Archief - I7 systeem, constant crashen.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Ik zit met volgend probleem.

het gebeurd regelmatig dat mijn computer gewoon uitvalt en terug opstart. Reden onbekend. 90% van de keren dat hij uitvalt gebeurd tijdens het spelen van een spel (geen al te zwaar). Ik dacht dat het eventueel te maken had met een warmte probleem, maar volgens mij blijkt dit het probleem niet te zijn.
Heb deze computer al een jaartje ongeveer en deze heeft altijd goed gewerkt. Tijdje geleden nog clean install gedaan en geen problemen gehad.
Enige idee waar dit eventueel zou aan kunnen liggen?

mijn setup:

i7 930 @ standaard speed met scythe ninja cooler
Asus p6t mobo
3 x 2 gig ram
asus 8800gts 512mb graka
4 harde schijven
2 x 22"'ers op 1680*1050
antec sonata 2 met de standaard voeding (denk 450w)
windows 7 home

-eventueel een tool voor mijn temperatuur te bekijken van nvidea? Temperatuur van mijn cpu is alvast in orde.
-is mijn voeding niet te licht?

teddybeerke

Legacy Member
ge kunt mss al eens proberen om wat schijven eruit te halen en te zien of ge het probleem nog hebt. Volgens mij is uw voeding gewoon veel te zwak.

ik heb ook een I7 +++++++++ en heb een 1000w gestoken en problemen waren weg.

Phaetor

Legacy Member
haha 1kW voeding :p Dan moet ge toch al een heel zwaar systeem hebben.
Nu 450W lijkt me ook wel wat weinig, maar sinds je niets OCd hebt en 'slechts' een G92 gpu hebt moet dat wel voldoende zijn tbh.
Het kan wel dat de voeding kapot is misschien? Ken er technisch niks van

Hoe gebeuren de crashes? Eerst BSOD gevolgd door een reset?
Of gewoon boem pats reset midden in uw game?

Zie je artifacts o.i.d. voor die 'crash' gebeurd? Needz more info :p

KoeKaTsJoE

Legacy Member
-Ik kan 3 schijven met een 4 polige schakelaar uitschakelen dus daar zit het probleem alvast niet. Mijn harde schijf met windows op enzo (al enkele in dienst kan eventueel wel maar denk het niet)
-voeding is de standaard voeding van de antec sonata 2 case. kan eventueel wel zijn dat deze na jaren zijn vermogen wat aan het verliezen is.


hoe de crashes gebeuren?

-Voornamelijk tijdens het gamen. Soms al na amper 5 minuten (ook al staat men pc nog maar pas op), soms na 2uur pas.
-Soms wel wat last van artifacts- / laggevoel maar eigelijk ni overdreven. Dacht in het begin dat het gewoon teveel was voor mijn videokaart omdat ik er 2 schermen aan heb hangen. Ene scherm games, andere scherm meestal serieke aant kijken. Als ik slechts 1 scherm gebruik heb ik het ook vlaggen.
-Gewoonweg volledig uitvallen en telkens in 'normale modus' opstarten. (dus boem pats reset :D)

Iemand dat mij eventueel een tool kan linken waar ik mijn vga temperatuur kan bekijken.

Wasbeer

Legacy Member
zoek maar eens kombuster van msi is wel een handig tooltje

Phaetor

Legacy Member
Probeer eens een voeding van een vriend/gezinslid even te pikken (of lenen :p) en kijk of hij dan nog crasht.

KoeKaTsJoE

Legacy Member
heb kombustor gedownload. Als ik de stability test doe op 1680*1050 met 2x msaa blijft mijn temperatuur schommelen rond de 85graden.

Dadelijk mijn oude 550 watt voeding er eens aanhangen

Phaetor

Legacy Member
Mja dan is de graka toch al in orde.
Ik zou echt denken dat het bad mobo config / bad OC is maar uwen cpu draait standaard clocks :o
Laat iets weten wat die andere voeding doet :)

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Getest met mijn andere voeding maar probleem blijft hetzelfde. Ook eens zitten opzoeken voor de temperaturen van mijn grafische kaart. 85 loaded tijdens de msi stability test is gewoonweg veel te hoog.

Smashy

Legacy Member
85° onder load lijkt mij vrij normaal voor je kaart
voeding is zwaar genoeg, reboots kunnen ook veroorzaakt worden door kapotte ram en dat kan je best testen met Memtest86+ - Advanced Memory Diagnostic Tool


@teddybeerke :
ge moogt blij zijn dat het niet mogelijk is om - rep te geven want voor zo'n comment zou je der veel krijgen

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Ik heb nu een 120mm fan zijdelings van mijn videokaart geplaats. Al een paar uurkes dat een spel gewoon openstaat. Tot nu toe nog geen crash gehad.

Extrizyo

Legacy Member
ik zou ook zeggen de voeding, probeer anders eens met een andere voeding? of heb je geen meer

Wasbeer

Legacy Member
toch raar mijn kaart word ook 85° en dan gaat de (automatische) fan pas versnellen ...

dus kan toch niet zo slecht zijn hoor

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Bon,

een temperatuur probleem is het dus niet. Heb hier mijn onderdelen gewoon los op tafel liggen. Enkel mobo, cpu, geheugen, videokaart, 1 harde schijf en 1 beeldscherm in gebruik.

cpu temp is rond de 35graden. Heb mijn graka op lagere frequenties laten draaien via msi afterburner. Als ik 5 minuten aan het spelen ben crasht men computer simpelweg. Temperatuur via afterburner geeft 40graden aan.

Vraag me af waarom het enkel gebeurd tijdens het gamen.

TeddySo

Legacy Member
heb je de andere voeding al geprobeert?
je krijgt geen bsod? (bluescreen)?

dan is het toch een voeding die uitvalt of dergelijke.
ik denk dan niet aan de lijn waar je hdd ofzo aanhangen
maar eerden een voeding lijn voor je mobo ofzo.

replace that, and try. let us know what the results are

and for all a merry christmas (little late i know :p)

badboyss

Legacy Member
wrm denkt iedereen direct aan de voeding?
doe eens zoals Smashy zegt en test eens U rams.
Als de graka en cpu geen probleem geven zou ik ook eerder kijken naar de rams.
Heb zo eens een bestaand systeem opnieuw geïnstalleerd vroeger geen probleem gehad ermee maar bij een nieuwe install steeds probleem met het installeren.
RAm vervangen en probleem was opgelost.

greets bn

Salasander

Legacy Member
1 voor 1 onderdelen vervangen en kijken of de crashes zich dan nog voordoen. Aangezien het enkel gebeurd tijdens het gamen zou ik denken aan je grafische kaart

TeddySo

Legacy Member
waarom ik denk dat het de voeding is? bij ram geheugen fouten krijg je eerder fouten/traag systeem, en of bsod. maar een plotse uitval? dat lijkt me wel sterk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan