Archief - intel core i7 quad core overclocken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

thebiglematskii

Legacy Member
Hey,
Ik heb dus een nieuwe pc gekocht nl. de acer aspire m3920
Cpu= Intel core i7 quad core @ 3,4 Ghz
graphics card: amd hd radeon 6450 1gb
en ik zou begot niet weten wat het moederbord is :p

Mijn vraag is of het wel goed zou zijn om de processor te overclocken en/ of dit mogelijk is.

Alvast bedankt.

thebiglematskii

Legacy Member
azertyalex zei:
Welke cpu?
En welke cooler,..

Sorry, ik heb er niet zoveel verstand van, Ik weet dat het een intel core i7 3,4 ghz quad core 8mb cache is,

Maar ik weet niet waar ik de voeding moet vinden. Zou ik dat ergens kunnen aflezen?

Bedankt

thebiglematskii

Legacy Member
ik heb het gedownload en op het cpu tablad staat er : intel core i7 2600, sandy bridge, max tdp 95 watt, socket 1155 LGA,
Clocks core 0: core speed 1596,6 Mhz??, *16,0
Cores:4 threads: 8

Mainboard: Chipset: Intel sandy bridge
Southbridge: intel h67
LPCIO: ITE It 8728

Als je nog iets wilt zien, gelieve het te zeggen :D

Alvast bedankt!

thebiglematskii

Legacy Member
Specification: Intel (R) Core (TM) i7-2600 CPU @3,4 Ghz

Yank

Legacy Member
Waarschijnlijk niet mogelijk. Geeft voor games ook geen zin aangezien je gigantisch gelimiteerd bent door je GPU en niet je CPU.

thebiglematskii

Legacy Member
dus het zou niet goed zijn om het in het bios te proberen?

thebiglematskii

Legacy Member
Ik had nog een vraag:
Als ik een game speel, hoe weet ik dan dat hij zijn quad cores gebruikt en niet 1 core?

azertyalex zei:
Neen, uw cpu kunt ge nie overkloken.

Ok bedankt, :)

azertyalex

Legacy Member
Alle, miss tot 4GHz, maar tword moeilijk denk ik.
Werk je ook met de tock ooer?

thebiglematskii

Legacy Member
het moet niet tot 4 gaan 3,7 ofzo is al genoeg voor mij.
Wat is tock ooer?

mdgf

Legacy Member
Als ik een game speel, hoe weet ik dan dat hij zijn quad cores gebruikt en niet 1 core?
Sommige programma's gebruiken 1 core, andere 4, andere 2, andere 8 threads, andere 4 met 4 cores, etc...

Voor games is het uw graka die telt en die is kak, dus van gamen zal er nooit iets deftigs in huis komen op die pc.
Probuild pc's (van merken als hp of dell ed) zijn NOOIT, maar dan ook NOOIT geschikt om te gamen (behalve van die "high-end", verschrikkelijk overpricede prut als alienware).

Je kunt niet overklokken, want op merkpc's blokkeren ze dat sowieso + het is een h67 mobo + een 2600 is een grotendeels gelockte cpu, die kun je zelfs op een p67 of z68 mobo maar een paar 100MHz hoger smijten.

Alle, miss tot 4GHz, maar tword moeilijk denk ik.
Oh ja? Jij kunt blijkbaar dingen doen die simpelweg niet mogelijk zijn?...

Gamer

Legacy Member
34 x110 = 3740 mhz max met alleen de bclk te verhogen.
Een veel hogere BCLK heb ik nog niet veel gezien, met uitzonderingen na.

Met de K versie kan je de multi verhogen, maar daarvoor moet je wel in de bios de mogelijkheid hebben natuurlijk.

Overclocken zit er hier niet in volgens mij, voorlopig.
Intel komt met een overclockprogramma uit voor hun bordjes, binnen een maand of 2.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan