Archief - I5 overclock

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

rafbanaan

Legacy Member
Heb men I5-750 naar 3,3 Ghz overklokt maar ik krijg deze temps.
Heb WC setup dus ik denk dat het toch lager moet die temps :doh:
Nu staat hij op BLCK van 165.

Wil hem naar 4Ghz krijgen maar dan krijg ik blue screen.
BLCK op 190 en mijn vcore naar 1,35V.
En nog wat tweaks.

Naamloos-2.jpg

Smashy

Legacy Member
1) kan die screenshot nog kleiner?
2) zie ik daar +/- 40°C? als dat zo is zijn er volgens mij problemen en verwacht je gewoon te veel :p

rafbanaan

Legacy Member
Screenshot nog kleiner ? k :p

Ik weet niet wat het is maar ik krijg altijd van die kleine :s

+/- 40° bij 100% load, tis hier wel wam ook.

En men frequentie zit te springen van 3,8 - 3,4 - 3,6 als ik idle sta.

Smashy

Legacy Member
40° is koud :p
welke onderdelen heb je gebruikt voor die waterkoeling?

rafbanaan

Legacy Member
- CPU block
EK-Supreme HF - Full Nickel €74,95
EK-Supreme HF - Full Nickel

- Radiator
Thermochill PA120.3 Triple - 360 (15mm) €99,95
Thermochill PA120.3 Triple - 360 (15mm)

- Pomp
Koolance Pump PMP-400 €81,99
Koolance Pump PMP-400

- Pomp top
EK-DDC X-TOP Rev.2 Acetal €18,94
EK-DDC X TOP Rev.2 Acetal

- Reservoir
Bitspower Water Tank Z-Multi 80 - POM BP-WTZM80P-BK €29,95
Bitspower Water Tank Z-Multi 80 - POM BP-WTZM80P-BK

- Slangen
2x Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - WHITE €7,90
Feser Tube UV - 1/2" ID - 3/4" OD - WHITE

- Slangen hulpstukken
2x Anti Knikveer 19.1MM (1/2) Black PrimoChill €3,95
Anti Knikveer 19.1MM (1/2) Black PrimoChill

- Koelvloeistof
Feser Aqua - Ultra Pure Water €4,95
Feser Aqua - Ultra Pure Water


- Fittingen
Reservoir*

13MM (1/2) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) €13,99
13MM (1/2) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) BP-CPFD-CC5
Bitspower G1/4 Silver Shiny 90 Degree ID 1/4 Adapter €6,95
Bitspower G1/4 Silver Shiny 90 Degree ID 1/4 Adapter BP-WTP-C39

CPU block*
13MM (1/2) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) €13,99
13MM (1/2) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) BP-CPFD-CC5

Radiator*
2x Bitspower Matt Black G3/8 to G1/4 Adapter BP-MBWP-C23 €4,95
Bitspower Matt Black G3/8 to G1/4 Adapter BP-MBWP-C23
Bitspower G1/4 Silver Shining 45 Degree IG1/4 Adapter €6,99
Bitspower G1/4" Silver Shining 45 Degree IG1/4" Adapter
13MM (1/2) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) €13,99
13MM (1/2) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) BP-CPFD-CC5

Pomp*
2x 13MM (1/2) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) €13,99
13MM (1/2) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) BP-CPFD-CC5

kingjulie

Legacy Member
40° load is een goed resultaat. Met m'n scythe mugen 2 zit ik bij die snelheid aan 60° load.
@4Ghz zit ik aan 80ish graden.

rafbanaan

Legacy Member
Awel ik geraak er niet aan :D
Krijg blue screen.

Maar ik kan mijn ram niet deftig instellen :s

Bij Dram ... krijg ik maar 3 opties.

Mobo is asrock deluxe 3

Cerv.Be

Legacy Member
Mijn i5 750 draait aan 3.8Ghz op 190 BLCK met 1.295V :)

Er zijn nog wel meer opties dan uw Vcore die moet worden gefinetuned hé.. En zet uw RAM op het laagste om te beginnen, maakt toch weinig uit.

40° veel? :unsure:

Smashy

Legacy Member
Heb wat zitten opzoeken vooral over de cpu blocks die je gebruikt en die kunnen inderdaad lager dan 40°C maar ik vermoed dat die tests met redelijk lage ambients werden gedaan. Als jij zegt dat het daar redelijk warm is kan dat natuurlijk voor een hogere cpu temp zorgen.

Zoals iceman zegt begin je best met je ram op laagste snelheid te zetten zodat je cpu afzonderlijk kan overclocken. 3 opties bij ram is wel serieus weinig :s wat zijn die opties?

nicksasa

Legacy Member
Ook zorgen dat je zo weinig mogelijk slang gebruikt. En welke fan's gebruik je op die 360 ?

rafbanaan

Legacy Member
die zijn nu 71cfm zijn wat aan de lage kant, maar financieel even niet mogelijk :p

Foto van de bios (ram issue)
09102010126.jpg

09102010127.jpg

Boze_Poes

Legacy Member
Hoe hoog kan je de CPU multiplier (CPU Ratio Setting) zetten met dat bord?
Wat voor RAM heb je precies?

Bedoel je met '3 opties' die wat er in je eerste screenshot staan? Dat is enkel je SPD multiplier (Auto, x6, x8 en x10). Voorbeeldje: 495 MHz is de snelheid van je RAM, maar het is Dual Data Rate dus x2 = 990 MHz. Dit terzijde, je kijkt dus best naar de rechtse waarden:

DDR3_990 (= BCLK 165 x 6)
DDR3_1320 (= BCLK 165 x 8)
DDR3_1650 (= BCLK 165 x10)

Verder zie ik nog je DRAM Timing Control en Voltage; ook 3 opties in totaal dus een beetje verwarrend :D


Hier is een prachtige guide voor het overklokken van de i5: 3 Step Overclocking Guide – Lynnfield | TechREACTION

Keep us posted! Ben benieuwd naar je resultaten op waterkoeling :applause:

rafbanaan

Legacy Member
Niks niks niks ...
Die tut komt totaal niet overeen.
Ik ga het nog eens afdrukken en dan eens naast mij leggen en nog eens proberen.


Had dan gezien dat mijn bios 4 voor geprogrammeerde overclocks zitten.

-3,6
-3,8
-4,0
-4,2

Dan in eens gewoon de 3,6 (spanning was verhoogd en al zag er goed uit) gedaan en niks ...
Windows start en kreeg scherm met W7 blabla corrupted file blabla


Ik ga terug naar mijn overclock waar k nu ook nog steeds op run, en hij statte perfect.

We zitten, zonder de handleiding te gebruiken, nu op 3,4Ghz.

BLCK op 170
Vcore op 1,15V

Morgen ga ik die handleiding eens gebruiken.
Want als ik boven de 3,4 ga krijg ik:
- blue screen
- wil windows niet meer starten

Cerv.Be

Legacy Member
Waarschijnlijk RAM issues zeker?
Hebt ge nu al gedaan wat ik zei? Zet uw RAM op de laagste setting..

razick_killer

Legacy Member
flash uw moederbord eens met een nieuwe bios.
ik heb mijn i7 920 zo van 3.9 naar 4.1 gekregen met zelfde vcore.
terwijl met de oude bios 3.9 het randje van stabiel was op eender welke vcore...
nu ga ik ook overstappen naar waterkoeling omdat de temps nu aan de hoge kant zijn.

hoop dat dit helpt ;)

Wasbeer

Legacy Member
1.3vcore 1.65 vdim en zet de rest eens 0.15v hoger
zet de ram timing op 10-10-10-30 t2 en ram u baseclock maar steeds hoger tot ge niet meer kunt booten rond de 195 zal dit zijn dan zet ge vcore naar 1.35-1.37 en probeer dan eens te booten daarna zet ge u timings 1 per 1 lager tot ge niet meer windows kunt loaden

rafbanaan

Legacy Member
Het is ondertussen al gelukt hoor :)

Loopt al bijna 2maand een half op 4Ghz.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan