Archief - Ice Tea over laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mister_Miyagi

Legacy Member
Beste mede 9-livers,

Ik ben gisteren retard-mode gegaan en heb met mijn onhandigheid Ice Tea over mijn laptop gemorst. Er was slechts een beetje op mijn keyboard gelopen en dit heb ik meteen met vochtabsorberende doekjes opgekuisd. De computer werkte nog prima voor ongeveer 10 minuten waardoor ik hier verder op kon werken. Na 10 minuten viel hij echter helemaal uit, zonder blue screen of niks. Toen ik hem erna opnieuw wou opstarten gebeurde er helemaal niets meer. Geen lampjes meer die branden, geen geluid meer, niets...

Ik heb hem daarom opengevezen en eens gekeken of er vocht naar binnen was gesijpeld, maar heb niks vochtig meer aangetroffen. Voor de zekerheid heb ik er nog eens met een haardroger bovengehangen, maar ook dit had geen effect. Ook de batterij heb ik er uitgehaald, later opnieuw ingestoken etc, maar dit had ook geen effect.

Ik vrees een beetje dat het vocht voor een kortsluiting heeft gezorgd, maar heb hier aan de binnenkant van mijn laptop nog geen bewijzen voor gevonden. Ik heb hem nu vannacht nog eens wat laten drogen, maar hij geeft nog steeds geen teken van leven.

Wat ik vandaag wel ontdekte was het volgende: Wanneer ik mijn oplader in het stopcontact steek brandt er een blauw lampje zodat het zichtbaar is dat er stroom is. Wanneer ik mijn oplader echter in mijn laptop steek dooft dit blauwe lampje...

Sorry voor de wall of tekst en alvast bedankt om het eens te lezen, maar mijn vraag naar jullie was of jullie misschien nog enige suggesties hebben of misschien nog ideeën hebben of me eventueel de realiteit kunnen vertellen en me het nieuws geven dat het tijd is dat ik afscheid moet nemen van mijn laptopje :cry:

kiss1

Legacy Member
heb hier overtlaatst iemand gehad met het zelfde probleem

adapter insteken en lampje van de adapter brand, op het moment dat je het pinnetje vanachter in de laptop stak ging het lampje uit en gebeurde er niets meer

eigenaar van de laptop ze dat hij eens eerst het pinnetje vanachter aan de laptop had uitgetrokken terwijl er nog spanning op de adapter zat en toen een vonkje had zien overspringen en sindsdien had hij dat probleem

dus ik vermoed kortsluiting op het moederbord

Jan - Wallabie

Legacy Member
Sja, wat verwacht je hier zelf als prognose? da's niet al te best he...

Je had best bij het begin het toestel uit laten staan. Best nog met toetsenbord er af en gewoon laten drogen gedurende 24u.

Sommige schade treedt zelfs pas achteraf (maanden zelfs) op.

Mister_Miyagi

Legacy Member
Ja je hebt volledig gelijk, ik weet niet waar ik toen zat met mijn hoofd mja... Ik dacht toen op die moment ook dat er niet veel ice tea in het toetsenbord was geraakt en dat het dus allemaal goed zou meevallen, maar dat blijkt niet echt het geval te zijn helaas...
Toch al bedankt voor de antwoorden en inderdaad de kortsluiting op het moederbord is een beetje waar ik voor vrees... Ik denk dat ik maar is een nieuwe Dell moet gaan zoeken dan ^^ Want de kosten om dat te laten maken liggen vrij hoog zeker?

sneax

Legacy Member
Even nog eens duidelijk maken wat ge doet in geval van vocht op gevoelige electronica (ice tea op computer maar evenzeer een gsm die raar doet na in een vochtige badkamer gelegen te hebben):
- batterij eruit
- de gsm uit elkaar halen (batterij cover eraf, batterij eruit, sim kaart erijt, eventueel coverkes eraf indien die da heeft)
- de gsm laten drogen in een kamer op normale temperatuur, niet op de chauffage, niet met een haardroger, gewoon bv op de keukentafel leggen.

Wacht zeker 3 dagen.

Btw, wat denkt ge van een spill proof tobo van lenovo? Dan moogt ge er zoveel drank over kappen als ge wilt :D ik dacht dat er bij laptopshop deals zijn ivm lenovo (toch een maand geleden), voor 700EUR hebde ene. Superieure bouwkwaliteit en beeldscherm, perfect voor bureautaken en on teh road. Wel niet om te gamen (geen graka).

FEW

Legacy Member
Jan - Wallabie zei:
Ja, dat klopt, maar vanwaar je keuze voor Dell?

Lijkt mij toch een goede keuze van hem. Dell levert betrouwbare hardware, vaak zelfs met leuke kortingen.

Jan - Wallabie

Legacy Member
Daar kunnen we zeker over discussiëren ;) Moet je natuurlijk wel de service erbij nemen als er iets mis loopt.

Zou persoonlijk zelf nooit voor Dell gaan.

Mister_Miyagi

Legacy Member
Ik sta zeker open voor advies voor een nieuwe laptop ze... Hoeft voor mij ni perse een Dell te zijn :) Zolang het maar windows is... Ik zoek een goeie laptop voor mijn studies, handig om mee rond te zeulen, goed om mee te gamen en voor films, muziek etc.

Jan - Wallabie

Legacy Member
Stap vooral eens een winkel in je buurt binnen en luister eens naar wat ze aanraden. Ik heb zelf een persoonlijke voorkeur voor Samsung vanwege het lage uitvalspercentage. Zijn wel dikwijls wat duurder dan bvb Acer.

Mister_Miyagi

Legacy Member
Tjah als je zelf geen beter voorstel hebt snap ik ni goed waarom je Dell zo afbreekt... Heb er zeer positieve ervaringen mee tot nu toe en als er iets mis is komen ze zelfs vaak gewoon de dag erna bij je langs om je computer te maken. Maar ik durf zeker niet te beweren dat ik er iets van ken, want ik ben zeker een leek op dat vlak :) Daarmee dat ik eens wou horen bij mensen die er misschien wat meer van af wisten en wat meer up to date zijn met zulke zaken, maar misschien is dit gepaster in een andere topic dan?

Jan - Wallabie

Legacy Member
Er staat toch een beter voorstel genoemd ;)
Maar iedereen zal zelf wel eens met elk merk wel positieve ervaringen hebben, anders zouden de merken niet blijven bestaan.

Waar ik overspreek zijn uitvalspercentages en die kan ik zelf staven.

Darkwing Duck

Legacy Member
raad je dell niet gewoon af omdat zij niet via een winkel verkopen maar enkel online? Zodat je er zelf niets aan verdient...

etii0

Legacy Member
FEW zei:
Lijkt mij toch een goede keuze van hem. Dell levert betrouwbare hardware, vaak zelfs met leuke kortingen.

Betrouwbare hardware:p Waar zal ik beginnen? core i7 720 QM die systematisch overhit. Al 2x volledig nieuwe inboedel (moederbord, processor, heatsink) gekregen, maar oververhitting blijft. Slecht ontworpen volgens mij... Bij Dell koop ik niets meer!

FEW

Legacy Member
etii0 zei:
Betrouwbare hardware:p Waar zal ik beginnen? core i7 720 QM die systematisch overhit. Al 2x volledig nieuwe inboedel (moederbord, processor, heatsink) gekregen, maar oververhitting blijft. Slecht ontworpen volgens mij... Bij Dell koop ik niets meer!
Ik ken anders toch 4 mensen die al een of meerdere Dell-computers gehad hebben en tevreden zijn. Zelf heb ik ook een Dell-laptop gehad en die doorgegeven aan mijn moeder, die is ondertussen 5 jaar oud en werkt nog perfect.

Exit

Legacy Member
dat de led op de adapter uitgaat als je die insteekt duid op kortsluiting in de laptop zodat de voeding in veiligheid gaat en led dus uit

Jan - Wallabie

Legacy Member
Er zijn altijd voor en tegenstanders van elk merk. ik probeer om mij daar niet te ver in te laten meegaan. Er zullen altijd mensen zijn die tevreden zijn en anderen ontevreden.

Vanuit mijn werk heb ik een iets groter overzicht op wat er misloopt bij de mensen en dat geeft een iets groter beeld dan 1 individueel geval waar iets misliep of 1 individueel geval waar iets goed liep.

Dell verkoopt ook via retail. Ondertussen toch al een tijdje, met beperkte modellen. Dus als ik zou willen, kan ik daar iets op verdienen.

freshcloak

Legacy Member
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met Dell.
Laptop die oververhit raakt, ookal blijft fan goed op 100% draaien en is stof eruit gehaalt.
Oplader was naar de vaantjes, dus wij willen een nieuwe kopen maar dat gaat niet, want volgens forcom verkoopt Dell hun opladers en benodigdheden enkel en alleen via de fabriek.

Tot zover mijn ervaring, en dit is en blijft persoonlijk natuurlijk.

etii0

Legacy Member
freshcloak zei:
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met Dell.
Laptop die oververhit raakt, ookal blijft fan goed op 100% draaien en is stof eruit gehaalt.
Oplader was naar de vaantjes, dus wij willen een nieuwe kopen maar dat gaat niet, want volgens forcom verkoopt Dell hun opladers en benodigdheden enkel en alleen via de fabriek.

Tot zover mijn ervaring, en dit is en blijft persoonlijk natuurlijk.

Héél herkenbaar... studio 1558?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan