, wa kost da, en waar is da te krijgen? ik heb da nog nergens tegen gekomen!?

nazaar

Legacy Member
booster kunt ge bij wallabie kopen, ocz ram ook, gewoon een mail sturen want niet alles staat op die site.

en voor gskill moet ge bij die mannen zelf zijn inhet verre oosten. Tenzij der ondertussen al nen reseller is in europa...

str0ntj3

Legacy Member
ak op reis ben naar het verre oosten zalek nen keer gaan vragen voor 2 lattekes :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan