Archief - htpc remote werkt niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

manushranz

Legacy Member
Hey allemaal.

Kheb mij onlangs uit spare parts een htpc samengesteld en deze in een ms tech case gehuisvest.Alles werkt perfect maar ik krijg de bijgeleverde remote maar niet aan de praat terwijl de IR reciever wel gezien wordt in apparaatbeheer :doh:

Exit

Legacy Member
draait er een progje/software die de signalen opvangt en omzet naar optie om te bdienen?

User_BELGIUM

Legacy Member
Is uw reciever afgesteld op dezelfde RF als de verzender?

(praktisch voorbeeld: het afstellen van het belgacomtv-bakje met de tv)

manushranz

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
Is uw reciever afgesteld op dezelfde RF als de verzender?

(praktisch voorbeeld: het afstellen van het belgacomtv-bakje met de tv)

Dat weet ik niet.....hoe doe je dat?

Exit

Legacy Member
driver is installed zeg je (app beheer) maar nu moet er dus ofwel een progje starten die de signalen opvangt/herkend of een prog dat direct met die remote overweg kan ...

nu zal die reciever die signalen wel opvangen maar weet hem niet waar hem ermee naartoe moet, weet niet wat ie ermee moet doen ...

welke remote+reciever?

Exit

Legacy Member
tja, als die daarmee compatible is ....
die remote is compatible met MCE (zoals de link aangeeft)

dus test MCE eens, of die wel reageert ...

Lord Kveldulv

Legacy Member
De MS remote werkt gewoon onder windows. Gewoon uw volume moet je zowieso al kunnen bedienen met die remote zonder andere software te moeten installeren. Ook met mediaplayer volledig buiten MCE werkt play/pauze/... als ik me niet vergis. Als dat al niet lukt is er een ander probleem.

En ondanks dat het van MS is werkt die remote perfect onder XMBC. Bij mij werkte ze out of the box op een XMBC op linux zelfs. Nu gebruik ik ze met MediaPortal op een Win7. Ontvanger aansluiten en da werkt. Komt geen andere software of configuratie bij kijken.

Het is trouwens ook een IR afstandsbediening, geen RF. Moet je helemaal niks aan afstellen. Is de IR ontvanger wel aangesloten? En is het wel de originele MS ontvanger via USB of een ingebouwde in de case die rechtstreeks op het mobo aangesloten is (die zal wellicht niet zomaar werken)?

Edit: we gaan hier wel uit van een originele MS remote en dat staat ook in de datasheet maar is dat ook echt zo?

manushranz

Legacy Member
Lord Kveldulv zei:
De MS remote werkt gewoon onder windows. Gewoon uw volume moet je zowieso al kunnen bedienen met die remote zonder andere software te moeten installeren. Ook met mediaplayer volledig buiten MCE werkt play/pauze/... als ik me niet vergis. Als dat al niet lukt is er een ander probleem.

En ondanks dat het van MS is werkt die remote perfect onder XMBC. Bij mij werkte ze out of the box op een XMBC op linux zelfs. Nu gebruik ik ze met MediaPortal op een Win7. Ontvanger aansluiten en da werkt. Komt geen andere software of configuratie bij kijken.

Het is trouwens ook een IR afstandsbediening, geen RF. Moet je helemaal niks aan afstellen. Is de IR ontvanger wel aangesloten? En is het wel de originele MS ontvanger via USB of een ingebouwde in de case die rechtstreeks op het mobo aangesloten is (die zal wellicht niet zomaar werken)?

Edit: we gaan hier wel uit van een originele MS remote en dat staat ook in de datasheet maar is dat ook echt zo?

het is een ingeboude die direct op het mobo aangesloten zit

Lord Kveldulv

Legacy Member
Op het mobo aangesloten op een usb aansluiting of op de IrDA aansluiting?
Dan moet je al eens checken of de drivers daarvoor wel geïnstalleerd zijn. Die zal prolly zomaar niet werken.

User_BELGIUM

Legacy Member
Lord Kveldulv zei:
Het is trouwens ook een IR afstandsbediening, geen RF. Moet je helemaal niks aan afstellen.
ff ter info RF staat voor Radio Frequentie..

Lord Kveldulv

Legacy Member
manushranz zei:
aangesloten op het MOBO op een usb aansluiting

Eens kijken bij uw apparaatbeheer of je de ontvanger kan terug vinden.
Eventueel de driver cd nog eens insteken voor driver te (her)installeren?

Probeer ook eens progjes zoals WinLIRC en Girder. Misschien kan je dan toch al zien of het werkt of niet.

User_BELGIUM zei:
ff ter info RF staat voor Radio Frequentie..

Flink dat je dat weet. Kun je dan meteen ook het verschil zeggen tussen RF en IR?
Tip: je hebt het antwoord al half gegeven.

Darkrage

Legacy Member
ook eens kijken of je afstandsbediening wel degelijk een IR signaal uitzendt: hou de camera van je gsm voor de afstandsbediening en kijk of het ledje oplicht als er een toets wordt ingedrukt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan