Mad_piggy
Legacy Member
Beste
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van volgend systeem:
Nu wou ik deze overclocken naar een 4Ghz. Maar lukt met niet echt.
Pobeerde dit in 3 stappen:
1) Max bclk bepalen (indien nodig QPI verhogen)
Door een lage cpu-multiplier, lage incore en lage memory multiplier.
Controle met prime95 en intel burntest
150mhz -> oké @ QPI 1.2V
160mhz -> oké @ QPI 1.2V
170mhz -> oké @ QPI 1.2V
180mhz -> oké @ QPI 1.2V
190mhz -> oké @ QPI 1.2V
200mhz -> oké @ QPI 1.2V
2) Max ramclock bepalen ((indien nodig Vdimm & QPI verhogen)
Vdimm via xmp profiel op 1.65V (=MAX) => enkel mogelijk om QPI te verhogen indien niet stabiel.
Door lage cpu-multiplier en blck te verhogen. Controle met memtest86+.
1600Mhz QPI 1.2V -> oké
1684Mhz QPI 1.2V -> oké
1744Mhz QPI 1.2V -> ERROR
1744Mhz QPI 1.20625V -> ERROR
1744Mhz QPI 1.25V -> ERROR
=> mogenlijk zal het nodig zijn om de timings van de ram te verhogen om een hoge ramclock te behalen.
Dit is voor later voor nu ram gwn op 1600Mhz houden.
3) Max CPUclock bepalen (gebruik waarden uit stap 1 & 2)
Indien niet stabiel Vcore verhogen. Controle met prime95 en intel burntest.
133x23 Vcore 1.2250V QPI 1.2V -> Oké
150x23 Vcore 1.2250V QPI 1.2V -> Oké
160x23 Vcore 1.2250V QPI 1.2V -> No boot
160x23 Vcore 1.3000V QPI 1.2V -> oké
165x23 Vcore 1.3000V QPI 1.2V -> No boot
165x23 Vcore 1.3500V QPI 1.2V -> No boot -> Max Vcore voor 24/7
=> Maximale behaalde overclock is 3680Ghz @ 1.3V
Is dit niet een belachlijke lage overclock met een belachelijke hoge spanning?
Wat doe ik verkeerd?
Alvast bedankt.
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van volgend systeem:
Code:
Intel i7 950 3.06GHz
Asus P6X58D-E
Corsair Matched Dominator/3X2G 1600MHz DDR3
Corsair DOMINATOR Airflow Fan
Corsair Cooling Hydro Series H70 High-performance CPU Cooler
4x SEAGATE HDD 1000GB 7200 RPM 32MB SATA II(RAID 10)
1x OCZ Vertex 2 120Gb (besteld nog niet in bezit)
MSI VGA N580GTX (besteld nog niet in bezit tijdelijk gebruik van oude 6600GT)
Antec TwelveHundred
Corsair AX Series 1200 Watt
Nu wou ik deze overclocken naar een 4Ghz. Maar lukt met niet echt.
Pobeerde dit in 3 stappen:
1) Max bclk bepalen (indien nodig QPI verhogen)
Door een lage cpu-multiplier, lage incore en lage memory multiplier.
Controle met prime95 en intel burntest
150mhz -> oké @ QPI 1.2V
160mhz -> oké @ QPI 1.2V
170mhz -> oké @ QPI 1.2V
180mhz -> oké @ QPI 1.2V
190mhz -> oké @ QPI 1.2V
200mhz -> oké @ QPI 1.2V
2) Max ramclock bepalen ((indien nodig Vdimm & QPI verhogen)
Vdimm via xmp profiel op 1.65V (=MAX) => enkel mogelijk om QPI te verhogen indien niet stabiel.
Door lage cpu-multiplier en blck te verhogen. Controle met memtest86+.
1600Mhz QPI 1.2V -> oké
1684Mhz QPI 1.2V -> oké
1744Mhz QPI 1.2V -> ERROR
1744Mhz QPI 1.20625V -> ERROR
1744Mhz QPI 1.25V -> ERROR
=> mogenlijk zal het nodig zijn om de timings van de ram te verhogen om een hoge ramclock te behalen.
Dit is voor later voor nu ram gwn op 1600Mhz houden.
3) Max CPUclock bepalen (gebruik waarden uit stap 1 & 2)
Indien niet stabiel Vcore verhogen. Controle met prime95 en intel burntest.
133x23 Vcore 1.2250V QPI 1.2V -> Oké
150x23 Vcore 1.2250V QPI 1.2V -> Oké
160x23 Vcore 1.2250V QPI 1.2V -> No boot
160x23 Vcore 1.3000V QPI 1.2V -> oké
165x23 Vcore 1.3000V QPI 1.2V -> No boot
165x23 Vcore 1.3500V QPI 1.2V -> No boot -> Max Vcore voor 24/7
=> Maximale behaalde overclock is 3680Ghz @ 1.3V
Is dit niet een belachlijke lage overclock met een belachelijke hoge spanning?
Wat doe ik verkeerd?
Alvast bedankt.

